כאיד מסרי שחזה ברצח דודו בטירה מספר על האירוע

מוהנד עראקי, תושב טירה בן 40, נורה למוות ביום שישי כשנסע ברכב עם בנו פאחר בן ה-6 ואחיינו כאיד מסרי בן ה-11, שנפצעו באורח קשה מהירי. מאז המקרה כאיד מאושפז בבית החולים מאיר בכפר סבא, ואתמול (שני) הוא התבשר על מותו של דודו ועל פציעתו של בן דודו פאחר, שעדיין מורדם ומונשם.
כאיד שחזר בווידאו את המקרה, וסיפר ל-ynet שהיה בבית של סבו וסבתו כשדודו מוהנד הציע לו טרמפ חזרה הביתה. "כשרצינו לעלות לרכב התווכחנו אני ופאחר בן דודי מי יישב קדימה, ליד מוהנד, ובסוף פאחר ישב לידו ונסענו יחד", אמר.
2 צפייה בגלריה
כאיד מסרי שנפצע מהירי בטירה
כאיד מסרי שנפצע מהירי בטירה
כאיד בן ה-11, שבחר לדבר למצלמה ללא טשטוש: "שלא יקרה מקרה כזה יותר"
(צילום: חסן שעלאן)
2 צפייה בגלריה
מוהנד עראקי עם בנו, לצד זירת הרצח בטירה
מוהנד עראקי עם בנו, לצד זירת הרצח בטירה
מוהנד עראקי עם בנו פאחר, וזירת הרצח בטירה ביום שישי
"חבר של דוד שלי התחתן, אז מוהנד עצר לברך אותו. אחרי זמן קצר הגיע רכב שהיו בתוכו שני חמושים. הם עצרו סמוך לצד של דוד שלי וירו לעברו", הוא משחזר. "מוהנד המשיך בנסיעה וסובב את הראש במטרה לראות אם רודפים אחריו, ואז התנגש ברכב שעמד בצד הכביש. אחר כך היורים הגיעו מהצד של פאחר ושלי, ירדו מהרכב והתחילו לירות".
כאיד סיפר כי באותו רגע דודו מוהנד ביקש מהיורים שלא לפגוע בילדים. "הוא צעק 'אם אתם רוצים אותי תירו בי, אל תפגעו בהם'. כשהם ירו נשכבתי למטה והעמדתי פני מת, בשביל שלא ירצחו אותי או שיקרה לי משהו. הם המשיכו לירות ואנשים צעקו להם: 'יש ילדים ברכב, אל תירו', אבל הם לא הקשיבו".
"אחרי שהם סיימו לירות הגיעו אנשים ופתחו את הרכב. חשבתי שהם היורים, וצעקתי 'אל תפגעו בי'. הם אמרו לי 'אל תפחד, אנחנו רוצים לקחת אותך לבית החולים', אז נרגעתי. הלכנו לבית החולים אחרי שנפגעתי ברגל ובאצבע", הוא שחזר. "אחרי הירי קראתי לדוד שלי ולבן דוד שלי, אבל הם לא ענו לי".
זירת הרצח בטירה ביום שישי

"מסרו לי שדודי מוהנד נרצח, ובן דודי פאחר נפצע קשה. זה כואב מאוד. חשבתי שדוד שלי עדיין בחיים ורציתי לחבק אותו. אני מאחל החלמה מהירה לבן דודי היקר", אמר כאיד, וסיפר שבחר לדבר למצלמה בלי טשטוש, על מנת שכולם יראו מה נגרם לו כתוצאה מהירי. "מקווה שהמקרה הזה לא יקרה שוב".
בסיום דבריו אמר כאיד בן ה-11 שהוא הופתע מהתנהלות המשטרה. "הם עדיין לא הגיעו לבית החולים לקחת ממני עדות. זה מראה על זלזול. גם איפה כל ההנהגה במדינה? האם לא מעניין אותם מה שעבר עלינו? ירי יכול להרוג גם שני ילדים". מאז האירוע, יש לציין, לא נעצרו חשודים בירי.
בשישי התרעמו קרובי משפחתם של השלושה על הטיפול באירוע. "לא יכול להיות שמעשה כזה יעבור בשתיקה. העבריינים העבירו מסר שלא אכפת להם מי ייהרג - ילדים, אמהות או נכים. הם דואגים רק לבצע את הפשע שלהם מבלי לקחת בחשבון את התוצאות שיהיו לו. בטירה יש כבר שנים אלימות ומקרי רצח ללא מעצרים או התקדמות כלשהי בתיקים. העבריינים מסתובבים חופשי, בזמן שמפקדי המשטרה רק מדברים על מבצעים - ולאחר מכן חוזרים לשגרה כאילו כלום".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "חקירות מקרי רצח מנוהלות במשטרה באופן יסודי ומקצועי תוך חתירה בלתי מתפשרת להגיע לחקר האמת ולהבאת הרוצחים לדין. במסגרת חקירות אלו המשטרה משקיעה מאמצים רבים תוך הפעלת כלל האמצעים העומדים לרשותה. גם במקרה הזה, מיד עם היוודע דבר המקרה, נפתחה חקירה שנמצאת בעיצומה בימים אלה, שבמסגרתה בוצעו ויבוצעו מגוון פעולות חקירה במטרה למצות את הדין עם החשודים במעשה".
פורסם לראשונה: 22:33, 25.07.22