בבית העלמין גבעת שאול בירושלים הובא אתמול (רביעי) למנוחות טפסר בדימוס משה סויסה, לשעבר מפקד מחוזות הבירה והדרום במערך הכבאות וההצלה. סויסה, בן 70 במותו, שירת במשך 44 שנים במערך הכבאות עד שפרש לגמלאות לפני חמש שנים. נציב כבאות והצלה רב-טפסר אייל כספי ספד לו: "הצלת כל כך הרבה אנשים שחייבים לך את חייהם".
1 צפייה בגלריה
טפסר בדימוס משה סויסה ז״ל שנפטר הבוקר
טפסר בדימוס משה סויסה ז״ל שנפטר הבוקר
טפסר בדימוס משה סויסה ז״ל שנפטר הבוקר
סויסה, יליד שכונת מוסררה בבירה, החל את דרכו כלוחם אש בשירותי הכבאות בירושלים ב-1975, וסגר מעגל כשכיהן כאמור כמפקד המחוז עד פרישתו ב-2019. הוא הותיר אחריו אישה ושבעה ילדים, אחד מהם קצין כיבוי בתחנת פתח תקווה. חבריו של סויסה אמרו: "הוא היה מפקד בעל נוכחות, לוחם אש בנשמה, כריזמטי ומקצוען שתרם עשרות שנים מחייו למערכת הכבאות".
מאות ליוו את הקצין בדימוס בדרכו האחרונה. טפסר בדימוס יואב גדסי, שהחליף את חברו הטוב סויסה בתפקיד יו"ר ארגון הכבאים, ספד: "הוא היה מפקד טוב, איש כבאות בכל רמ"ח איבריו. מנהיג שהוביל את מערך הכבאות קדימה, והיה אחד ממובילי המעבר מימי האיגודים למערך הכבאות הארצי אחרי אסון הכרמל. אין תפקיד שלא עשה בכבאות. מלוחם אש כשהחל את דרכו בכבאות ועד לתפקידים הבכירים. חינך והדריך אלפי כבאים שחייבים לו את כל הידע המקצועי".

"עמוד התווך בשורותינו"

נציב הכבאות כספי אמר בהלוויה: "מערך כבאות והצלה נפרד היום בכאב גדול וביגון כבד מעמוד התווך בשורותינו. נמנית בין מייסדי הכבאות והותרת אחריך מורשת שתוכר לנצח על-ידי כל מי שהכיר אותך והיה שותף לדרך. בכל תפקיד שמילאת, מלוחם אש ועד מפקד מחוז, הפגנת אומץ לב, גבורה, מסירות, נחישות ומחויבות לביטחונם ולרווחתם של הלוחמים ואזרחי מדינה ישראל.
"הורגשה אהבתך לכבאות וללוחמים, תחושת הזהות העמוקה שלך הייתה נר לרגלינו. בכל מקום השארת חותם ענק. היית עבורנו דוגמה לפיקוד ומנהיגות מלפנים. היית איש של אנשים, מדריך בחסד, מפקד סוחף, מנהיג שהוביל את אנשיו במקצועיות ובנחישות בכל משימה, תוך חתירה למגע. ניצחת כל אירוע של כיבוי, חילוץ וחומרים מסוכנים. בכל מקום שהיית, הובלת את כולם אחריך. הותרת מורשת עמוקה ורחבה למקצועיות, למנהיגות, לעוז רוח, מסירות, הקשבה והכלה".