"הוא הספיק להזהיר חברים שהיו במסיבה שיברחו"

סרן רז פרץ ז"ל
הפנייה ישראל במלחמה לנרצחים ולחללים
סרן רז פרץ סרן רז פרץ ז"ל
מפקד פלוגת המפקדה בגדוד 51 של גולני, סרן רז פרץ מעפולה, כבר קבע תאריך לחתונה עם בת זוגו. "הכל סגור לתאריך 7 במרץ 2024. סגרנו חינה, אולם, רב. הוא סגר הכל עד לפרטים הכי קטנים", סיפר בן דודו חנן פרץ.
"הוא סגר שבת וחג בבסיס ובשעה 6:30 בבוקר עוד הספיק להזהיר זוג חברים שהיו במסיבת הטבע שיברחו מהר, ובזכותו הם הצליחו להימלט וחייהם ניצלו", אמר בן הדוד. "אחר כך הוא התקשר לאביו ואמר לו שטובחים בהם. הוא הקפיץ את החיילים בבסיס, ואז הסתער על המחבלים ובלם אותם בגופו". רז הותיר אחריו הורים, אח ואחות, וארוסה.

בני הדודים שנפלו בעוטף

מתן אברג'יל ואברהם כהן ז"ל
מתן אברג'יל, לוחם גולני בן 19 מהיישוב חרמש, סגר שבת בגבול הרצועה. "מיד כשהתחיל האירוע יצרתי קשר עם מתן בוואטסאפ המשפחתי. הוא שלח הודעה בערך ב-8:15 שיש אירוע מורכב, הוא בסדר ובכוננות עליונה. מרגע זה הוא לא ענה לנו", סיפר אביו אריק. "ככל שעברו הימים וראיתי שהוא לא מתקשר הייתה לי תחושה לא טובה, אבל אתמול בלילה דפקו לי בדלת עם הבשורה המרה".
1 צפייה בגלריה
מתן אברגיל אברג'יל אברהם כהן
מתן אברגיל אברג'יל אברהם כהן
מתן אברג'יל ואברהם כהן ז"ל
(באדיבות המשפחה)
עד עכשיו לא יודעים להגיד איפה נפל מתן, הצעיר מבין האחים. "הם אמרו שזה קרה ביום ראשון, אבל לא מעבר לזה. עדיין חסרים בפאזל הזה הרבה פרטים. את התוצאה הסופית זה כמובן לא שינה, אבל זה חשוב. התחושה קשה".
במשפחה מתמודדים עם שתי לוויות באותו היום, לאחר שאברהם כהן, בן הדוד של מתן, נרצח במסיבת הטבע סמוך לרעים. "מצאו את הגופה שלו אחרי שהייתה מוטלת כמה שעות בשטח. הסבתא שלהם איבדה ברגע אחד את שני נכדיה, היא קרועה לגמרי".

"תמיד ידעה לצאת ממצבים קשים"

רז מזרחי ז"ל
רז מזרחי מסיימת קורס קציניםרז מזרחי ז"ל בסיום קורס קציני מג"בצילום: אלעד גרשגורן
במאי 2021, במהלך מבצע שומר החומות, נפצעה רז מזרחי, אז לוחמת מג"ב, בפיגוע דריסה בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. היא עברה שיקום ארוך, שבסופו עמדה בטקס הסיום של קורס הקצינים היוקרתי של מג"ב. "המחבל פגע בגופי, אבל לא במוטיבציה, סיפרה בריאיון שפורסם לפני שנה בדיוק ב-ynet ו"ידיעות אחרונות". "לוחמת נשארת לוחמת. ניצחתי את הפיגוע, אני גאה בעצמי".
בסוף השבוע הייתה רז בין המבלים במסיבת הטבע סמוך לרעים, שם נרצחה על ידי מחבלי חמאס. "היא תמיד ידעה לצאת ממצבים קשים", ספדה לה חברתה לשירות מפקחת ענבר בן שבת. "הכרנו בקורס מ"כים ומאז נשארנו חברות. רז תמיד ידעה להרים את כולם, לא ויתרה לעצמה. המשפטים שלה ילוו אותי כל החיים".

"תכנן להישאר בקבע"

סמל דניאל ביזגודוב ז"ל
סמל דניאל ביזגודוב ז"לסמל דניאל ביזגודוב ז"לבאדיבות המשפחה
דניאל ביזגודוב, לוחם בסיירת נח"ל מעפולה, תכנן קריירה צבאית ארוכה. "הוא בחר בדרך הטובה, עשה הכל כדי להגיע לקרבי", סיפרה אמו ריטה. "נשארה לו רק עוד חצי שנה עד לשחרור מהצבא, אני חושבת שהוא תכנן להישאר בקבע, הוא אהב את הצבא".
"הייתה לו חברה, והוא רצה להתחתן איתה ולהקים משפחה. הוא תמיד אהב את הצדק, וחיפש רק איך לעזור לכולם", הוסיפה האם. "ממה שהבנתי הוא נהרג בזמן שניסה לחסום את המחבלים מלהיכנס דרך הגדר לשטחי ישראל". דניאל הותיר אחריו אם וארבעה אחים ואחיות.

