2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עובד בחברת שמירה מכפר כנא כמעט ושילם בחייו, רק משום שלא נתן לעמיתו לעבודה לשבת מקדימה ברכב: כתב אישום הוגש בסוף השבוע לבית משפט השלום בנצרת נגד שני צעירים, שמואשמים כי תקפו את בן ה-21 מכיוון שביקש מאביו של אחד מהם לשבת מאחורה ברכב בזמן נסיעה משותפת לעבודה.
ב-23 בספטמבר הגיע למשטרה דיווח מבית החולים פוריה בטבריה על צעיר בן 21 שאושפז עם חבלות קשות ושברים בכל חלקי גופו, שמקורם באלימות קשה. חוקרים ממשטרת כפר כנא יצאו לבית החולים והחלו לאסוף עדויות, והמשטרה פתחה בחיפושים אחר שני חשודים בתקיפה. לאחר כעשרה ימים הם נעצרו.
2 צפייה בגלריה
רפ"ק רחלי בנימין, ראש משרד חקירות ומודיעין במחוז הצפוני של המשטרה
רפ"ק רחלי בנימין, ראש משרד חקירות ומודיעין במחוז הצפוני של המשטרה
"זה היה עלול בקלות להסתיים ברצח". רפ"ק רחלי בנימין
(צילום: דוברות המחוז הצפוני של המשטרה)
"מהתלונה של הקורבן הפצוע עולה שאביו של אחד מהנאשמים עובד יחד איתו, ובאחד הימים הוא לא אפשר לו לשבת מקדימה ברכב ההסעות והאב נפגע", תיארה רפ"ק רחלי בנימין, ראש משרד חקירות ומודיעין במחוז הצפוני של המשטרה, שניהלה את החקירה. "לטענת הצעיר הוא כלל לא התכוון לפגוע באב, אלא פשוט הווייז לא עבד ולכן הוא ביקש לשבת מקדימה כדי להגיע ליעד הנסיעה".
כשבוע לאחר אותה נסיעה לעבודה, יצר חבר משותף קשר עם הקורבן והזמין אותו לשיחה. רק כשעלה לרכב והבחין בבנו של חברו לעבודה הוא הבין שנקלע ל"כיפה אדומה". הנאשמים הסיעו אותו לאזור יער בית קשת שבגליל התחתון, הוציאו אותו מהרכב ואז אחד מהם החזיק בו בזמן שהשני חבט בו בכוח.
"הנאשם חבט בו במכות אגרוף רבות בפיו ובעט בו ברגלו", תיאר התובע, פקד אברהם ביגמן מהמחוז הצפוני. הנאשמים נטשו את הפצוע ורק לאחר זמן מה מצא אותו בן משפחה ופינה אותו לבית החולים פוריה. שני הצעירים מואשמים בתקיפה וחבלה ממשית על ידי שניים, פציעה על ידי שניים או יותר, קשירת קשר לפשע והסתייעות ברכב לביצוע עבירה.
 עו"ד חאלד אמארה עו"ד חאלד אמארה
"זה היה עלול בקלות להסתיים ברצח של הקורבן", אמרה רפ"ק בנימין. "מקרה אלימות מזעזע, ללא כל סיבה סבירה ובלי שום רקע הגיוני. לקחו צעיר נורמטיבי וכמעט רצחו אותו בגלל מקום ישיבה ברכב. זה עוד שיא באלימות והאכזריות בחברה שלנו. נבקש לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים".
עו"ד חאלד אמארה, שמייצג את שני הנאשמים, מסר בתגובה: "שני הנאשמים כופרים בכל סעיפי האישום. מדובר בבחורים צעירים ונורמטיביים לחלוטין, ללא כל עבר פלילי. אחד מהם טוען שלא היה לו שום מגע פיזי עם הקורבן והשני טוען שהוא נפל ונחבל כתוצאה מהנפילה. אדרוש לשחרר את שניהם ממעצר, אין שום סיבה להחזיק אותם".