שירה נפלה בהיתקלות עם המחבל, חברותיה נפצעו: בפיגוע היום (ראשון) בתחנה המרכזית בבאר שבע נפלה סמלת-שנייה שירה חיה סוסליק מבאר שבע, ששירתה כסיירת במג"ב דרום. תשעה נוספים נפצעו, בהם שניים במצב קשה. בין הפצועים גם סיירות מג"ב נוספות, שהיו לצדה של שירה.
רגע חיסול המחבל בתחנה המרכזית בבאר שבע

המחבל אחמד אלעוקבי, בן 29 מהפזורה הבדואית עוקבי שבנגב, הגיע באוטובוס לתחנה לבוש באפוד וחמוש באקדח וסכין, ופתח באש מחוץ לסניף מקדונלד'ס. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דני לוי אמר בהצהרה בזירה כי המחבל חוסל תוך שלוש שניות על-ידי חיילים ואנשי כוחות הביטחון שהיו במקום.
אחת מסיירות מג"ב שנפצעו ניסתה להילחם במחבל. אחותה התאומה היא מש"קית ת"ש בחטיבת כפיר, ועשתה את דרכה לבית החולים סורוקה, שם מאושפזת הפצועה. יפעת, דודתה של הפצועה, סיפרה: "הן היו חבורה של בנות במשמרת. כשהתחיל האירוע היא דרכה את הנשק ולא הספיקה לירות".
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית באר שבע
(צילום: מאיר אבן חיים, אילנה קוריאל )

עד ראייה מספר על הפיגוע
(צילום: אילנה קוריאל )

הדודה אמרה כי הפצועה "רצתה מאוד לשרת במג"ב, להיות סיירת, והגיעה ליחידה יחסית חדשה. היא רצתה לעשות שירות משמעותי. היא הייתה ליד הלוחמת שנהרגה ושאלה עליה. היא הייתה בהכרה כשהגיעה לבית החולים וסיפרה שדרכה את הנשק, ואז נפלה". 
סיירת מג"ב נוספת נפצעה באורח בינוני. אמה של אחת הסיירות שנפצעו אמרה: "היא התקשרה אליי, אמרה 'אמא, נפצעתי, אני מלאה בדם', ואז התנתקה השיחה. אני גרה ליד מד"א וראיתי את האמבולנסים. רצתי ברגל לתחנה המרכזית. אחרי שהגעתי השוטרים אמרו לי שהיא בסורוקה".
"נכנסתי לחדר טראומה והבת שלי סיפרה שהיא ראתה את המחבל יורד מהאוטובוס ומתחיל לירות עליה", אמרה האם. "היא נפלה ועובד קופיקס שהיה שם משך אותה אליו ושמר עליה. היא כל הזמן שואלת על חברה שלה, שירה ז"ל. הן היו חברות טובות. היא תמיד רצתה מג"ב. זו הייתה אמורה להיות המשמרת האחרונה שלה - ואז חופשת שחרור".
בן גביר והמפכ"ל בזירת הפיגוע
(צילום: מאיר אבן חיים / אילנה קוריאל )

המחבל הוא מהמשפחה המורחבת של המחבל מוהנד אלעוקבי, שב-2015 ביצע בתחנה המרכזית בבאר שבע את הפיגוע שבו נהרג לוחם גולני עומרי לוי ז"ל. מוהנד אלעוקבי, שירה בלוי גם כן עם אקדח שהיה ברשותו, היה בקשרים עם חמאס. על רקע הקשר הזה, מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב אמיר כהן אמר אחר הצהריים בזירה כי המשטרה עצרה "רבים" מבני משפחתו של המחבל.
לאחמד אלעוקבי, המחבל מהפיגוע היום, תשעה אחים ובעברו הוא לימד תלמידים ברהט ובחורה למבחן הפסיכומטרי. בשנת 2019 הואשם המחבל בהתחזות לאדם אחר ובשימוש במסמך מזויף. לפי האישום, הוא קשר קשר עם צעיר אחר לפיו ייגש במקומו למבחן אמי"ר, מבחן מיון באנגלית, כדי לקבל פטור מלימודי אנגלית במוסדות להשכלה גבוהה. הוא לא צלח, ניגש שוב, הזדהה בתעודת זהות מזויפת, ונתפס.
אלעוקבי הודה בכתב אישום מתוקן בעבירה של ניסיון קבלת דבר במרמה. בית המשפט גזר עליו 6 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 2,500 שקלים. בנוסף, הוחלט כי יוטלו עליו 200 שעות שירות לציבור, אותם יבצע במדבריום בבאר שבע. אלא שאלעוקבי ביצע רק 22 שעות שירות מתוך ה-200 שהוטלו עליו. בינואר אשתקד קצינת המבחן שלו ביקשה שיבצע את עונשו בבית ספר לחינוך מיוחד, בתפקידי אחזקה וסיוע כללי.