פגיעה ישירה בבניין בנהריה, במתקפת כטב"מים של חיזבאללה: דירה בקומה ה-14 בבניין מגורים בעיר הצפונית נפגעה היום (שני) מאחד משני כטב"מים שחצו משטח לבנון. לפי צה"ל, השני יורט. הפגיעה הייתה בשעה 11 בבוקר, ושעתיים וחצי לאחר מכן שוב אזעקות - ביישובים בגליל המערבי ובגליל העלון. בתיעוד דרמטי נראו ילדים מזהים את הכטב"ם בנהריה - ונראה גם רגע פגיעתו בבניין.
הדיירים בנהריה מספרים על רגע הפגיעה

תיעוד מהפגיעה הישירה בנהריה - ומרגע זיהוי הכטב"ם

"אני יושבת עם סוכן הביטוח שלי, ופתאום אזעקה אחרי אזעקה", שחזרה שחר טולדנו, שהכטב"ם פגע בדירתה. "נכנסנו לממ"ד, ואז שמענו בום מטורף. החלונות עפו. המסגרות נפלו. הכול כאן רסיסים. אנחנו כבר רגילים לבומים, אבל לא לזה".
הפגיעה הייתה בבניין חדש בצפונה של נהריה, במהלך רצף אזעקות בעיר ובסביבתה. נזק נגרם גם לדירות נוספות בבניין, בהן דירה לא מאוכלסת בקומה ה-13, מתחת לדירה שנפגעה. ככל הנראה מדובר בכטב"ם שלא נשלט מרחוק וסטה ממסלולו בדרך לאחד הבסיסים באזור. התקיפה אירעה לאחר גל תקיפות חריג הלילה בסוריה, וכן תקיפות ליליות בדרום לבנון.
תיעוד מזירת הפגיעה הישירה בבניין בנהריה
(צילום: נחום סגל)

כתב ynet בתוך הבניין שנפגע בנהריה
(צילום: יאיר קראוס)

5 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הפגיעה הישירה בבית נהריה
תיעוד מזירת הפגיעה הישירה בבית נהריה
הפגיעה בקומה ה-14
(צילום: נחום סגל)
5 צפייה בגלריה
נהריה
נהריה
(צילום: REUTERS/Shir Torem)
5 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הפגיעה הישירה בבית נהריה
תיעוד מזירת הפגיעה הישירה בבית נהריה
ההרס בבית בנהריה
(צילום: נחום סגל)
כלי תקשורת סוריים דיווחו הלילה על גל תקיפות של מטוסי קרב ישראליים במדינה, כשתחילה דווח כי התקיפות התרחשו במחוזות חמה, חומס, טרטוס ודמשק - אך מאוחר יותר עלה כי בשלושת המחוזות האחרונים הפגיעות נבעו רק מנפילת טילי יירוט סוריים. לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, 18 נהרגו בתקיפות ועשרות נפצעו. הם ציינו כי בין ההרוגים ארבעה אזרחים, שישה שזהותם לא ידועה - והיתר אנשי צבא ומיליציות. הם טענו כי חלק מטילי ההגנה האווירית הסורית נפלו על בתים, גם באזור טרטוס.
בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דווח כי בוצעו שלושה סבבי תקיפות נגד חמישה אתרים של המיליציות הפרו-איראניות באזור הכפרי של חמה. לפי חלק מהדיווחים, התקיפות גרמו בין היתר נזק כבד ל"מכון מחקר מדעי", שנפגע מכמה טילים - לצד אתר נוסף. בנוסף דווח כי הותקפו גם מוצבים צבאיים.
גורם צבאי סורי התייחס לגל התקיפות שהתרחש במדינה ואמר כי "בסביבות השעה 23:20 תקף האויב הישראלי מהאוויר מכיוון צפון-מערב לבנון כמה אתרים צבאיים במחוז המרכז. מערכות ההגנה האווירית התמודדו עם הטילים והפילו את חלקם". בניגוד לדיווח של מרכז המעקב הסורי, הגורם טען כי רק שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה, בעוד ש-15 נפצעו.
גל התקיפות בסוריה, הלילה

5 צפייה בגלריה
תיעוד ערבי מהתקיפות בסוריה
תיעוד ערבי מהתקיפות בסוריה
אחת מזירות התקיפה בסוריה הלילה
5 צפייה בגלריה
תיעוד ערבי מנזקי התקיפות בסוריה
תיעוד ערבי מנזקי התקיפות בסוריה
נזקי התקיפה
לטענת סוריה, מערכות ההגנה האווירית שלה הצליחו ליירט חלק מהטילים הישראליים, שנורו ממטוסי קרב. עוד דווח כי התקיפה התרחשה בכמה גלים, ולפחות 15 טילים פגעו במטרותיהם. בתקשורת הערבית צוין כי מדובר ב"גל האלים ביותר זה שנים", ושהתקיפות כוונו בין השאר למוצבים של המיליציות הפרו-איראניות ומשמרות המהפכה בסוריה.
בהמשך הלילה היו תקיפות גם בדרום לבנון, ובבוקר הודיע צה"ל כי מטוסי ומסוקי קרב תקפו מבנים צבאיים ומשגר של חיזבאללה בכפר כילא, א-טייבה, חנין ויארין. בנוסף, נמסר כי מטוסי קרב תקפו אמש מבנה צבאי של חיזבאללה בחירבת סלם שבדרום לבנון.
בבוקר הופעלו אזעקות בקריית שמונה ובשורת יישובים בסביבה, בהם מטולה, תל חי, כפר גלעדי, מעיין ברוך, כפר יובל ובית הלל. שני שיגורים זוהו לאחר שחצו משטח לבנון, ומועצה אזורית גליל עליון מסרה כי שיגור אחד יורט ושיגור שני נפל בשטח חקלאי בשטחי כפר גלעדי ומעיין ברוך. לא דווח על נפגעים בגוף. לטענת חיזבאללה, הירי בוצע לעבר מוצב צבאי.