על רקע מתקפת הפתע של ארגוני הטרור בעזה, קבוצות המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו הבוקר (שבת) על ביטול ההפגנות ברחבי הארץ. "לאור האירועים הביטחוניים הקשים, התקבלה החלטה לבטל את אירועי המחאה", מסרו מ"מטה המאבק". "אנו מחזקים את אזרחי ישראל ומעניקים גיבוי מוחלט לצה"ל וכוחות הביטחון. אנו קוראים לכל מי שנדרש להתייצב ולהירתם להגנה על ביטחונם ובריאותם של תושבי ישראל".
3 צפייה בגלריה
פגיעה רקטה רקטות באשקלון
פגיעה רקטה רקטות באשקלון
ארגוני הטרור בעזה פתחו במתקפה משולבת. פגיעת רקטה באשקלון
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
3 צפייה בגלריה
הפגנה בתל אביב
הפגנה בתל אביב
"להניח את המחלוקות ולהתגייס להגנת המדינה". המחאה בת"א
(צילום: רויטרס /Ilan Rosenberg)
ארגוני מחאה נוספים קראו להניח בצד את המחלוקות בנוגע למהפכה המשפטית. מקבוצת "חומת מגן לדמוקרטיה", שבה חברים 167 בכירים לשעבר במערכת הביטחון, בהם רמטכ"לים, מפכ"לים וראשי מוסד ושב"כ, מסרו כי "יש להניח כעת כל מחלוקת פנימית ולהתגייס אל מול 'מלחמת סוכות' בחזית ובעורף". הם הוסיפו: "אנו קוראים לכל חיילי המילואים להתגייס להגנת המדינה".
פורום 555, שבו חברים טייסי חיל האוויר בדימוס ובמילואים, קרא "לכל מי שנדרש להתייצב בעת הזאת להגנת ישראל, ללא היסוס ומיד". לדבריו, "הדבר החשוב ביותר עכשיו כמו תמיד זה ביטחון מדינת ישראל".
3 צפייה בגלריה
פגיעה רקטה רקטות באשקלון
פגיעה רקטה רקטות באשקלון
הרוגה, שני פצועים קשה ו-13 פצועים קל ובינוני במתקפה מעזה. פגיעת רקטה באשקלון
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
מתקפת הפתע המשולבת החלה קצת לפני השעה 07:00 בבוקר, ובמהלכה חדרו מחבלים לשטח ישראל ובוצע ירי רקטות כבד לדרום ולמרכז, עד השרון. אישה בת 79 נהרגה מפגיעה ישירה של רקטה בכפר אביב שבמועצה האזורית גדרות. צוותי מד"א קבעו את מותה במקום. בנוסף, במד"א עדכנו כי שני בני אדם נפצעו באורח קשה, שישה באורח בינוני, ושבעה קל מפגיעות באזורים שונים ברחבי הארץ.
כשעה לאחר פתיחת מתקפת הפתע, הודיעו בצה"ל כי כמה מחבלים חדרו לישראל משטח הרצועה, ואמרו כי על תושבי העוטף להסתגר בבתים. החדירה התבצעה באמצעות גלשני רוח במקביל למכת הפתיחה של ירי הרקטות, וכנראה באמצעות מנהרות ישנות. בתיעוד משדרות נראו מחבלים חמושים פותחים באש, כשהם על טנדר. ב-8:30, כשעתיים לאחר תחילת המתקפה, החל צה"ל בתקיפות תגובה מהאוויר.