נבא מוסא עמאש (13), תושבת ג'סר א-זרקא, נהרגה מפגיעת רכב בכביש 4, סמוך לצומת בית חנניה. צוותי מד"א קבעו את מותה במקום. בוחני מחוז חוף של המשטרה הגיעו לזירה והחלו באסוף ממצאים כדי לחקור את נסיבות התאונה.
הפרמדיקים אראל חכמון ופבל שקורטוב סיפרו: "הילדה שכבה על הכביש כשהיא מחוסרת הכרה עם חבלה קשה בראש. ביצענו בה בדיקות רפואיות, והיא הייתה ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה, שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה".
אמש, בתאונת פגע וברח קטלנית שאירעה בבאר שבע, נדרס למוות גבר בשנות ה-80 לחייו בשדרות דוד טוביהו בעיר. הנהג הפוגע נמלט מהזירה ואותר כשעה וחצי לאחר מכן. בתאונה נפצע הולך רגל נוסף, שמצבו הוגדר בינוני.
בין 17 ביוני 2023 ל-17 ביוני 2024 נהרגו 399 בני אדם בתאונות דרכים בכבישי ישראל. מתחילת שנת 2024 מתו 214 אנשים בכבישים, עלייה של כ-23% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה וזינוק של כ-25% במספר התאונות הקטלניות. לפי הערכות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד), אם הקצב הנוכחי יימשך, שנת 2024 תסתיים עם יותר מ-450 הרוגים בכבישים – שיא של כ-18 שנה.
כ-50 אנשים נהרגו מתחילת השנה בתאונות אופנועים וקטנועים – שהם כ-23% מכלל ההרוגים בתאונות הדרכים, על אף ששיעורם עומד על כ-4% בלבד מסך כלי הרכב בישראל, בין היתר מכיוון שרוכבי האופנועים הרבה יותר חשופים לפגיעות ומרביתם אינם רוכבים עם מיגון מתאים.
25% מתוך ההרוגים מתחילת השנה היו הולכי רגל (כ-52 הרוגים) ו-36% ברכב פרטי (כ-76 הרוגים). כעשרה אנשים נהרגו בתאונות במעורבות אוטובוסים וכ-28 נהרגו בתאונות במעורבות משאיות. 69 מההרוגים מתחילת השנה היו צעירים עד גיל 24. אוכלוסייה נוספת שהייתה פגיעה במיוחד גם השנה היא בני 65 ומעלה, המהווים כ-21% מההרוגים, בעוד שיעורם מכלל האוכלוסייה בישראל עומד על כ-12% בלבד.
בחברה הערבית נהרגו מתחילת השנה 70 אנשים – זינוק של לא פחות מ-67% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. שיעור התאונות הקטלניות בקרב החברה הערבית זינק בכ-90%, כאשר 12 הרוגים היו רוכבי אופנוע וקטנוע (כ-17%), 30 מהם היו ברכב פרטי (כ-43%) ו-15 מתוכם היו הולכי רגל (כ-21%). שיעור ההרוגים הצעירים הערבים (עד גיל 24) גבוה במיוחד לעומת כלל האוכלוסייה ועומד על למעלה מ-50% מההרוגים.