שיראל גולן ניצלה מהטבח במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, והייתה אמורה לחגוג היום (ראשון) את יום הולדתה ה-22 עם הוריה, שתכננו לנסוע לכותל ולמערת המכפלה. רבים שלחו לה הודעות לרגל יום הולדתה, אך היא לא ענתה. בצהריים היא אותרה ללא רוח חיים בחצר ביתה במושב פורת שבשרון. "מאז שניצלה ראיתי שיש לה סימפטומים של פוסט-טראומה", סיפר אחיה אייל, "המדינה לא טיפלה בה".
2 צפייה בגלריה
שיראל גולן ז"ל
שיראל גולן ז"ל
שיראל גולן ז"ל
עוד סיפר אייל: "בבוקר 7 באוקטובר, אחרי שהאזעקות נרגעו, שלחתי הודעה בקבוצת המשפחה, והיא ענתה שהכול בסדר. אני ואחי פתחנו חמ"ל והכוונו אותה לאן ללכת. בהתחלה היא עלתה על רכב עם חברים, ובאיזשהו שלב היא ירדה ממנו, ועלתה של רכב של שוטר שחילץ אותה לכפר מימון". בהמשך, לדבריו, "הסתבר כל מי שהיה ברכב נרצח, 11 בני אדם. זה היה רכב מוות".
אייל הוסיף: "לאחר שניצלה, ראיתי שיש לה סימפטומים של פוסט-טראומה, כמו הימנעות והתרחקות מחברה. ביקשתי ממנה ללכת לטפל בעצמה, והיא סיפרה שהיא לא מקבלת סיוע מהמדינה, שיש לה סיוע רק מהעמותה של הנובה".
2 צפייה בגלריה
מתחם מסיבת הנובה ברעים
מתחם מסיבת הנובה ברעים
מתחם מסיבת הנובה ברעים לאחר הטבח
(צילום: Jack Guez, AFP)
"היא הגיעה למצב של דיפרסיה", תיאר אייל, "ואושפזה פעמיים בבית חולים הפסיכיאטרי בפרדסיה, כי אף אחד מהמדינה לא הסתכל עליה. לא הכירו בה כנפגעת פוסט-טראומה מאירועי הנובה. המדינה רצחה את שיראל". הוא סיפר כי ביום חמישי האחרון, בחג סוכות, ישב יחד עם שיראל בסוכה. "שאלתי איך היא מרגישה, והיא אמרה שהיא בסדר. נתתי לה חיבוק ונשיקה. לא העליתי על דעתי שזה יהיה חיבוק ונשיקה אחרונים".
אייל ציין כי היום הוא יום ההולדת ה-22 של שיראל. "היא לא השאירה לא מכתב. אנחנו חמישה אחים, והיא הייתה הכי קטנה, החמישית. היא הייתה אמורה לנסוע היום עם ההורים שלי לכותל לברכת הכוהנים, אבל לא רצתה לנסוע איתם ואמרה שהיא רוצה להמשיך לישון. שלחו לה ברכות בוואטסאפ, אבל היא לא הגיבה. ניסו להשיג אותה ולא הצליחו. בהמשך התקשרו לבן הזוג שלה לשעבר וביקשו שילך לבדוק מה קורה איתה. הוא הגיע אליה וראה שהיא ללא רוח חיים".
"המדינה צריכה להתעורר", קרא אייל, "אם היא לא תעשה זאת יהיו עוד מקרים כאלה. אם המדינה הייתה מטפלת בה - כל זה לא היה קורה. אני איבדתי את אחותי אבל אני רוצה להקים קול צעקה, כדי שאחרים לא יאבדו את היקירים שלהם".
ממשרד הרווחה והביטחון החברתי נמסר בתגובה: "משרד הרווחה מביע כאב עמוק על מותה בטרם עת של שורדת הנובה, ומשתתף בצער המשפחה וצערה של קהילת נובה כולה. שורדי המסיבות מתמודדים עם אתגרים רבים ומורכבים בתהליכי השיקום והריפוי. המשרד יחד עם קרנות הביטוח הלאומי ושותפים נוספים וביניהם עמותת 'נובה', מעניק מעטפת ליווי ותמיכה לשורדי המסיבות במגוון רחב של מענים במסגרת תכנית 'יובלים'. אנו קוראים לשורדי המסיבות ובני משפחותיהם הזקוקים לסיוע, לפנות למוקד 118 של משרד הרווחה 24/7, למחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות או באמצעות".
אם אתם או אדם בסביבתכם נמצאים במשבר ועלולים להיות אובדניים, אל תישארו לבד. פנו לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים כמו ער"ן בטלפון 1201 או באתר סה"ר - סיוע והקשבה ברשת. לפרטים על הרצאות להעלאת מודעות למניעת אובדנות, היכנסו לאתר "בשביל החיים" - סיוע למשפחות שיקיריהן התאבדו, או ב-03-7487771.