תיעוד הפיגוע בטיילת

"הלכנו על המדרכה ופתאום רכב הגיח לעברנו במהירות ודרס את החברים שלנו. היינו במרחק של 10 מטרים משם". כך סיפרו אמש (שישי) בבית החולים איכילוב שניים מהחברים של הפצועים בפיגוע בטיילת בתל אביב, שבו מחבל דרס למוות את אלסנדרו פאריני (35), תייר מאיטליה.
הפיגוע בטיילת אירע שנה בדיוק אחרי הפיגוע בבר אילקה שברחוב דיזנגוף בעיר, ושעות ספורות אחרי הפיגוע בבקעת הירדן, שבו נרצחו שתי אחיות ואמן נפצעה באורח אנוש. מפקד מחוז תל אביב, עמי אשד, אמר כי הנהג הדורס עלה על מסלול האופניים בטיילת ופתח בנהיגה פרועה. פרט לנרצח, שבעה נפצעו בפיגוע, כולם תיירים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה אחריו את צה"ל והמשטרה לגייס מילואים.
אריאלה צין (26) מתל אביב סיפרה על רגעי האימה: "עליתי על הטיילת ופתאום אני רואה רכב לבן דוהר במהירות מטורפת ומוריד כל מי שהוא רואה בדרך. נכנסתי מהר לחניון כי ראיתי שיש שם עמודים שיכולים להגן עליי. המחבל דרס את כל מי שהיה מאחוריי, ישר הבנתי שזה פיגוע".
מפקד המחוז עמי אשד, בזירה בת"א
(צילום: שמוליק דודפור )

תיעוד מנטרול המחבל בפיגוע

4 צפייה בגלריה
גופת המחבל בזירה
גופת המחבל בזירה
רכבו ההפוך של המחבל
(צילום: רויטרס)
איתן (30), תושב יפו, רץ בטיילת צ'ארלס קלור בזמן הפיגוע. בשיחה עם ynet הוא שחזר: "כמעט כל יום אני עושה ריצה כאן בטיילת, היום רצתי ליד החניון ולא על קו המים. פתאום אני רואה רכב שפשוט נוסע כמו משוגע ומתחיל לדרוס אנשים. חשבתי שאני מדמיין ולא חלף זמן קצר ואז התחיל ירי. ברחתי משם מהר. פחד מאוד גדול".
חובש בכיר במד"א יוסף כורדי, שהיה הראשון שהגיע למקום, סיפר כי קיבל את הדיווח על הפיגוע ב-21:41: "ראיתי רכב הפוך על הדשא בטיילת. שכב שם בחור שבדיעבד הבנתי שזה היה המחבל ולצידו בת 17. היא סבלה מחבלת ראש וחבלות בטן וגפיים". לדבריו, "200 מטר משם, על שביל האופניים, שכב גבר כבן 25 עם חבלת ראש. הוא היה מחוסר הכרה וללא דופק. התחלנו פעולות החייאה ולצערנו קבענו את מותו במקום. 300 מטרים משם לכיוון הדולפינריום היו שלושה פצועים נוספים".
זירת הפיגוע בתל אביב

החובש הראשון שהגיע לזירה, יוסף כורדי, משחזר
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בטיילת תל אביב
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
(צילום: רויטרס)
"אני במקרה הייתי גם הראשון שהגיע לפיגוע באילקה בר בדזינגוף לפני בדיוק שנה, ובצהריים עוד הדלקתי שם נר לזכר הנרצחים", סיפר החובש כורדי, המתגורר ביפו. "הייתה לי הרגשה לא טובה, אבל לא ידעתי שזה יגיע כל כך מהר שוב".
במשטרה אמרו כי קצין שהיה בתחנת דלק סמוכה שמע רעש והבחין ברכב הפוך, ובמספר אנשים שרועים על הרצפה. השוטר ניגש לרכב יחד עם פקחי סל"ע של עיריית ת"א וזיהה כי הנהג מנסה להגיע לנשק שהיה ברשותו. השוטר והפקחים נטרלו את הנהג והרגו אותו.
פורסם לראשונה: 23:17, 07.04.23