1 צפייה בגלריה
בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב
בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב
שמואלי
(צילום: דוברות המשטרה )
החמרה משמעותית חלה הערב (א') במצבו של לוחם מג"ב, סמ"ר בראל חדריה שמואלי, שנפצע לפני כשבוע מירי בגבול רצועת עזה. שמואלי אושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע עם פציעה קשה בראשו בשבת שעברה, ומאז נאבק על חייו.
שמואלי נפצע במהלך הפרת סדר בגבול עזה, אחרי שמאות מתפרעים פלסטינים התקרבו לגדר בצפון הרצועה במהלך ההפגנה שארגן חמאס. אחד מהם הסתיר אקדח במכנסיים, וירה בלוחם המסתערבים דרך צהר שממנו כיוון שמואלי את נשק הצלפים שלו. אחד הכדורים שירה המחבל, פעיל חמאס, פגע בראשו של שמואלי מטווח אפס.
תפילה להחלמתו של הלוחם מחוץ לבית החולים סורוקה

אלפי בני אדם השתתפו בשבוע שעבר בעצרת סליחות שנערכה מחוץ למרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע לרפואתו של שמואלי. ההמונים העתיקו את התפילה, הנהוגה בחודש אלול, מבתי הכנסת ברחבי העיר - וקיימו אותה מחוץ לבית החולים, על פי קריאת רבה של באר שבע, יהודה דרעי. בתפילה השתתף אף יוסי, אביו של הרב דרעי פנה לכל ראשי הקהילות בעיר, הרבנים ואנשי החינוך, בבקשה להגיע להתפלל לרפואת "אחינו גיבור ישראל שהגן בגופו על עם ישראל".
אמו של הלוחם, ניצה שמואלי, פנתה לכל המתפללים להבראתו. "תודה לכל עם ישראל על התמיכה והאהבה ומסירות הנפש והתפילות והברכות", אומרת האם ניצה. "נוכחתי לדעת כמה עם ישראל ערב זה לזה. כמה אהבת חינם יש. כמה הבן שלי הוא הבן של כל עם ישראל".
שר הביטחון בני גנץ הגיע בשבוע שעבר לבקר את שמואלי. "הוא לוקח את המקרה ממש אישי", אמרה האם ניצה. "הוא הביע המון כאב והזדהות והיה מאוד קשוב אלינו ורגיש אלינו וכאוב".