"אור גדול בחושך הנורא שהיה שם"

אסף שלזינגר ז"ל
אסף שלזינגראסף שלזינגר ז"ל
אסף שלזינגר, בן 57 מראש העין, היה במסיבה סמוך לרעים לא כמבלה, אלא כאיש רפואה. הוא היה אמור לחזור לביתו ביום שישי בלילה, אבל היה עייף והחליט לדחות את החזרה. בשבת ב-9:00 בבוקר התקשרה אליו אשתו גלית, הוא ענה בקצרה "לא יכול לדבר, אני מטפל בפצועים", וניתק.
"הוא היה הפרמדיק באירוע הקשה ביותר שישראל ידעה אי פעם. עזר לפצועים חסרי אונים, צעירים שרק באו לחגוג את החיים שלהם ונקלעו לסרט אימה", ספדו ילדיו ניר וניצן. "אנחנו בטוחים שהוא יכול היה לברוח, אבל גם בטוחים שלשנייה זה לא עבר לו בראש. בטוחים שהוא היה אור גדול בתוך החושך הנורא שהיה שם".

דור שלישי של קראטה נגדע

בן ברנשטיין ז"ל
בן ברנשטיין, בן 23 מציפורי, היה דור שלישי למשפחת לוחמי קראטה מוכרת בישראל. את זוגתו הוא הכיר כשהיה קב"ט במלון באילת, ויחד השניים גרו בקיבוץ חנתון שבעמק יזרעאל ותכננו להתחתן. בשישי בלילה הוא ירד למסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים ומאז המשפחה לא שמעה ממנו.
בן ברנשטיין ז"לבן ברנשטיין ז"לבאדיבות המשפחה
"סמוך ל-8:30 בבוקר החברים קיבלו ממנו עדכונים שהוא מתחבא בפרדס סמוך, ומאז נעלמו עקבותיו. פתחנו חמ"ל לאיתור של בן, וביום הראשון המשפחה חזרה לצפון ללא הצלחה. המשכנו להפעיל קשרים לאיכון, ורק בשלישי הבנו שהסלולר שלו מאוכן ברעים ויוצא לנסיעה לכיוון רמלה", סיפר חבר המשפחה יותם פרץ.
"בשלוש השנים האחרונות הוא שרד המון סבבי לחימה", הוסיף פרץ. "הוא חגורה שחורה בקראטה, עושה לחימה באופנים שונים – בחור מאוד חזק, שורד ולא בכיין – ואיבד את חייו דווקא בזמן בילוי במסיבה".

"ילדה שאוהבת את החיים"

נעמה מועלם ז"ל
לפני פחות משנה נעמה מועלם, בת 28 משדה נחום, הוסמכה כעורכת דין ופתחה משרד בראשון לציון. "היא גדלה במשפחה של עורכי דין, והיה טבעי עבורה להמשיך במסלול הזה. היא אהבה את זה, והייתה מוכשרת לזה", ספדה בכאב האם רחל מועלם.
נעמה מועלם ז"לנעמה מועלם ז"לבאדיבות המשפחה
"היא ילדה עם חוש הומור מפותח, אוהבת את החיים ומוקפת בהמון חברים וחברות", תיארה האם. "דיברתי איתה בפעם האחרונה בשישי בערב, ובעלי דיבר איתה בשבת ב-6:46 בבוקר. היא אמרה 'אבא, יורים עלינו, אנחנו יוצאים לראשון', והוא אמר לה 'סעו בזהירות'".
"התקשרתי אליה מעט לפני 8:00 והיא כבר לא ענתה. דיברנו עם החברים שהיו איתה ברכב והם סיפרו שהיא נורתה בגב. כדור חדר את תא המטען ופגע בה, כל השאר נותרו בחיים. הם העלו אותה לאמבולנס ועברה לסורוקה, היינו בחיפושים והיא לא הייתה רשומה בשום מקום – הבנו שהיא כבר לא בין החיים". נעמה הותירה אחריה הורים ושני אחים.

"אמא סיפרה שתכננת להציע לי נישואים בטיול שתכננו"

צור סעידי ז"ל
צור סעידיצור סעידי ז"ל
צור סעידי, בן 29 מגן דרום, היה בין המבלים שנרצחו במסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים. בת זוגו ספדה לו בחשבון האינסטגרם שלה: "תמיד חשבתי לעצמי, איך יכול להיות שהגרלתי בן זוג כזה מושלם? נדמה לי כאילו היו לך רק מעלות. את כל חייך הקדשת לעשיית הטוב. תמיד נחוש לעזור, להפיץ אור, לאחד וליצור".
"אמא סיפרה לי שתכננת להציע לי נישואים בטיול שתכננו לסרי לנקה. הייתי אומרת לך עוד אלף פעם כן!!! אם זה היה תלוי רק בי, מזמן כבר הייתי מביאה לך ילדים שהיו נשארים איתי עכשיו כזיכרון לנפש הטהורה שלך. אני אוהבת אותך יפה תואר שלי, מבטיחה לך שאדאג שכולם יידעו כמה נעימה הייתה הדרך שלך בעולם הזה".