1 צפייה בגלריה
מקסים בביצקי
מקסים בביצקי
"הזמין" מלון לחודש. מקסים בביצקי
(צילום: אבי מועלם)
פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד סגן ראש עיריית ראשון לציון, מקסים בביצקי (52). לפי כתב האישום, בביצקי סייע לאזרחית אוקראינה שרצתה לבקר את אמה בישראל לשקר לרשויות - ואף שהה קרוב ל-24 שעות בנמל התעופה בן גוריון כשסורבה כניסתה.
בביצקי מואשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט, מתן ידיעה כוזבת, זיוף בידי עובד ציבור וקשירת קשר לפשע. "בין בביצקי לאזרחית האוקראינית נוצר קשר לאחר ששלחה הודעות בטלגרם, וביקשה מידע וסיוע לגבי המסמכים הנדרשים לקראת ביקורה בישראל", נטען. "בביצקי פנה אליה והציג את עצמו כסגן ראש עיר בישראל, ואף שלח לה כרטיס ביקור".
לפי הפרקליטות, בביצקי הוא שיזם את ה"מצג הכוזב" שהוצג בסופו של דבר לביקורות הגבולות בארץ, כדי להקל את כניסתה של האוקראינית לישראל. "במסגרת הקשר ביניהם, בביצקי זייף מסמך בחתימתו שתורגם לאנגלית, הנחזה להזמנה רשמית של עיריית ראשון לציון, שבו אושרה השתתפותה בפורום מקצועי", נכתב. "בהמשך אף שלח לה מכתב ההזמנה באנגלית על מנת שתציג אותו בעת כניסתה לישראל. לאחר מכן, פנה בביצקי לחברו, בעלים של בית מלון בראשון לציון והזמין עבורה חדר למשך חודש, כשהוא יודע שהיא לא תשהה במלון בזמן ביקורה בארץ".
בכתב האישום צוין גם כי בביצקי הנחה את האישה לשקר לרשויות האוכלוסין וההגירה ולהגיד שהיא עובדת במוקד הטלפוני של עיריית בוצ'ה באוקראינה, ושבחודשים האחרונים היא עובדת מרחוק. "כשהגיעה לישראל, הציגה בפני הגורמים ברשות האוכלוסין וההגירה את ההזמנה ואישור המלון, אולם לאחר תשאולה, הגורמים התרשמו שהיא מוסרת מידע כוזב, וכניסתה לישראל סורבה", נכתב בכתב האישום.
לפי הפרקליטות, כשבביצקי זיהה שחל עיכוב בכניסתה לישראל, הוא פנה לגורמים ברשות האוכלוסין וההגירה - ודרש להתיר את כניסתה לארץ. הוא ציין בפניהם את תפקידו, שיקר שהיא אורחת של העירייה שהגיעה להשתתף בקורס מטעמה, וטען שעיכובה לא חוקי. "כך שהה בנתב"ג קרוב ל-24 שעות ברציפות בניסיונות לקדם את כניסתה לישראל, ואף הציע ערבות בסך 30 אלף שקלים עבור כך", נכתב. "לאור פעולות אלו, זומן בביצקי לחקירת משטרה, ובטרם הגיע אליה מחק את ההתכתבויות ביניהם".