על רקע הפשיטות המחודשות שמבצע צה"ל בצפון הרצועה, דובר צה"ל בערבית, אלוף-משנה אביחי אדרעי, קרא בצהריים (שבת) לתושבים בשכונות בעיר עזה להתפנות מבתיהם דרומה.
"מסר חשוב לתושבי עזה באזור D5, צה"ל פועל נגד ארגוני הטרור וימשיך לעשות זאת לאורך זמן. השטח המיועד, לרבות המקלטים המצויים בו, נחשב לאזור לחימה מסוכן. יש לפנות את השטח לאלתר דרך רחוב סלאח א-דין לאזור ההומניטרי", קרא אדרעי.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מההתקלות של  כוחות 401 בג'אבליה
תיעוד מההתקלות של  כוחות 401 בג'אבליה
כוחות צה"ל בצפון הרצועה
(צילום: דובר צה"ל)
משרד הפנים בעזה, שמנוהל בידי חמאס, קרא לתושבים לא להיענות לקריאת צה"ל. "אנו מצדיעים לאיתנותם של אנשינו בצפון רצועת עזה, וקוראים להם שוב להישאר איתנים ולא לעזוב את בתיהם, במיוחד באזורים שאליהם הוציא הצבא אזהרות הבוקר", מסר משרד הפנים העזתי. "אם אתם חשים סכנה, עברו למקום הקרוב ביותר לאזור מגוריכם, ואל תלכו לדרום רצועת עזה שסובלת מהפצצות מתמשכות והרג מתמשך שמבצע הכיבוש על בסיס יומיומי, באזורים שלטענתה הם בטוחים".
מאז שצה"ל חידש את פעילותו בתחילת השבוע במרחב צפון רצועת עזה, בפשיטה על מוקדי חמאס בג'באליה, בית לאהיא ובית חאנון, כ-200 אלף עזתים התפנו ממקומם לפי ההערכות, לאחר שהאזור הוכרז על ידי צה"ל כשטח לחימה מסוכן.
למרות הקריאות לפינוי, חלק ניכר מהאוכלוסייה נשאר במקום. הסיבות לכך מגוונות, ומשיחות עם העזתים עולה כי הם חוששים מתנועה בשטח שבו נמצאים כוחות צה"ל, וישנה הבנה כי מי שיוצא לעבר הכוחות "עלול לסכן את חייו". התושבים מעידים בנוסף כי פעילי הזרוע הצבאית של חמאס מהלכים אימים עליהם, ומזהירים לא להישמע לקריאות של צה"ל, ולהישאר בתוך הבתים והמחסות.
3 צפייה בגלריה
הקריאה של דובר צה"ל בערבית מתושבי העיר עזה להתפנות
הקריאה של דובר צה"ל בערבית מתושבי העיר עזה להתפנות
הקריאה של דובר צה"ל בערבית לתושבי העיר עזה להתפנות
(מתוך X)
3 צפייה בגלריה
משלחת חמאס בקהיר
משלחת חמאס בקהיר
משלחת חמאס בקהיר. ארגון הטרור עדיין מושל ברצועה
חמאס משתמש באמצעי הפחדה ואלימות כלפי התושבים, מתוך חשש שהציבור יבוא איתו חשבון בתום הלחימה. משרד הפנים של ארגון הטרור אף קרא באופן גורף לאוכלוסייה האזרחית לא לעזוב את בתיהם, במטרה לשמר את שיטת האוכלוסייה כמגן אנושי לפעילות הטרור באזור.
בתוך כך, בעזה דיווחו היום כי 22 בני אדם נהרגו הלילה בתקיפה אווירית של צה"ל בג'באליה שבצפון הרצועה, ושעוד 90 נפצעו. כמו כן, תקיפות בוצעו גם בשכונת דרג' תופאח בעיר עזה ובמחנות הפליטים אל-בורייג' ונוסייראת במרכז הרצועה. משרד הבריאות בעזה, שמנוהל בידי חמאס, עדכן כי 42,175 בני אדם נהרגו ברצועה מפרוץ המלחמה.
חמאס שיגר הערב, קצת אחרי השעה 17:00 ובמהלך הצום, שתי רקטות מצפון הרצועה לעבר אשקלון. צה"ל עדכן כי הן התפוצצו בשטחים פתוחים. גם אתמול, לפני כניסת כיפור, התרעות צבע אדום הופעלו בשדרות וביישובים נוספים בעוטף.
משלחת חמאס, בראשות חליל אל-חיה ובאסם נעים, נפגשה היום בקהיר עם משלחת של הוועדה העליונה לענייני שבטים עזתים - פגישה שממחישה את המשך משילות חמאס ברצועה. המשלחת הדגישה בפגישה כי "חמאס מברך על כל המאמצים המובילים לעצירת התוקפנות הישראלית ברצועת עזה על בסיס הזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני".
פורסם לראשונה: 18:39, 12.10.24