אמריקנית שנחטפה בשנת 1971, כשהייתה תינוקת, התאחדה עם משפחתה אחרי יותר מ-50 שנה.
באוגוסט 1971 חיפשה אלטה אפנטנקו בייביסיטר לבתה, מליסה הייסמית'. האם, שקודם לכן נפרדה מבן זוגה ואביה של מליסה, התגוררה עם בתה ועם שותפה בעיר פורט וורת' בטקסס ועבדה כמלצרית. היא פרסמה מודעה במקומון, וסיפרה שהיא זקוקה לבייביסיטר שיטפל בבתה בזמן שהיא בעבודה. אישה יצרה איתה קשרה והציעה את שירותיה.
3 צפייה בגלריה
מליסה הייסמית' חזרה ל משפחתה ב ארה"ב אחרי 50 שנה
מליסה הייסמית' חזרה ל משפחתה ב ארה"ב אחרי 50 שנה
מליסה עם הוריה, אלטה וג'פרי
אלטה שכרה את שירותיה של אותה אישה מבלי לפגוש אותה, ואף הסכימה שהיא תיקח את מליסה ותשמור עליה בבית שלה. כשהבייביסיטר הגיעה לבית כדי לקחת את מליסה, השותפה של אלטה מסרה לה את התינוקת. האישה עזבה עם מליסה - ועקבותיה נעלמו. אלטה וקרובי משפחתה לא הצליחו לאתר אותה, ודיווחו למשטרה שהתינוקת נחטפה.
במשך עשרות שנים ניסתה משפחת הייסמית' למצוא את מליסה ואת האישה שחטפה אותה. עם השנים חלה התיישנות על הפרשה ועל החשד לחטיפה. המשפחה טענה שבמשך השנים האם הואשמה על-ידי החוקרים ברצח של בתה. האשמה רדפה את אלטה כל חייה. בנוסף למליסה היא הביאה לעולם עוד ארבעה ילדים.
3 צפייה בגלריה
מליסה הייסמית' חזרה ל משפחתה ב ארה"ב אחרי 50 שנה
מליסה הייסמית' חזרה ל משפחתה ב ארה"ב אחרי 50 שנה
האיחוד, אחרי יותר מ-50 שנה
במשך השנים להייסמית' – שחיה בשם מלאני בראון, לא היה מושג שמישהו מחפש אותה ושהיא נולדה למשפחה אחרת. בכל אותן שנים משפחתה הביולוגית ציינה את ימי ההולדת שלה, והמשיכה בחיפושים אחריה – גם ללא סיוע של הרשויות. לאחרונה פתחה בפייסבוק עמוד בשם "מוצאים את מליסה הייסמית'".
פריצת הדרך הגיעה רק לאחרונה, כשהמשפחה פנתה לחברת 23AndMe שמספקת שירותי גנומיקה. אחת מבנותיה של אלטה סיפרה שהיא שכנעה את האם ואת האבא ג'פרי למסור דגימות DNA. "בכל פעם אמא שלי התייאשה. אחרי 51 שנה היא לא רצתה לעשות עוד בדיקת DNA, היא הייתה עייפה ופגועה מהאשמה שהיא סחבה כל השנים האלה", אמרה ויקטוריה. לבסוף האם התרצתה, וגם האב הסכים למסור דגימת DNA לחברת 23AndMe. בתחילת החודש נודע למשפחה שהתוצאות דומות לדגימת DNA אחרת שנמצאת במאגר – הדגימה של אחד מילדיה של הנעדרת.
3 צפייה בגלריה
מליסה הייסמית' חזרה ל משפחתה ב ארה"ב אחרי 50 שנה
מליסה הייסמית' חזרה ל משפחתה ב ארה"ב אחרי 50 שנה
"אל תוותרו לעולם". מליסה מתחבקת עם אביה ואמה
משפחת הייסמית' השתמשה בתוצאות הבדיקה, ובסימן מזהה של מליסה (כתם לידה על הגב) כדי לאתר אותה. המשפחה גילתה שמליסה נמצאת באזור העיר צ'רלסטון בדרום קרוליינה, ויצרה קשר עם מליסה בפייסבוק. "אבא שלי שלח לי הודעה ואמר לי 'את יודעת, אני מחפש את הבת שלי כבר 51 שנה'", סיפרה מליסה ההמומה. תחילה היא חשבה שמדובר בהונאה. "שאלתי את האישה שגידלה אותי – 'יש משהו שאת צריכה לספר לי?', והתברר שהיא ידעה שאני התינוקת מליסה". לא ידוע מי גידל את מליסה, ומה קרה לאישה שחטפה אותה. עיתון בטקסס דיווח שמליסה גרה בפורט וורת' רוב חייה.
בשבת התאחדה מליסה עם הוריה הביולוגיים בפורט וורת'. "אני פשוט לא מאמינה", אמרה האם הנרגשת אלטה. "חשבתי שלעולם לא אראה אותה שוב". בהצהרה שמסרה המשפחה נכתב: "לעולם אל תוותרו".