בליל שבת, עדי אוחנה, עובד חברת חשמל באשקלון, יצא חזרה לביתו לאחר 16 שעות עבודה ונורה למוות על ידי שוטרים במחסום באזור ביתו במושב מבקיעים לאחר שביצע סיבוב פרסה בקרבת המחסום. מבירורים שביצעו בני המשפחה עולה החשד כי אוחנה חשש שנתקל במחבלים מאחר שהמחסום לא היה מזוהה כשייך למשטרה והשוטרים כנראה חשבו במקביל שהוא מחבל ומיד ירו בו.
1 צפייה בגלריה
עדי אוחנה ז״ל ובתו יובל
עדי אוחנה ז״ל ובתו יובל
עדי אוחנה ז"ל ובתו יובל
(באדיבות המשפחה)
"אדם תמים, בלי נשק, עם רכב ישראלי, שפשוט נרצח בצורה הכי רשלנית שיכולה להיות", ביקרה אחייניתו רותם שפשק, שוטרת בעצמה. "למה לא לירות בגלגלים? למה לא לירות באוויר? דוד שלי קיבל טלפון להגיע לבית החולים מבלי שנתנו לו אפילו פרט אחד קטן על מצבו של אחיו, ומשם החל מחול שדים אחד גדול. עדי לא היה בבית החולים, ואז שלחו אותו לגופות בלוד, גם שם הוא לא היה. אחר כך שלחו אותו לרמלה, וכל זה מבלי לדעת איך בכלל זה קרה שהוא מת?! הוא רק הלך הביתה לאכול".
שפשק המשיכה לספר בכאב: "כשדוד שלי הגיע לרמלה הוא התבקש למסור דנ"א מאחר שלא ניתן היה לתת לו לזהות את הגופה עקב עומס אדיר של גופות שטרם זוהו. אמרו לו שיש עדיפות לחיילים ושוטרים, וכך דוד שלי היקר והאהוב שוכב במקרר לבד כבר שלושה ימים כשבכל הזמן הזה אף גורם רשמי מהמשטרה לא התקשר או הגיע לתת קצת נחמה להוריו של עדי בני ה-80 שצריכים לקבור את הבן הקטן שלהם. כואב לי כל כך שמותו של דוד שלי מטויח בצל המלחמה הקשה והנוראה הזאת וראוי שמשטרת ישראל תספר לנו מה קרה שם.
"משטרת ישראל ספגה אבידות קשות, ויש סיפורי גבורה רבים וכואבים. אני לא מחפשת אשמים, אבל כמו שהמפכ"ל יודע ללכת לבקר פצועים ומשפחות שכולות, אני דורשת שיהיה מספיק הגון לתת הסברים למשפחות שיקיריהם נרצחו על לא עוול בכפם".