על רקע המשך הקרבות ברצועת עזה, קבינט ניהול המלחמה שבראשו עומד ראש הממשלה בנימין נתניהו מנע בתחילת השבוע מראש המוסד דדי ברנע לנסוע לקטאר על-מנת לבחון התנעת מהלך נוסף לשחרור חטופים שנמצאים בשבי חמאס. כך דווח בחדשות רשת. לפי הדיווח, השר בני גנץ סבור ש"ישראל צריכה למצוא הזדמנות להתניע את התהליך מחדש". נתניהו ושר הביטחון גלנט סבורים מנגד כי יש להמתין שחמאס יאותת שהוא מעוניין בעסקה נוספת בעקבות לחץ צבאי.
1 צפייה בגלריה
הקבינט לניהול מלחמת חרבות ברזל
הקבינט לניהול מלחמת חרבות ברזל
קבינט ניהול המלחמה
(צילום: קובי גדעון, לע״מ)
במטה המשפחות להחזרת החטופים מסרו בתגובה לדיווח כי "המשפחות הביעו תדהמה מדחיית נסיעתו של ראש המוסד לגבש מתווה שחרור. המשפחות דורשות הבהרה מיידית מראש הממשלה וחברי הקבינט ויציאה מיידית מהקיפאון במשא ומתן. התחושה היא שמדי ערב מתקיים טקס רולטה רוסית של רצח חטופים בשבי חמאס. קצה נפשנו באדישות ובקיפאון".
עוד נמסר מהמטה כי "הדיווח על דחיית בקשת ראש המוסד לגבש הסכם לשחרור החטופים מצטרף להתעלמות מבקשת אימהות להיפגש עם ראש הממשלה ומבקשת אבות להיפגש עם שר הביטחון - ועד כה לא נענו. המשפחות מבקשות לקבל עדכון דחוף, לאור הקיפאון המוחלט במגעים לשחרור החטופים".
הכותרת
המחיר של איסור כניסת פועלים פלסטינים לישראל
18:26
מחאת משפחות החטופים בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)

בתוך כך, מקורות מצרים מסרו לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי קהיר קיבלה הודעות מממשלת ישראל, שביקשה לדבריהם באופן ברור לפתוח במשא ומתן חדש כדי להגיע להסכם חילופי שבויים נוסף שכולל הפסקת אש הומניטרית, בדיוק כפי שאירע במתווה הקודם באמצעות תיווך קטארי-מצרי-אמריקני. לפי הדיווח, חבר הלשכה המדינית של חמאס, באסם נעים, הכחיש כל משא ומתן חדש בין המתווכים לארגונו בנוגע לעסקה נוספת. "עד לרגע זה, זו העמדה הרשמית של חמאס", אמר באסם.
מקור מצרי אמר לעיתון כי ביום ראשון השבוע קיים ראש המוסד ברנע שיחה בנושא עם ראש המודיעין הכללי של מצרים עבאס כאמל. לפי הדיווח, ברנע הודיע לצד המצרי כי ממשלת ישראל פתוחה לאפשרות להיכנס למשא ומתן שמטרתו שחרור חטופים משבי חמאס לפי תנאים שונים.
המקור המצרי ציין עוד כי נראה היה שהצד הישראלי נתקל בתגובה קשה מכמה מתווכים. הוא הוסיף כי בכירים בקטאר לא היו מרוצים מהדרך שבה פעלה ישראל בימים האחרונים של המשא ומתן הקודם, וכי המתווכים חשו במניפולציות מצד ישראל. הגורם המצרי סבור כי העליונות של חמאס ברצועה וכישלון המבצע הצבאי לחילוץ אחד מהחטופים מניעים את תהליך המשא ומתן.