השר כץ: "סרבנות - אלימות וכוחנות"
(צילום: חגי דקל)

על רקע הדיון לקראת ההצבעה על הקריאה השנייה והשלישית בהצעת החוק לצמצום עילת הסבירות במליאת הכנסת - שמתקיים באופן חריג ביום ראשון - אמר שר האנרגיה ישראל כץ (הליכוד) בריאיון ל-ynet Live כי "הסעיף לא יגרום לשמיים ליפול, זה הסעיף השקול והמאוזן ביותר שאנחנו מקדמים. אם ניתן היינו מגיעים להסכמה, אבל צריך בשביל זה שני צדדים".
לדבריו, ההצהרות על אי-התייצבות למילואים - שגורמות נזק חמור לצה"ל - הן לא יותר מניסיון למנוע מהממשלה לקדם מדיניות. "הסיפור הוא לא עילת הסבירות, יש כאן פשוט ניסיון לכפות על הממשלה לקבל החלטות באמצעות שימוש בשירות צבאי", אמר.
2 צפייה בגלריה
יוסי כהן וישראל כץ
יוסי כהן וישראל כץ
יוסי כהן וישראל כץ
(צילום: AP, קובי קואנקס)
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בחיפה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בחיפה
"ההפגנות הן חלק מהדמוקרטיה". מחאה בחיפה
(צילום: גיל נחושתן )
"ההפגנות הן חלק מהדמוקרטיה", הוא הוסיף. "אין כאן שאלה של הזכות להפגין, אבל הסרבנות לא יכולה להכתיב מדיניות. חלק מהמפגינים אומרים 'אנחנו לא נקבל הוראות מהממשלה הזאת'. זו אלימות וכוחנות. כל הניסיון הזה להלך אימים לא יעבוד. גם הרמטכ"ל אומר באופן נחרץ - מי שקורא לאי התייצבות פוגע בביטחון ישראל. הם באים עם ייחוס ודרגות ומנהלים מאבק נגד הזכות של הממשלה להכריע.
על המאמר שפרסם מקורבו של נתניהו, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet, ובו קרא לעצור את החקיקה - לצד קריאות רבות אחרות של בכירי מערכת הביטחון לשעבר לבצע מהלך דומה, אמר השר כץ: "אני מכיר את כל האנשים שהזכרת. עם כל הכבוד להם, אין להם הסמכה, אין להם שום יתרון בתחום המדיני ובפוליטי. הם בתחום המקצועי ביצעו את מלאכתם טוב. הניסיון ליצור בליץ לא יעבוד".
בתשובה לשאלה אם שיקול דעתו של המצביע מתל אביב ומשדרות שווה לזה של יוסי כהן, ענה: "בשורה התחתונה. אותו אחד מתל אביב ושדרות לא היה ראש המוסד, אבל הוא בהחלט רשאי לבוא ולקבוע את הכיוון שהמדינה יכולה ללכת בנושאים עקרוניים".
שרון כידון
ח"כ מיש עתיד: אי אפשר להיתמם ולומר שעילת הסבירות היא כבשת הרש
12:06
ח"כ משה קינלי טור-פז (יש עתיד), שהתראיין גם הוא ל-ynet Live, טען כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לקדם הידברות אמיתית - זה מה שהמדינה צריכה היום. אי אפשר להיתמם ולומר שעילת הסבירות זאת כבשת הרש".
מנגד, ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) אמר כי "אם נחליט לסגת נפגע במדינת ישראל ומחר יקום גוש של ימין שיחליט משהו אחר ויגיד 'אנחנו שובתים'". לדבריו, "הכי קל להגיד 'תעצרו את החקיקה' ולא 'תעצרו את הסרבנות'".