2 צפייה בגלריה
דוד אלחייני
דוד אלחייני
בלט בנוף. ראש מועצת יש"ע הפורש דוד אלחייני
(צילום: עמית שאבי)
יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני החליט היום (ראשון) להתפטר מהנהגת מועצת יש"ע לאחר שלוש שנים בלבד בתפקיד. אלחייני צפוי להישאר בתפקידו עד להתכנסות הישיבה הבאה של ראשי המועצות, שם יחליטו על המתווה לבחירת יו"ר חדש.
במכתב ששיגר אלחייני לראשי המועצות בהתנחלויות כתב: "אני מסכם את הפרק הזה בתחושת סיפוק עמוקה נוכח הנושאים המשמעותיים שהצלחנו לקדם". ראש המועצה הפורש, שעמד לא פעם בפני ביקורת מצד הנהגת המתנחלים בשל תמיכתו בגדעון סער ובממשלה, הוסיף כי "כצפוי בארגון בעל פעילות אינטנסיבית חשובה ורחבה, היו בינינו הסכמות ושיתופי פעולה רבים, אך גם חילוקי דעות. בתוך כל זה פעלתי תחת צו מצפוני בלב שלם על מנת לדאוג לעתיד האזור ולשמירה על האינטרסים של יהודה שומרון ובקעת הירדן בתוך מדינת ישראל. אני רואה בכך זכות גדולה".
אלחייני, שנערך להתחיל בימים הקרובים במרוץ לבחירות המקומיות כדי לזכות מחדש בראשות מועצת בקעת הירדן, אמר כי "לאור ההתפתחויות הפוליטיות במדינת ישראל וההליכה למערכת בחירות נוספת, אבקש להודיע כי ברצוני לסיים את כהונתי כיו"ר מועצת יש"ע". בשיחה עם ynet לאחר התפטרותו אמר אלחייני כי "כשנכנסתי לתפקיד לא ידעתי עד כמה משמעותית תהיה התקופה הזו. עברנו הרבה, אבל עכשיו הבנתי שהגיע הרגע לעזוב. מיציתי".
אלחייני היה אחת הדמויות הצבעוניות ביותר שכיהנו כראש מועצת יש"ע. בתור חקלאי מבקעת הירדן שאינו חובש כיפה, אלחייני בהחלט בלט בנוף ההנהגה. בשנים האחרונות הוא נאבק יחד עם ראשי המועצות על קבלת תקציבים עבור ההתנחלויות, וקידם משמעותית תוכניות לשיפור התשתיות, בהן הכבישים והבנייה. "מועצת יש"ע היא גוף חשוב להתיישבות, ואיתו אפשר וצריך לקדם הרבה דברים", אמר אלחייני. "ההערכה והכבוד שמועצת ישע זוכה להן בעולם היא משמעותית".
2 צפייה בגלריה
דוד אלחייני במסיבת עיתונאים של מועצת יש"ע
דוד אלחייני במסיבת עיתונאים של מועצת יש"ע
הוביל מחאות נגד הממשלה. אלחייני מול משרד ראש הממשלה
(צילום: גיל יוחנן)
אחד מרגעי המחלוקת הגדולים של אלחייני בתפקיד היה סביב עסקת המאה. כיו"ר מועצת יש"ע, בזמן שהוא נמצא בוושינגטון עם ראשי מועצות נוספים, החליט אלחייני כי העסקה היא רעה למתנחלים - וטען שמדובר בהקמת מדינה פלסטינית דה פקטו.
אלחייני יצא באופן פומבי נגד ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו ובשיא גם נגד הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, ואף אמר שאינו ידיד ישראל. הדבר יצר מחלוקת בתוך מועצת יש"ע שנמשכת עד היום. "באותו רגע הבנתי שכל התוכנית הזאת היא בעצם הקמת מדינה פלסטינית. ידעתי שעלינו להילחם נגדה בכל הכוח וכך עשינו. היום כולם מבינים מה היה חלילה קורה", אמר.
נקודת ציון נוספת ומשמעותית עבור אלחייני הייתה הקמת ממשלת בנט-לפיד. אלחייני, איש ליכוד בעבר שתומך היום במפלגת תקווה חדשה, תמך בהקמת הממשלה חרף ההתנגדות של שותפיו בהתנחלויות. חלק מראשי המועצות אף קראו לו להתפטר וטענו שאינו מייצג את דעתם.
אלחייני הדף את הביקורות והמשיך לנהל את מועצת יש"ע. בפברואר השנה, בריאיון בלעדי למוסף לשבת של "ידיעות אחרונות" החליט אלחייני לשנות כיוון, ובפעם הראשונה תקף באופן פומבי את הממשלה, ובעיקר את שר הביטחון בני גנץ, לאחר שהאחרון לא כינס את ועדת התכנון העליונה המאשרת בנייה בהתנחלויות.