הזירה בנהריה
( צילום: דוברות המשטרה)

חשד לניסיון חיסול, שבועיים אחרי רצח אחיינו של מיכאל מור: עבריין שמוכר למשטרה כקרוב לעבריין שמוליק הרוש נפצע מפיצוץ רכב ברחוב דוד אלעזר בנהריה. הפצוע, בן 44, פונה על-ידי מד"א לבית החולים בנהריה, והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות הפיצוץ - כשהחשד הוא שמדובר בניסיון חיסול. ברכב היו גם ארבעה ילדים של הפצוע שלא נפגעו מהפיצוץ. אחת מהם ישבה במושב הקדמי, ולא נפגעה כלל.
3 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ בנהריה
זירת הפיצוץ בנהריה
זירת הפיצוץ בנהריה
( צילום: דוברות המשטרה)
הדיווח על הפציעה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב אשר בשעה 07:57. חובש רפואת החירום יעקב הניג סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו את הרכב עומד בכביש לאחר שהחל בנסיעה ונעצר כתוצאה מפיצוץ. הנהג היה בהכרה מלאה וסבל מחבלה בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל. שאר הנוסעים לא נזקקו לטיפול".
לפני כשבועיים נרצח ביריות בטירת הכרמל רפי בן שלום, אחיינו של ראש ארגון הפשע מיכאל מור. במשטרה העריכו אז כי מדובר בחלק מארגון הפשע של מור לבין זה של שמוליק הרוש, שהיה בעבר יד ימינו - והביעו חשש מכך שמור ינסה לנקום את החיסול. אחיו של הגבר שנפצע היום היה מעורב בפרשיית "השוטרים הנוקמים", והוא עצמו קרוב כאמור לשמוליק הרוש.
תת-ניצב שאול צמח, מפקד מרחב אשר במשטרה, אמר כי תוצאות ניסיון החיסול הן "לא פחות מנס". החקירה הוטלה על ימ"ר חוף. לדברי צמח, "הפיצוץ אירע ברכב של אדם שיצא לסידורים עם ילדיו. ככל הנראה, הרקע לכך פלילי, ואנחנו בודקים את כל הכיוונים".
3 צפייה בגלריה
מיאל מור ושמוליק הרוש
מיאל מור ושמוליק הרוש
פיצוץ נוסף במאבק המתמשך? מיכאל מור ושמוליק הרוש
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
רפי בן שלום
רפי בן שלום
רפי בן שלום, ארכיון
(צילום: אפי שריר)
ארגונו של מיכאל מור נמצא בסכסוך דמים מתמשך עם ארגונו של הרוש, שהיה בעבר מספר 2 של מור, עד שהשניים הסתכסכו והרוש הפך לאויב מר. בסוף 2021 נעצר הרוש בחשד למעורבות בפיצוץ מטען ברכב, שכתוצאה ממנו נפצעו באורח קשה אבי מור, אחיין נוסף של מיכאל מור, ואחיו למחצה אליאור שרעבי.
ב-2015 נעצר בן שלום, בחשד שהיה מעורב בהטמנת מטען חבלה במכוניתו של תושב נהריה, שמקורב ליריב של מור. עוד קודם לכן היה בן שלום אחת המטרות של "השוטרים הנוקמים". באותה פרשה הונח מטען על אדן החלון בביתו של רפי בן שלום, בעת שאמו ואחיו בן ה-10 ישנו בחדר סמוך. מפיזור כדוריות העופרת במטען נגרם נזק רב לקירות החדר הפנימיים והחיצוניים של הבית ולסורג הברזל שבחלון.