אחרי ש-130 חיילים במילואים ובסדיר חתמו על מכתב שבו הם מודיעים כי לא יתייצבו כל עוד נתניהו לא יחתום על עסקת חטופים, הגיבה שרת התחבורה מירי רגב ואמרה כי היא תפעל להכניס אותם למעצר.
שרת התחבורה מירי רגב בתגובה לאחר ש 130 חיילי מילואים הודיעו שלא יתייצבו לשירות מילואים אם נתניהו לא יחתום על עסקה לשחרור החטופים
(מתוך X )

במכתב, שפורסם ב"הארץ" טוענים החיילים החתומים כי "המלחמה בעזה גוזרת גזר דין מוות על אחינו ואחיותנו החטופים. היום ברור כי המשך המלחמה בעזה לא רק שמעכב את חזרת החטופים מהשבי, אלא גם מסכן את חייהם: חטופים רבים נהרגו מההפצצות הצה"ליות, רבים אף יותר מאלו שניצלו במבצעים צבאיים לחילוצם".
הם הוסיפו: "אנו שמשרתים ושירתנו במסירות, תוך סיכון חיינו, מודיעים בזאת שאם הממשלה לא תשנה כיוון לאלתר, ותפעל לקידום עסקה להשבת החטופים הביתה, לא נוכל להמשיך ולשרת. עבור חלקנו הקו האדום נחצה כבר, עבור אחרים, הוא קרב והולך: קרב היום שבו, בלב שבור, נפסיק להתייצב לשירות. אנו קוראים לממשלה: חתמו עכשיו על עסקה להצלת החטופים החיים".
בצילומים לפודקאסט "מלוכדים-ליכודניק" הגיבה השרה רגב בחריפות למכתב ואמרה: "אני מודיעה לך שאני הולכת היום בקבינט לדבר על זה באופן ברור. שר הביטחון צריך לשים מכה על השולחן ולכל 130 הסרבנים האלה ולהכניס אותם למעצר. אין מקום לסרבנות בצבא לא מימין ולא משמאל. הצבא הוא צבא שצריך לבצע את החלטות הדרג המדיני. כל מי שמסרב פקודה צריך לשבת במעצר נקודה. וצריך להישפט על זה".
עוד נכתב בפרסום, כי 47 מהחותמים משרתים ביחידות קרביות. מקצתם, כבר סירבו לשרת בפועל, אחרים סירבו להתייצב לסבבי מילואים שכללו משימות מסוימות, ואחרים עדיין שוקלים סירוב. החיילים לא ציינו תאריך שאחריו, אם לא תיחתם עסקה, יפסיקו לשרת.