בעצרת ב"כיכר החטופים" בתל אביב הוקרנו אמש (שבת) סרטונים של חמש מהחטופות ששוחררו משבי חמאס בעזה. יפה אדר בת ה-85, שנחטפה על קלנועית וחזרה בפעימה הראשונה, אמרה בסרטון: "הייתי 49 יום בתופת הזאת. אני מבקשת, מתחננת בכל פה למקבלי ההחלטות - תוציאו את הילדים, תוציאו את כולם".
1 צפייה בגלריה
רז בן עמי, דניאל אלוני, דיצה הימן, יפה אדר, יוכבד ליפשיץ
רז בן עמי, דניאל אלוני, דיצה הימן, יפה אדר, יוכבד ליפשיץ
מימין למעלה: יוכבד ליפשיץ, דניאל אלוני, רז בן עמי, דיצה הימן ויפה אדר
(צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
יפה אדר
(צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

אדר הוסיפה כי "זה לא קל. לא למשפחות, לא להם ולא למשפחות ולא לאף אחד. שחררו את הילדים עכשיו. אני רוצה לראות אותם, לא כשאני אהיה בארון. עכשיו אני רוצה לראות. בבקשה. זה הזמן".
דיצה הימן בת ה-84 סיפרה על תנאי רעב של ממש בשבי: "האוכל לא היה רב מלכתחילה, אבל ככל שהזמן הלך ועבר האוכל הלך ופחת. זה תנאים כמעט של רעב. וככל שהזמן עובר הנזק הולך וגדל והיכולות של הגוף לשרוד את זה הולכות וקטנות. זו סכנת חיים, וגם סכנה נפשית. חייבים להוציא אותם מיד".
גם דניאל אלוני, ששוחררה יחד עם בתה אמיליה בת השש, סיפרה על חוויות קשות. "ב-7 באוקטובר נחטפנו בברוטליות מהבית שלנו. הבנות שלנו ראו דברים שילדים בגיל הזה או בכל גיל לא צריכים לראות. סרט אימה. אתה מרגיש שאתה רוצה לצבוט את עצמך ולהתעורר מהסרט הזה. אני מדברת ואני רועדת. זה היה מבעית. זה היה מפחיד", אמרה אלוני.
יוכבד ליפשיץ
(צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

דיצה הימן
(צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

על השבי עצמו סיפרה אלוני: "אין סדר יום. אין כלום. ישנים ובוכים. כל יום נוסף שעובר הוא נצח שלא נגמר". היא הדגישה כי גיסה עדיין שם, וגם אחיו, בת זוגו ואחיה. "אנשים יכולים למות, כי החליטו פשוט לרצוח אותם. שחררו אותם, שחררו אותם עכשיו! אין זמן. אני מתחננת בשמי ובשם שאר החטופים".
בסרטון נוסף דיברה יוכבד ליפשיץ בת ה-85, ששוחררה עוד לפני העסקה עם חמאס. "הייתי 17 יום במנהרות, לא ישנתי כמעט, הייתה לי בעיה עם המזון. בארבעת הימים האחרונים חליתי, פחדו שאגרום למגפה. כל יום הוא קריטי בגלל התנאים הקשים שם והחמצן בתעלות הולך ואוזל", אמרה ליפשיץ.
בעלה של יוכבד, עודד, נותר בשבי. היא סיפרה שהיא חוששת שהמחבלים "ינקמו בחטופים שלנו". לדבריה, "יש שם עוד חברים בני 85 ויותר צעירים, אני פוחדת שלא יעמדו בלחץ הנפשי והבריאותי. החובה המוסרית של הממשלה הזאת היא להחזיר אותם מיד, בלי היסוס, הביתה. אנחנו מחכים לכם, אוהבים אתכם, תבואו הביתה".
דניאל אלוני
(צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

רז בן עמי
(צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

גם רז בן עמי (57) חזרה מהשבי ללא בעלה אוהד, שנותר בעזה. "אני רוצה להגיד תודה שהחזרתם אותי, תודה שאני פה, תודה שאני יכולה לחזור ולחיות את החיים שלי. אני מחכה שכל החטופים יחזרו כולל אהוב ליבי", היא אמרה וקראה להחזיר את כל החטופים.
"הם לא צריכים את הסבל הזה הנוראי שם, להחזיר אותם כאן ועכשיו, וכמה שיותר מהר", היא אמרה. "אי-אפשר להתמודד שם. אי-אפשר. חייבים להוציא את החטופים משם. אם לא נוציא אותם עכשיו, הם לא ייצאו בחיים. זה מגיע להם לצאת משם, זה מגיע להם לקבל את אהבת ישראל".
פורסם לראשונה: 21:59, 02.12.23