דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הערב (רביעי) כי צה"ל חיסל היום שלושה מחבלים שהפרו את תנאי ההפוגה ברצועת עזה. הגרי גם עדכן שמספר החטופים שמוחזקים ברצועת עזה עומד על 159.
דובר צה"ל: חיסלנו 3 מחבלים שהפרו את הפסקת האש
(צילום: דובר צה"ל )

"לוחמי צה"ל ערוכים מבצעית בקווי ההפוגה בעזה וחיסלו היום שלושה מחבלים שהפרו את תנאי ההפוגה והיוו איום על כוחותינו", אמר הגרי. המחבלים, שהיו חמושים בכמה מוקדים בצפון הרצועה, התקרבו לכוחות שהיו בקווי ההפוגה המוסכמים. הם ירו לעבר הכוחות - ובאחד המקרים נשאו מטען - ועל כן נפתחה לעברם אש מנשק קל ומטנקים. "אירועים אלו הינם הפרה של תנאי ההפוגה המוסכמים", אמרו בצה"ל.
הגרי התייחס גם להפרת הפוגה שתרחשה אתמול: "בהמשך הלילה תחקרנו את הכוחות והבנו שהם תקפו את המחבלים שביצעו מולם אותה פעילות של זריקת מטענים. לכן אני מדווח היום על חיסול המחבלים ועל תגובת כוחות צה"ל שימשיכו לפעול מול כל סכנה לביטחון כוחותינו".
אתמול הודיע צה"ל הודיע שהפסקת האש הזמנית הופרה בשתי תקריות שונות - שבהן הופעלו שלושה מטענים בצפון רצועת עזה - בסמוך לכוחות צה"ל. באחד המקרים בוצע גם ירי לעבר הכוח. בצבא הדגישו כי מדובר בהפרת הסיכומים מול חמאס בהפוגה: "בשני המקרים, כוחות צה"ל שהו בקווי ההפוגה המוסכמים".
1 צפייה בגלריה
כוחות צה״ל ברצועת עזה
כוחות צה״ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועה. מוכנים ללחימה גם עכשיו
(צילום: דובר צה"ל)
הודעת צה"ל על הפרות בהפסקת האש הגיעה דקות אחדות אחרי שדובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, טען כי נוצרו "חיכוכי שדה" בין מחבלי הארגון לבין כוחות צה"ל בצפון הרצועה, לטענתו בשל "הפרה ברורה" מצד ישראל של ההסכם. "הלוחמים שלנו טיפלו בהפרה זו, אנו מחויבים להפוגה כל עוד האויב מחויב לה, ואנו קוראים למתווכים ללחוץ על הכיבוש לעמוד בכל תנאי הפסקת האש בשטח ובאוויר", אמר אבו עוביידה.
הגרי ציין בהצהרתו הערב כי צה"ל "נערך לחידוש הלחימה וגם להמשך המתווה", כלשונו. "ככל שיהיה אפשר להשיב חטופות וחטופים כפי שעשינו בימים האחרונים כך ייטב. אבל אם הדבר לא יסתייע כוחות צהל מוכנים להמשך לחימה כבר עכשיו", קבע הגרי. "אני אומר עוד פעם - יכולה להיות גם הפרה של ההפוגה ואנחנו מוכנים להמשך לחימה עכשיו, במידה שתהיה הפרה כזו או אחרת. אבל ככל שניתן להשיב חטופות וחטופים ויש עוד נשים וילדים כפי שסוכם - אנו נהיה ערוכים מבצעית בשטח בקווי ההפוגה על מנת לממש את המתווה".
הערב שוחררו משבי חמאס שתי הישראליות אירנה טטי (73) וילנה טרפונוב (50), שמחזיקות גם באזרחות רוסית. יחד איתן אמורים להשתחרר עוד חמישה ילדים וחמש נשים. דובר צה"ל התייחס בהצהרתו גם לגורלם של שירי ביבס, בנה אריאל בן ה-4 והבן כפיר בן ה-10 חודשים, ואמר כי "האחריות על המשפחה היא על ארגון חמאס. אנחנו בודקים כל מידע שעולה ונמשיך לבדוק אותו. גם כשעלה המידע היום עדכנו את המשפחה ורק אחרי הוצאנו הודעה לתקשורת וכך נמשיך לעשות".