(צילום: משי בן עמי)

איציק משה, יעד ניסיון החיסול של החוליה האיראנית בגאורגיה לפני כחודשיים, אמר היום (רביעי) לאולפן ynet כי "אני ממשיך בפעילות. אני מרגיש עצמי כחייל בשדה הקרב, צריך להמשיך גם לחיות, גם להילחם וגם להמשיך בצדק שלנו". משה, איש עסקים שמתגורר בגאורגיה ופועל רבות לקידום הקשר בינה לבין ישראל, אמר שהגיע לארץ לתקופה קצרה "לטעון מצברים להמשך הפעילות".
לדבריו, "למדתי לחיות עם מאבטחים, בגאורגיה אני מסתובב עם 12 מאבטחים, גם באירופה, כשאני מנהל פעילות הסברה אני נזהר הרבה יותר, אבל זה עניין של החלטה לא לפחד וכן להמשיך בפעילות הציונית ובפעילות ההסברה לטובת המדינה".
2 צפייה בגלריה
איציק משה היעד לפיגוע האיראני בגאורגיה
איציק משה היעד לפיגוע האיראני בגאורגיה
"מקרים כאלה לא צריכים לגרום לנו לדחות פעילות". משה
משה אמר שהוא חושב שהיה יעד לניסיון חיסול גם לפני כשנה. "הכול החל כשב-7 בנובמבר החלטנו לקיים כנס בירושלים תחת הכותרת 'מתודיקה חדשה להסברת מדינת ישראל בעולם ומלחמה באנטישמיות'. הפעילות הבינלאומית הפריעה להם ויצאה הוראה לחסל אותי לפני האירוע. מוצאים עוד ממצאים, עוד נתונים, מאחר שמדובר בשני מקרים, אחד לפני שנה ואחד לפני חודשיים. יש כמה גרסאות, אני מאמין שכולן נכונות כי התקשורת בגאורגיה וגם בישראל מדברת על אל-קאעידה וכוח קודס ובוושינגטון פוסט מדברים על גורמים אחרים, אני מאמין שמדובר בשני מקרים שניסו לחסל אותי", אמר.
"החקירה נמשכת, הפחד קיים, אבל זה עניין של החלטה", הוא הוסיף. "לאחר ניסיון ההתנקשות נשארתי בגאורגיה לפעילות וקיימנו 'שבוע ישראל' ושבוע הסברה, הגיעו 150 איש מישראל, הרבה יותר גיבורים ממני, באמצע מערכה הגיעו לגאורגיה, הגיעו גם לתמוך, לשתף פעולה. מקרים כאלה לא צריכים לגרום לנו לדחות פעילות, לבטל פעילות, לא צריך להרים ידיים".
2 צפייה בגלריה
חאמד עבד אל-להי וחוליית המחבלים שניסתה לחסל את איציק משה בגאורגיה
חאמד עבד אל-להי וחוליית המחבלים שניסתה לחסל את איציק משה בגאורגיה
חמשת חברי החוליה שניסתה להתנקש באיציק משה בגאורגיה, והמפקד שלהם (הראשון מימין למעלה)
(מתוך Iran International Newsroom)
החוליה האיראנית שניסתה לחסל את משה נחשפה שלשום באתר החדשות "איראן אינטרנשיונל", שמזוהה עם האופוזיציה בטהרן. לפי הדיווח, מדובר בחמישה בני אדם מיחידה 400 בכוח קודס של משמרות המהפכה של איראן, הם "אנשי המפתח בצוות החיסולים של היחידה". קבוצת האקרים בשם Backdoor (3ackd0or) סיפקה ל"איראן אינטרנשיונל" מסמכים שמספקים פרטים לגבי זהותם ומקום מגוריהם של חברי החוליה.
שמות חברי החוליה הם חסין רהבאן, מוחמד ריזא ערבלו, מוחסן רפיעי מיאנדשתי, פרהאד פשאיי ועלי פיזי פור. באתר החדשות האיראני פורסמו גם תמונותיהם של חברי החוליה, כמו גם של המפקד שלהם חוסיין רהבאן - איש משמרות המהפכה ומפקד בכיר בכוח קודס, בן 45, שפיקד על המבצע מאיראן. "נדיר שהוא עוזב את אדמת איראן, ובשנים האחרונות הוא יצא פעמים בודדות בלבד לעיראק", נכתב בדיווח.
ראש המשימה בשטח היה עלי פיזי בור, בן 40. לפי הדיווח, בתור מפקד המשימה בשטח הוא קיבל פקודות גם ממפקד יחידה 400 של כוח קודס בעצמו, הגנרל חאמד עבד אל-לאהי, בנוסף לפקודות שכל הצוות קיבל מהמפקד חוסיין רהבאן.