השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצליח, ולא בפעם הראשונה לאחרונה, לעורר את זעם חבריו מהקואליציה סביב סוגיית המדיניות בהר הבית. הפעם הסערה התורנית החלה כשיו"ר עוצמה יהודית הציע בריאיון לגלי צה"ל "להקים בית כנסת" בהר - אמירה שהדהדה גם בעולם, מפי שר בכיר בממשלת ישראל.
שר החינוך יואב קיש כתב כי "כל שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית, בדגש על זמן מלחמה, צריך להתבצע במקצועיות בקבינט יחד עם בחינת כל המשמעויות וההשלכות". את האמירה של בן גביר כינה "חסרת אחריות, פופוליסטית, מיותרת וטיפשית". גם חבר הכנסת אלי דלל מהליכוד פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו "בדאגה עמוקה וכנה", "לנוכח התנהלותו חסרת האחריות של השר לביטחון לאומי בן גביר". הוא קרא לנתניהו "להבהיר לבן גביר בצורה חד-משמעית שמעשים ואמירות אלו לא יכולים להימשך".
בן גביר בהר הבית, החודש
(צילום: דוברות עוצמה יהודית/אור נחמיה)

נציין כי גם הפעם ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי אין שינוי בסטטוס-קוו בהר, אך נדמה כי במפלגתו של השר מרשים לעצמם יותר ויותר בכל הנוגע לסוגיה הנפיצה, שעלולה להכעיס מדינות רבות במזרח התיכון - ובעבר הזהירו במערכת הביטחון כי היא עלולה "להדליק את המזרח התיכון".
שר הפנים משה ארבל אמר כי "על ראש הממשלה נתניהו לפעול מיידית להעמיד במקום את מר בן גביר בדבריו גם הבוקר בעניין הר הבית. דבריו חסרי האחריות מעמידים במבחן את הבריתות האסטרטגיות של ישראל עם מדינות מוסלמיות המהוות קואליציה במאבק בציר הרשע האיראני. חוסר תבונתו עלול לעלות בדמים".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו יואב גלנט איתמר בן גביר
בנימין נתניהו יואב גלנט איתמר בן גביר
גלנט גינה, נתניהו שוב נאלץ "להבהיר", אך בן גביר "שם פס"
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg, אלעד מלכה, ארנון סגל)
הדברים של בן גביר זכו לגינוי גם משר הביטחון יואב גלנט שאמר כי "ערעור הסטטוס-קוו בהר הבית הוא מעשה מסוכן, מיותר וחסר אחריות. פעולותיו של בן גביר מסכנות את ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל ואת מעמדה הבינלאומי". גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד יצא נגד השר לביטחון לאומי - וגם נגד נתניהו, שלא דואג לטפל באמירותיו.
אך כאמור, נדמה כי בעוצמה יהודית לא מתרגשים מהדברים של שותפיהם בממשלה ובקואליציה. ב"כאן חדשות" פורסם הערב כי שר המורשת עמיחי אליהו החליט להעביר שני מיליון שקלים מכספי משרדו כדי לעודד סיורים מודרכים בהר הבית, לראשונה במימון המדינה. ההדרכות צפויות לכלול, לדברי משרד המורשת, את "המורשת היהודית בהר, בגרסה היסטורית נקייה מעובדות אלטרנטיבות".
לפי הדיווח, הסיורים צפויים לצאת לדרך כבר בשבועות הקרובים, לקראת תקופת החגים. כדי להשיג את האישור הנדרש לקיים את הסיורים בהר, פנה מנכ"ל משרד המורשת למנכ"ל משרדו של בן גביר - שדאג להשיג את אישור המשטרה, שלפי תיעודים שפורסמו לאחרונה מעלימה עין משינוי המדיניות בשטח ההר. סגן מפקד מחוז ירושלים, אמיר ארזני, שלח את אישור המשטרה לקיום ההדרכות מטעם הממשלה בהר.
2 צפייה בגלריה
הפגנה בעד המהפכה המשפטית בירושלים
הפגנה בעד המהפכה המשפטית בירושלים
מקדם סיורים מודרכים בהר, במיליונים - במימון המדינה
(צילום: יריב כץ)
ממשרד המורשת נמסר כי "בכוונת משרד המורשת להפעיל סיורים מודרכים בהר הבית, שיאפשרו לראשונה לרבבות יהודים ומאות אלפי תיירים שעולים להר מידי שנה, לשמוע על אודות המורשת היהודית של ההר בגרסה היסטורית מדויקת, נקייה מעובדות אלטרנטיביות ונרטיבים שקריים שנכתבו לשם קידום אג'נדה אנטישמית".
צעדי מפלגת עוצמה יהודית, ובן גביר בראשה, מדאיגים את המדינות הערביות. האחרונה לגנות את אמירתו היא קטאר, שמתווכת בימים אלה בין ישראל לחמאס במגעים לעסקת חטופים. "השר הישראלי קורא להקים בית כנסת בתוך מסגד אל-אקצא, מדובר בניסיון לשנות את המצב ההיסטורי והחוקי במקום".
משרד החוץ הקטארי הזהיר כי "הצהרות כאלה יכולות להשפיע על המאמצים להגעה להסכם הפסקת אש בעזה". עוד קודם לכן מצרים, גם היא מתווכת בשיחות, פרסמה הודעת גינוי להצהרותיו של בן גביר. "על ישראל האחריות לעמוד בסטטוס-קוו באל-אקצא", נמסר.