דובר צה"ל התיר הבוקר (שני) לפרסם כי ארבעה חללי צה"ל נפלו בקרבות בדרום רצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
טל פיליבה, אוריה באייר, ליאב אלוש ואיתן נאה
טל פיליבה, אוריה באייר, ליאב אלוש ואיתן נאה
טל פיליבה, אוריה באייר, ליאב אלוש ואיתן נאה
(צילום: דובר צה"ל)
רב-סמל אוריה באייר, בן 20 ממעלות תרשיחא, לוחם ביחידת מגלן, מת מפצעיו לאחר שנפצע באורח בקשה בקרב בדרום הרצועה ביום חמישי שעבר. רס"ל ליאב אלוש (21) מגדרה ורס"ר (מיל') איתן נאה (26) מקיבוץ שדה אליהו, לוחמים ביחידת דובדבן, בנוסף לרס"ר (מיל') טל פיליבה (23) מרחובות, לוחם ביחידת יהל"ם, נהרגו מפיצוץ מטען וירי בתקרית בחאן יונס.
עוד הותר לפרסום כי בקרב שבו נפלו רס"ר פיליבה, רס"ר נאה ורס"ל אלוש, נפצע באורח קשה לוחם מיחידת דובדבן.
חוה כהן, נציגת קיבוץ שדה אליהו, סיפרה כי רס"ר נאה "נולד וגדל בשדה אליהו, הוא דור רביעי בקיבוץ. הוא היה חניך ומדריך ב'בני עקיבא', ושיחק כדורסל כתחביב". לפי כהן, הוא נשאר לתקופת קבע נוספת בצה"ל, ולאחר שחרורו טייל בשביל ישראל והמשיך לטיול גדול בדרום אמריקה. "איתן היה אמור להתחיל באוקטובר לימודי מכינה בירושלים, אך אתמול בערב הגיעה הבשורה הקשה לקיבוץ. הוא היה בחור יפה שכל הילדים העריצו", אמרה כהן. דן, צ'רטר חברו הקרוב, הוסיף כי "הוא היה חכם מאוד, וחזק - פיזית ומנטלית. הייתי שהוא יהיה הרמטכ"ל בסוף. כולם אהבו אותו".
שירה, חברתו של איתן, ספדה לו: "איתן האהוב, נתגעגע לחיוך היפה שלך, ללב הכי ענק, לשמחה". נאה הותיר אחריו סבא וסבתא שחיים בקיבוץ, הורים, אח ואחות. הלווייתו תתקיים היום בשדה אליהו.
יובל, אחותו של טל פיליבה כתבה: "אין יפה כמו אח שלי המתוק. טלטול, אני אוהבת אותך". מירב, חברת המשפחה, כתבה: "לא נתפס, לא להאמין שדבר כזה קרה. ילד יפה וחתיך. הלב שבור".
ראש מועצת גדרה יואל גמליאל ספד לליאב אלוש: "ליאב, גיבור ישראל, היה מנהיג מלידה, בן למשפחה שהיא מלח הארץ, היה אהוב ובולט בסביבתו בזכות ערכיו ודמותו הכובשת. אבידה גדולה למושבה ולמדינת ישראל. ואני וכלל קהילת גדרה המומים וכואבים את נפילתו. אנחנו שולחים תנחומים למשפחתו וליקיריו, תומכים בהם ומלווים אותם. יהי זכרו ברוך".
רז אליהו ספדה לאוריה בפוסט בפייסבוק: "משפחת באייר עלתה לישראל מגרמניה כדי לכפר על זוועות הנאצים. הם פתחו בית אבות לניצולי שואה והם מתפעלים אותו כבר עשרות שנים ללא שום מטרות רווח ובהתנדבות מלאה. הם לא יהודים וללא אזרחות ישראלית, אבל כל הילדים התגייסו לתפקידי לוחמה, לקצונה ולקבע. הם הראשונים שיצאו למילואים במלחמה הזו. אוריה, חבר של אח שלי, נלחם בעזה ונפגע בראשו מרסיס. נלחמו עליו מספר ימים, והיום בצער רב וביגון נאלצו לקבוע את מותו. לרוב יש לי מילים, אבל מה-7.10, כבר אין לי. יהי זכרו ברוך".
מוטי וקנין כתב כי "אביו של אוריה אמר לי לפני כמה דקות את המילים הכי אצילות שיצא לי לשמוע: 'אני מקבל את רצון אלוהים. לא מסכים עם זה, כואב לי עם זה, אבל מקבל'. אוריה באייר גיבור ישראל".