תיעוד הסייעת בגן במזרח ירושלים

המשטרה הודיעה היום (ה') כי היא מחדשת חקירה שנסגרה לפני שנתיים בחשד להתעללות של סייעת בפעוטות במזרח ירושלים. ההחלטה לפתוח שוב את התיק התקבלה בעקבות הפרסום ב-ynet בחודש שעבר, שכלל תיעוד לכאורה של הסייעת מכה ילדים בפעוטון.
מדובר בגן לילדים בני שלושה חודשים עד 3. ההתעללות לכאורה התרחשה ב-2018 ותועדה במצלמות האבטחה של הפעוטון. בעקבות זאת זימן הבעלים את הסייעת לבירור והיא בתגובה החליטה להתפטר. את התלונה במשטרה הוא הגיש ב-2020, אולם הסייעת לא זומנה לחקירה ובהמשך התיק נסגר. לימים, בעקבות הפרשה, הוציאו הורים את ילדיהם מהגן, שנקלע לקשיים כלכליים ונסגר.
במקביל תבעה הסייעת את בעלי הגן בבית הדין לעבודה. בשיחה עם ynet הוא טוען שהוא סובל מאז מאיומים מצד בני משפחתה. "חיי הפכו לסיוט", הוא אומר. "במקרה אחד שנחקר אירעה תאונת דרכים שבה נפגעתי מבעלה של הסייעת. כמה מפתיע".
על חידוש החקירה הוסיף: "לא האמנתי שהולך להיעשות צדק. כמעט התייאשתי לגמרי. גם איבדתי את מקור הפרנסה שלי וגם לא נעשה צדק לילדים הקטנים. זה הכי כאב לי".
1 צפייה בגלריה
תיעוד גננת ממזרח ירושלים מתעללת בפעוטות
תיעוד גננת ממזרח ירושלים מתעללת בפעוטות
מתוך הסרטון מהמצלמות בפעוטון
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "לצערנו, התלונה הוגשה זמן רב אחרי המקרה שאירע לכאורה בגן הילדים. היא הייתה חלקית ולא כללה את כל הפרטים והחומרים הרלוונטיים שהיו ברשות המתלונן. בימים האחרונים, בעקבות העברת חומרי חקירה חדשים ופרטים רלוונטיים, שלא ברור מדוע לא הועברו מלכתחילה, הוחלט להמשיך ולחקור את המקרה".
על פי דוברות המשטרה, את התלונה המקורית הגיש בעלי הפעוטון בגין איומים, "ומבירור המקרה עלה כי ברקע קיים סכסוך עבודה על רקע פיטורים ומעשים שהתרחשו לכאורה כמה שנים קודם לתלונה. ללא קשר למקרה זה או אחר, כי קיימת חשיבות רבה להגשת התלונה בסמוך למועד ביצוע העבירה ועם כלל החומרים והפרטים הרלוונטיים שברשות מתלונן".
חידוש החקירה נעשה בלחץ מצד מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך ויו"ר הוועדה לביטחון פנים בכנסת, ח"כ מירב בן ארי. אלונה דניאל מהמטה אמרה: "לא נוכל לקבל מציאות שבמסגרתה בעלי גנים או אנשי צוות, שעושים את המעשה הנכון ומדווחים על אלימות, נענשים על כך, ואילו התוקפים מסתובבים חופשי. יש פה מקרה של פגיעה מתועדת בילדים ועדיין המשטרה בחרה לסגור את התיק".
ח"כ בן ארי (יש עתיד) הוסיפה: "קיבלתי פנייה בנוגע לתיק נגד סייעת מתעללת שנסגר במשטרה חרף הצילומים. פניתי למפקד מחוז ירושלים ושמחתי לשמוע שהתיק נפתח מחדש. אני מודה למשטרה על ההחלטה".