2 צפייה בגלריה
 ועדת הבריאות
 ועדת הבריאות
"מאדריכלי ההפיכה המשטרית". גפני
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו כי מחר בערב יפגינו מול ביתו של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בבני ברק. זו תהיה הפעם הראשונה מאז שהחלה המחאה שתתקיים הפגנה ליד ביתו של ח"כ חרדי.
לפי המארגנים, ההפגנה, תחת הכותרת "חרדים לדמוקרטיה", תהיה יריית פתיחה למהלך רחב היקף "נגד מעורבותם של חברי הכנסת החרדים בקידום חוקי ההפיכה המשטרית, ובראשם גפני שקרא לאחרונה 'להוריד את בג"ץ' ומקדם ביתר שאת את חקיקת פסקת ההתגברות". הם הוסיפו כי הם מצפים מהמשטרה להיערך בהתאם ולאפשר להם לממש את חופש הביטוי וזכות המחאה, תוך שמירה על שלום המפגינים.
(צילום: אסף חן)

בהודעה שפרסמו המארגנים נמסר כי "חבר הכנסת גפני הוא מאדריכלי ההפיכה המשטרית, לא פחות מלוין ומרוטמן. הוא מסית נגד בית המשפט העליון ושופטיו, ודוהר לעבר פסקת ההתגברות כדי לרמוס את בג"ץ, להפוך את ישראל למדינת הלכה חשוכה ולהנציח את עושק הקופה הציבורית ואי השוויון בנטל".
הם הוסיפו כי "אם גפני חושב שנשתוק מול הניסיון להפוך אותנו לאיראן – טעות בידיו. נגיע אליו לבני ברק ונבהיר לו שבתי דין רבניים לא ינהלו את המדינה, שחוקי חמץ והיוזמות ההזויות שלו לכפייה ואפליה לא יעברו במשמרת שלנו".
מובילי מחאה הודיעו כי ביום רביעי ינסו לשבש את המראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לברלין וביום חמישי יקיימו "יום התנגדות" נוסף, תחת הכותרת "יום החרפת ההתנגדות". רועי נוימן, ממובילי המחאה, אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי "אנחנו נרחיב את ההתנגדות. נשארו בסך הכול עוד שלושה שבועות לחקיקה. אם נגיע למצב שהממשלה בכל זאת רצה ודוהרת, אני מניח שימי ההתנגדות המלאים יהפכו להיות עניין שהוא מספר פעמים בשבוע, ולא רק יום אחד בשבוע".
2 צפייה בגלריה
לפיד, גנץ, מרב מיכאלי וליברמן לאחר פגישת האופוזיציה
לפיד, גנץ, מרב מיכאלי וליברמן לאחר פגישת האופוזיציה
יחרימו את ההצבעות. ראשי האופוזיציה
נוימן ציין כי "היום בשעות הערב תהיה הפגנה מול כנס בירושלים שראש הממשלה הולך לדבר שם. מחר נבקר את הח"כים. ברביעי ראש הממשלה, במקום להישאר בארץ ולטפל במשבר, יטוס לברלין. נלווה אותו שם - מתוכננות הפגנות של אלפים רבים בברלין. יום חמישי יהיה יום החרפת ההתנגדות, שזה באותה מתכונת של השבועות האחרונים של שיבושים רחבים בכל הארץ. ביום שבת יהיו הפגנות בקפלן ובעוד יותר מ-105 מוקדים".
בינתיים, ראשי האופוזיציה – ללא רע"מ וחד"ש-תע"ל – הודיעו בצהריים כי יחרימו את ההצבעות בקריאה שלישית על המהפכה המשפטית. ההודעה באה לקראת ההצבעה הלילה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת על פסקת ההתגברות והגבלת הביקורת השיפוטית מצד בית המשפט על חוקים רגילים.
"נעשה הכול כדי למנוע את העברת החוקים, אך אם חלילה נגיע לקריאה שלישית – לא ניתן לזה יד ונחרים את ההצבעה במליאה", נמסר בהצהרה משותפת של ראשי האופוזיציה. "במקום אוסף חוקים מטורף, האלטרנטיבה הנכונה בעת הזו היא הסדר חוקתי מקיף ומאוזן, וביצור הפרדת הרשויות עד הגעה לחוקה".