חיזבאללה הודיע אמש (שישי) כי ארבעה מפעיליו נהרגו בתקיפות צה"ל בדרום לבנון. הודעות ארגון הטרור על מותו של כל אחד מהפעילים הגיעו תוך שעה אחת, ברקע אזעקות בלתי פוסקות שנשמעו במהלך שעות הערב ביישובי הצפון. אזעקות נשמעו בגליל גם במהלך הבוקר, וצה"ל אישר כי תקף לאורך היום מטרות של ארגון הטרור בדרום לבנון.
תיעוד לבנוני של נזקי תקיפת צה"ל

יום הקרב אתמול בצפון נפתח עם אזעקה שנשמעה בבוקר במושב מרגליות שבגליל העליון עקב שיגור רקטה מלבנון, שנפלה בשטח פתוח מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. מאוחר יותר דובר צה"ל עדכן כי מטרה אווירית חשודה יורטה מעל הים באזור ראש הנקרה, סמוך לגבול עם לבנון. רשת הטלוויזיה "אל מנאר", שמזוהה עם חיזבאללה, דיווחה שמיירט של כיפת ברזל התפוצץ בשמי העיירה א-נאקורה, ובמקביל דיווחה על תקיפות ארטילריה ישראליות בכפר חולא שבדרום לבנון.
מאוחר יותר מסר דובר צה"ל כי מטוס קרב של חיל האוויר תקף מבנה צבאי ששימש את חיזבאללה במרחב בינת ג'בל, וכי בצבא זיהו כמה שיגורים מלבנון לכיוון החרמון - שנפלו בשטחים פתוחים. צה"ל תקף אז את מקורות הירי.
2 צפייה בגלריה
תקיפה צה"ל בעיירת בדיר עאמס, לבנון
תקיפה צה"ל בעיירת בדיר עאמס, לבנון
תיעוד מתקיפת צה"ל בדיר עאמס
בשעות הערב התחדשו השיגורים מלבנון, ואזעקות רבות נשמעו בגבול הצפון. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח במקביל לאזעקות כי כמה בני אדם נפצעו בתקיפת בית מהאוויר במרכז העיירה בית ליף שבדרום לבנון, ומאוחר יותר סוכנות הידיעות הלאומית במדינה דיווחה כי שני בני אדם נהרגו ושניים נוספים נפצעו בתקיפה האווירית בעיירה. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", המזוהה גם הוא עם חיזבאללה, דיווח כי מטוסי קרב תקפו בית גם בעיירה דיר עאמס.
ברקע השיגורים לצפון, סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם התייחס למלחמה ברצועת עזה, וטען כי "אם היא לא תיפסק - המלחמה לא תוכל להיפסק בלבנון. כל דיון מדיני הקשור לחזית דרום לבנון נדחה עד אחרי המלחמה בעזה". לדבריו, "אין קשר בין הזכויות הפוליטיות בלבנון, אם זה נשיאות המדינה או כל דבר אחר, למה שקורה בדרום המדינה. אנחנו משלמים את המחיר בחזית הדרום ושואפים להקל על הלבנונים כדי שיוכלו להמשיך את חייהם כפי שהם".
חיזבאללה טען כי ביצע ירי של טילי בורקאן לעבר "ציוד ריגול ואבטחה" בגבול הצפון, ובמהלך היום לקח אחריות על תשעה אירועי ירי לעבר שטח ישראל. במקביל לשיגורים ולדיווחים על תקיפות צה"ל, חיזבאללה הודיע על מותם של שני פעילי הארגון טאלב יחיא בלחס, המכונה יחיא עלי, ועלי פוזי מלחם, המכונה ג'האד, שנהרגו כ"שהידים בדרך לירושלים" - הכינוי שנותן ארגון הטרור להרוגיו מתחילת המלחמה.
2 צפייה בגלריה
ארבעת המחבלים שחוסלו מתקיפה של צה"ל בלבנון
ארבעת המחבלים שחוסלו מתקיפה של צה"ל בלבנון
ארבעת המחבלים שחוסלו בתקיפות צה"ל בלבנון
אזעקות בלתי פוסקות המשיכו להישמע בגבול הצפון כשחיזבאללה הודיע על מותו של פעיל נוסף, מוחמד עלי מאזח, ומעט מאוחר יותר הודיע ארגון הטרור על מותו של אסלאם מוחמד זלזלי - הפעיל הרביעי שחיזבאללה הודיע על מותו תוך שעה. מתחילת המלחמה הודיעו בארגון הטרור הלבנוני על מותם של 171 פעילים.
צה"ל אישר מאוחר יותר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שתי תשתיות מבצעיות שבהן שהו פעילי חיזבאללה במרחב הכפר בית ליף ומבנה צבאי במרחב דיר עאמס שבדרום לבנון. דובר צה"ל הוסיף כי לאחר שזוהו שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל, הצבא תקף בארטילריה את מקורות הירי.
יום הקרב בצפון הגיע לאחר שחיזבאללה טען שפגע במכ"ם ישראלי במוצב ליד ראש הנקרה. בתיעוד שפרסם, ממצלמת הטיל, ניתן לראות את מסלולו ואת רגע הפגיעה - שלפי המפה שפרסם ארגון הטרור התרחשה ברכס הסולם שבגזרה המערבית. דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הכחיש אמש כי חיזבאללה פגע במכ"ם , ומסר: "זוכרים את הסרט המיוחד שהפיץ חיזבאללה ואת כל הפסטיבל התקשורתי שהוא ניסה לייצר סביבו?", כתב אדרעי. "אז זו התמונה הבוקר של האתר מהסרטון של חיזבאללה. "אל תתנו לפסטיבל הסיסמאות לבלבל אתכם. גם הפעם חיזבאללה משקר, כמו לאורך כל המלחמה".