יו"ר המחנה הממלכתי, חבר קבינט המלחמה בני גנץ, סייר היום (שלישי) בדרום יחד עם חברי סיעתו וביקר את מפוני המועצה האזורית אשכול מעוטף עזה, שמתארחים בימים אלה במשאבי שדה. "אנשי המועצה הם חזקים ונחושים והמסר שלהם: שנמשיך עד להחזרת החטופים והסרת האיום של חמאס, כדי שיוכלו לחזור לבתיהם".

1 צפייה בגלריה
בני גנץ בסיור בדרום עם חברי מפלגת המחנה הממלכתי
בני גנץ בסיור בדרום עם חברי מפלגת המחנה הממלכתי
גנץ עם מפוני העוטף
הכותרת
המלחמה שנשכחה, אבל משפיעה על המערכה נגד חמאס
28:26
לדבריו, "אנחנו כהנהגה מחוייבים לדאוג שתהליך החזרה הביתה יחל בקרוב. זה יהיה תהליך מורכב שננהל אותו באחריות, כשהשיקול הביטחוני בראש ובתיאום עם ראשי הרשויות ותוך מתן אפשרות בחירה לכל תושב וקהילה. המדינה כולה מגויסת למאמץ הזה".
גנץ הבהיר כי ההליך עשוי להתחיל במקביל לניהול המלחמה בעומק הרצועה: "בזמן שמרצחי החמאס ימשיכו להתחבא במנהרות, עד שנשיג אותם חיים או מתים - התושבים יחזרו לנגב המערבי, תחת הגנה רחבה, ויבנו אותו מחדש עם כוחות רבים מהחברה הישראלית".
(צילום: שמוליק דודפור)

השר גנץ גם התייחס למעבר לשלב הבא בלחימה, שעשוי להתחיל בשבועות הקרובים, ואמר כי "גם כשנעבור לשלב הבא בלחימה, חיילי צה"ל ימשיכו לפעול בעומק הרצועה, עד שנשיג את מטרותינו. נמשיך להחזיק בשטח ברצועה כדי מנת לספק ביטחון ליישובים הישראלים. התוכנית המבצעית שלנו עוד ארוכה. וגם בעתיד - ביטחוננו יישאר תמיד בידינו".
גנץ וחברי המחנה הממלכתי, חברי הכנסת מתן כהנא ומיכאל ביטון, גם ביקרו בישיבת ההסדר ירוחם ששבעה מבוגריה נפלו בקרבות ושוחחו עם התלמידים.