המאבטח שנפצע בפיגוע הדריסה מדבר לראשונה

שר הביטחון בני גנץ ביקר הערב (שלישי) בבית החולים שיבא את המאבטח שנפצע בפיגוע הדריסה במעבר תאנים בשומרון אתמול. במהלך הביקור סיפר לו המאבטח על הרגע שבו דרס אותו המחבל: "באתי להסתובב לדרוך את הנשק והוא פשוט פגע בי, המזל שלי שזזתי צעד ימינה".
"אני פשוט זוכר שמישהו אומר לי 'מגיע רכב', והוא כנראה האיץ בבת אחת. אמרו לי שהספקתי לעשות צעד, אחרת כנראה הייתי במקום אחר היום", תיאר המאבטח, שמאושפז במצב קל-בינוני. כשנשאל אם ייתכן שהיה מת השיב: "סיכוי טוב שכן". הוא הוסיף: "אני זוכר שאחרי זה מישהו אומר שהוא נטרל אותו עם כדור אחד, וזהו. אחר כך התעוררתי פה".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ בביקור המאבטח שנפצע בפיגוע
בני גנץ בביקור המאבטח שנפצע בפיגוע
שר הביטחון בביקור אצל המאבטח שנפצע
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון)
המאבטח הוסיף כי הוא אופטימי בנוגע לשיקומו הצפוי: "הרופאים פה עשו עבודה טובה. הייתה לי בעיה עם הרגל, אני יודע בהתחלה שפחדו עליה ועוד דברים, אבל עכשיו אמרו לי שהכול בסדר. השיקום יהיה ארוך אבל בסדר, יש לי את המשפחה שלי שתעמוד מאחורי".
צילום: נדב אבסנץ הגיע לביקור בבית החולים עם ראש רשות המעברים ארז צידון. ממשרד הביטחון נמסר כי "שר הביטחון שמע אודות האירוע, על הטיפול ואיחל לו רפואה שלמה. שר הביטחון שוחח עם הצוות הרפואי במחלקת הטראומה בשיבא והודה להם על הטיפול המסור".
תיעוד הירי לעבר המחבל
(צילום: נדב אבס)

3 צפייה בגלריה
מוחמד נידאל יונס מוסא
מוחמד נידאל יונס מוסא
המחבל מוחמד מוסא
הפיגוע התרחש אתמול לפנות בוקר במעבר תאנים בשומרון. המחבל, נער בן 15, הגיע מהצד הפלסטיני של המחסום והתנגש עם המכונית שבה נהג בעמדת הבידוק בכניסה למעבר. מאבטחים של רשות המעברים במשרד הביטחון שהיו במקום ירו בו, ומותו נקבע בבית החולים מאיר בכפר סבא. המאבטח שנפצע, בן 34, פונה לבית החולים שיבא בתל השומר עם חבלות בגפיים, בחזה ובראש. בתחילה מצבו הוגדר קשה, אבל בהמשך השתפר.
לנער המחבל, מוחמד מוסא משכם, לא היה היתר כניסה לישראל - וגם לא רישיון נהיגה. על פי החשד, הוא רב עם אביו ולקח ללא רשות את מכוניתו. עם אותו רכב הוא דהר במהירות גבוהה של כ-100 קמ"ש למחסום והתנגש בעמדה.