1 צפייה בגלריה
אקדח אילוסטרציה
אקדח אילוסטרציה
ארכיון
(צילום: shutterstock)
משטרת זבולון עצרה בתחילת השבוע תושב עתלית בן 33, בחשד שגנב אקדח שמצא בחדר השירותים בתחנת המשטרה, שנשכח במקום על ידי אחד השוטרים. להגנתו טען החשוד כי התכוון להחזיר את האקדח, והמחלקה לחקירות שוטרים חוקרת כעת את הפקרת הנשק.
החשוד, איש נדל"ן, זומן לחקירה בתחנת זבולון בקריית חיים בעקבות קטטה. הוא התבקש להמתין לחוקר, והחליט להיכנס לחדר השירותים. הוא גילה שם אקדח השייך לאחד השוטרים, שהושאר במקום בשגגה. לפי המשטרה, החשוד נטל את האקדח, והחביא אותו מחוץ לתחנה. הוא חזר לחקירה, ועם היוודע דבר היעדרו של האקדח הוזעקו כוחות משטרה מיוחדים שחסמו את היציאה מהתחנה. או אז נלחץ החשוד, הודה במעשה והחזיר את הנשק. אתמול הוא הובא לבית משפט השלום בקריות, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו ב-8 ימים נוספים, בחשד לעבירות של גניבת נשק, וכן נשיאה והובלת נשק שלא כדין.
עו''ד תומר נווה, מייצג את המאיים על דר'שרון אלרועי פרייסעו''ד תומר נווה
לשאלת הסנגור עו"ד תומר נווה האם החשוד תכנן את הגניבה, השיב נציג המשטרה רס"ב צביקה אמיר, "אני לא יודע להגיד. עובדתית הוא נתפס עם הנשק מחוץ לתחנה. הוא הוביל את השוטרים למקום שבו היה הנשק. מדובר בחשוד עם כמה תיקים פתוחים ללא הרשעות. לדברי השוטרים, הפעולות היו מהירות. החשוד לא היה משאיר את הנשק, כך שלא ניתן לטעון שהוא לא התכוון לקחת את האקדח איתו".
עו"ד נווה ביקש לשחרר את החשוד מהמעצר. "הבקשה של המשטרה, לשיטתנו, מטרתה להסתיר את ערוותה ביחס לכשל מערכתי נקודתי שאירע בתחנת המשטרה. החשוד נכנס לשירותים, מצא אקדח והחזיר אותו אחרי כמה דקות לשוטרים. אם הוא היה רוצה לגנוב את האקדח, הוא לא היה אומר דבר על כך לשוטרים, שכן לא רואים אותו בתחנת המשטרה מסתובב עם אקדח". עוד אמר עו"ד נווה בבית המשפט כי "מדובר באירוע הנחקר על ידי המחלקה לחקירת שוטרים. עם סיום הבדיקה יועבר הנושא לעיון הגורמים המוסמכים".
השופטת סימי פלג קימלוב ציינה בהחלטתה כי קיים חשד סביר נגד החשוד ביחס לעבירת הגניבה, ולמרות שלחשוד אין עבר פלילי היא סבורה שיש עילת מסוכנות. "יחד עם זאת, לאחר שעיינתי בפעולות החקירה המבוקשות, אני סבורה כי ניתן להורות על שחרורו של החשוד כך שהחקירה תימשך באין מפריע", אמרה השופטת.
השופטת פלג קימלוב הורתה על שחרור החשוד בערבות וחייבה אותו לשהות במעצר בית מלא בבית אביו בקריית ים עד ליום חמישי. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע על ההחלטה, ובערר שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה, הוחלט להורות על המשך מעצרו עד ליום רביעי.