ההסלמה בצפון: אחרי הדיווחים בלבנון, דובר צה"ל אישר כי "מחבל חמאס מרכזי בלבנון, שקידם פעולות טרור נגד יעדים ישראליים בעולם", חוסל באזור צור. הבוקר (רביעי) כלי טיס תקף באזור צור שבלבנון את האדי עלי מוסטפא, פעיל מרכזי בחמאס, "השייך למרחב החוץ של הארגון".
3 צפייה בגלריה
האדי מוסטפא בכיר חמאס שחוסל ליד צור בלבנון
האדי מוסטפא בכיר חמאס שחוסל ליד צור בלבנון
האדי מוסטפא, הרכב שהותקף בלבנון
( צילום: AFP)
תיעוד חיסולו של מוסטפא בצור
(צילום: דובר צה"ל)

בהודעת צה"ל צוין כי מוסטפא עסק בהכוונת חוליות ופעילויות טרור בשטח וכן קידם פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים במדינות שונות ברחבי העולם. בנוסף הוא שימש כפעיל מוביל במחלקת הבינוי של ארגון הטרור, שהייתה ברשות סמיר פנדי, ממקורביו של סאלח אל-עארורי, שחוסל יחד עימו. "צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ארגון הטרור חמאס בכל זירה בה יפעל", נמסר.
כלי תקשורת בלבנון דיווחו הבוקר על שני הרוגים בתקיפת כטב"ם לעבר רכב ואופנוע. ערוץ "אל-מנאר", המשמש כשופר של חיזבאללה, דיווח כי הרכב הותקף בכביש שבין צור לעיירה א-נאקורה שבדרום לבנון, ולפי רשת "אל-ג'זירה" הקטארית הוא הותקף באזור בשם אל-חוש - דרומית לצור.
העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" מסר כי אדם נוסף שחלף בסמוך נפצע בתקיפה, וערוץ "אל-חדת'" הסעודי דיווח במקביל מפי מקורות כי ישנם כמה הרוגים בתקיפה אך ציין אז כי זהותם לא ידועה. משרד החוץ של לבנון מסר בהצהרה: "מדאיג שההסלמה היא באזורים הרחוקים מהגבול, מה שמעיד על רצונה של ישראל להרחיב את הסכסוך ולגרור את האזור כולו למלחמה, שתתחיל מפעולות כאלה אגרסיביות ותהפוך למלחמה אזורית".
3 צפייה בגלריה
כתב אל-מנאר מדווח כי כטבמ תקף רכב בכביש צור-א-נאקורה
כתב אל-מנאר מדווח כי כטבמ תקף רכב בכביש צור-א-נאקורה
הרכב שהותקף באזור צור. דיווחים על לפחות הרוג אחד
בתוך כך, שתי רקטות ששוגרו מלבנון סמוך לשעה 9:00 נפלו בשטחים פתוחים בצפון רמת הגולן, שם על פי הנהלים לא הופעלה אזעקה. בשעה 10:13 הופעלה אזעקה בקיבוץ חניתה שבגליל המערבי, אך בהמשך התברר כי רקטה שנורתה נפלה בשטח הלבנוני ולא חצתה לישראל.
אחרי יום הקרב הדרמטי אתמול בצפון, שנפתח במטחים של כ-100 רקטות לצפון הגולן והמשיך בתגובת צה"ל, שתקף באזור בעלבכ שנמצא כ-100 קילומטרים ממטולה, שר החוץ הלבנוני, עבדאללה בו-חביב, הודיע כי ביירות תגיש תלונה נגד ישראל למועצת הביטחון של האו"ם על "התקיפות נגד אזרחים בבעלבכ".
צה"ל עדכן אתמול כי בבעלבכ נפגעו שתי מפקדות צבאיות של חיזבאללה. "באתרים אלו אוחסנו אמצעים משמעותיים המשמשים את הארגון בהיבטי התעצמות באמל"ח", מסר דובר צה"ל, מבלי לפרט מהם אותם "אמצעים", ולפי הדיווחים, במחסנים היו כטב"מים מתקדמים של חיזבאללה.
בשעות אחר הצהריים נשמעו אזעקות ברחבי הגליל המערבי, גם ביישובים המרוחקים יחסית מהגבול, ובסך הכול פרסם חיזבאללה במהלך היום לא פחות מ-13 קבלות אחריות על ירי לישראל. בצה"ל אמרו כי בחמשת החודשים האחרונים ישראל פוגעת מדי יום בתשתיות ארגון הטרור, במפקדיו וביכולות שלו. לפי צה"ל כ-4,500 מטרות של חיזבאללה הותקפו, יותר מ-300 מחבלים חוסלו ויותר מ-750 מחבלים נפצעו. מאז 7 באוקטובר הותקפו מהאוויר יותר מ-1,200 מטרות של חיזבאללה ויותר מ-3,100 מטרות הותקפו מהיבשה.