1 צפייה בגלריה
אבו סמור
אבו סמור
החשד: הוכה כי שפך משקה. עאדל אבו סמור
שני תושבי רהט נעצרו היום (ראשון) בחשד לרצח של תושב העיר עאדל אבו סמור במהלך קטטה שפרצה בלילה בלופט בחדרה, אך שוחררו למעצר בית לאחר שבית משפט השלום בעיר קבע כי לא ניתן לקבוע את החשד הסביר נגדם - במיוחד שסיבת המוות של המנוח אינה ידועה. החשד הראשוני היה כי נדרס למוות.
לפי החשד, רג'אח אל-ביחי בן ה-27 וסלמאן בני עוקבה בן ה-30 בילו הלילה יחד עם אבו סמור בן ה-30. במהלך הערב, אבו סמור שפך בטעות משקה על אדם אחר שבילה במקום, ובעקבות כך התפתחה קטטה שבה הוא הוכה. בשלב מסוים, אבו סמור הצליח לחמוק מהקטטה, לעלות לרכבו עם אחד החשודים, ולנהוג לכיוון בית חולים. במהלך הנהיגה הוא התעלף והתנגש ברכב אחר.
למרות שבית החולים הלל יפה ממוקם בחדרה, ככל הנראה השניים נסעו לכיוון המרכז לבריאות הנפש שער מנשה הסמוך לפרדס חנה-כרכור. לאחר התאונה, הגיע חשוד נוסף לזירת התאונה ודיווח למד"א על ההתנגשות. צוות מד"א הגיע לרכבו של אבו סמור, ופינה אותו אותו לבית החולים הלל יפה כשהוא במצב אנוש, ושם נקבע מותו.
לאחר גביית העדויות ממשתתפי הקטטה בלופט, המשטרה עצרה את שני החשודים, אך הם הכחישו את המיוחס להם וטענו כי עזרו לאבו סמור ולא פגעו בו. כאמור, סיבת המוות עדיין לא ידועה, וגופתו נשלחה לנתיחה שלאחר המוות במכון הפתולוגי באבו כביר.
המשטרה ביקשה להאריך את מעצר השניים בשמונה ימים, אך השופטת יפעת אונגר ציינה כי "אם סיבת המוות של המנוח מקורה בקטטה, הרי שאין עדות קלושה לכך שהוא הוכה על ידי החשודים. אם סיבת המוות מקורה דווקא בהתנגשות עם הרכב הנוסף, הרי שלפי כל העדויות, המנוח הוא זה שנהג". לבסוף, קבעה אונגר כי החשודים ישוחררו למעצר בית למשך עשרה ימים על מנת שלא יוכלו לשבש את החקירה.
עו"ד מוחמד רחאלעו"ד מוחמד רחאל
עורך הדין מוחמד רחאל המייצג את החשודים מסר: "הוכחתי בפני בית המשפט שלשני העצורים אין קשר בגרימת מותו של המנוח והם לא פגעו בו. טענות המשטרה הן חסרות בסיס. את המנוח תקפו אנשים אחרים, ככל הנראה מאזור המשולש, שטרם נעצרו. על המשטרה להגיע לחקר האמת ולא לעצור אנשים ללא הוכחות".