מעיזים להשמיע קול נגד חמאס: למרות הסיכון הממשי לחייהם, יותר ויותר תושבי עזה מתייצבים אל מול מצלמות העיתונאים בפנים גלויות ומשמיעים קול ברור נגד ההתנהלות של חמאס ברצועה. אחת מהן, קשישה שהתבקשה לתאר את המצב, תועדה בסרטון וידאו כשהיא משיבה לשאלת הכתב ומסבירה כיצד הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה לא מגיע אל התושבים בכלל - אלא רק אל חמאס. צפו בתיעוד:
כתב אל-ג'זירה מראיין תושבת עזתית
(מתוך טוויטר)

"כל הסיוע הולך אל מתחת לאדמה", אומרת הקשישה בתשובה לכתב ששואל אותה על המצב הקשה ברצועה. "נכנס הרבה סיוע, אבל הוא לא מגיע אל האנשים". הכתב מנסה ליישר את הנרטיב, ואומר שבחמאס טוענים שנכנס מעט מאוד ציוד הומניטרי ושמה שנכנס מופץ מיד לתושבים. אז מנופפת הקשישה בידה ומסמנת "לא". "כל הסיוע הולך אליהם, לבתים שלהם, הם לוקחים את זה. הם גם ירו בי, ועשו בי מה שהם רוצים".
אופיר גנדלמן, דובר ראש הממשלה בנימין נתניהו בשפה הערבית, אמר: "העזתים התחילו לבקר ולהשמיץ את חמאס על מה שחמאס עשה להם - פשעים, דיכוי, השפלה, הפחדה ורעב. אני אומר לעזתים - יש שביב של תקווה באופק. לאחר חיסול חמאס, חייכם ישתפרו. רצועת עזה תיבנה מחדש ונהנה מביטחון, יציבות ושגשוג כי לא יהיה ארגון טרור ברצועה".
בינתיים, בתיעוד חריג שהתפרסם הבוקר - ולא ברור מתי צולם - נראים המוני עזתים מחוץ למטה אונר"א בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה, בבקשה לקבל מזון ומוצרי בסיס. דובר אונר"א בעזה הזהיר השבוע כי הצרכים ברצועה גדולים מאוד - בצל החורף. הוא קרא להכנסת בגדים ושמיכות בכמויות גדולות, ואמר כי הסיוע שמוכנס לעזה לפי שעה - הוא "טיפה בים".
עזתים מחוץ למטה אונר"א בדיר אל-בלח

אתמול (רביעי) פרסם דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי קטע מריאיון ברדיו פלסטיני עם תושב עזה. בריאיון נשמע התושב כשהוא מגדף את יחיא סינוואר על האסון שהוא וחמאס המיטו על התושבים ברצועה.
הכותרת
הפיראטים של הים האדום
24:30
בשבוע שעבר דיווח ארגון הסהר האדום הפלסטיני כי במהלך ימי ההפוגה בלחימה נכנסו יותר מאלף משאיות הנושאות סיוע הומניטרי אל שטח הרצועה. הציוד שכן מוצא דרכו אל התושבים, כפי שאפשר לראות בתיעוד הזה, לא מחולק בצורה מסודרת על ידי שום ארגון, ומוביל לכאוס ולמהומות בקרב התושבים.