יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, עקץ בפגישה עם שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו את ראש הממשלה בנימין נתניהו סביב סרטון החימושים ואמר כי "גדולי התורה הנחו תמיד להתנהל בתיאום עם ארה"ב בכל המהלכים - וכי אין מקום להתכתשות תקשורתית בין הממשלות, אלא בדיונים פנימיים".
2 צפייה בגלריה
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני במפגש עם שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני במפגש עם שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו
גפני עם השגריר לו. אין מקום להתכתשות
נתניהו: לא יעלה על הדעת שמונעים מישראל נשק ותחמושת
(צילום: דוברות רה"מ)

בהודעה שפרסם גפני נאמר כי הוא העלה את הדברים בשיחה בנושא המצב הביטחוני עם לו. "מרן הרב שך וכל גדולי התורה דגלו ודוגלים באיסור להתגרות באומות העולם, נגד העלייה האסורה להר הבית, ובעד כל תיאום עם ארה"ב להפחתת שפיכות הדמים", אמר גפני.
לצד זאת, גפני ציין כי "דגל התורה תמיד הלכה עם הימין בעקבות העובדה שהציבור המסורתי נמצא שם, והחיבור עימם בכל הנושאים החשובים של יהדות וצביון המדינה, שמירת שבת בציבוריות הישראלית ונושאי היסוד החשובים לציבור החרדי שומר תורה ומצוות. הציבור החרדי לא יוותר על לומדי התורה ויפעל בכל הדרכים האפשריים כדי למנוע פגיעה בלימוד התורה בארץ ישראל, אשר היא לפי אמונתנו מקיימת את העולם כולו ולא רק את המדינה".
לו, כך נמסר, אמר לגפני כי זכה לבקר לאחרונה במעונם של גדולי ישראל בבני ברק וכי הוא רואה חשיבות רבה בהמשך הקשר בין הציבור החרדי מנהיגיו ונציגי הממשל בארה"ב, כדי להעביר את המסרים החשובים ועמדת היהדות החרדית לגורמים הרלוונטיים בארה"ב.
שלשום דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי גורמים רשמיים במחלקת המדינה בארה"ב אישרו ירידה בתדירות המשלוחים. לפי הגורמים, "הקצב איטי ביחס לחודשים הראשונים של המלחמה" כתוצאה מ"בקשות מועטות" שמתקבלות מישראל.
2 צפייה בגלריה
  פצצות טון מסוג ג'יי-דאם א\מריקאיות
  פצצות טון מסוג ג'יי-דאם א\מריקאיות
פצצות אמריקניות. התדירות ירדה, בגלל "בקשות מועטות" מישראל
( צילום: יואב זיתון)
על-פי הדיווח, הגורמים הדגישו כי הבית הלבן לא מונע את משלוחי הנשק ומטעם ממשל ביידן נמסר כי לא חל שינוי במדיניות. השינוי, כך אמרו הגורמים, החל כבר בחודש מרץ - אז הואטו המשלוחים מכיוון שרבים מכלי הנשק וההזמנות הישראליות כבר סופקו. במקביל, כאמור, חלה ירידה גם בכמות הבקשות של ישראל.
"הקצב שלנו נורמלי", אמר גורם אחר במחלקת המדינה בתגובה לטענת נתניהו, שבבית הלבן ביקרו בחריפות. כבר אז הבהיר דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי כי "הסרטון של נתניהו היה תמוה, בלשון המעטה", ואמר: "ההצהרות שנאמרו בו מטרידות ומאכזבות את ארה"ב, במיוחד בהתחשב בכך שאף מדינה אחרת לא עושה יותר מאיתנו כדי לעזור לישראל להגן על עצמה מפני האיום של חמאס. האמירות של נתניהו על אספקת הנשק היו לא נכונות".
במחאה על פרסום הסרטון החליטו בארה"ב למנוע את הגעתם של נציגי צה"ל לוושינגטון, לפגישה שתוכננה מראש - ובה בין היתר היה צפוי לעלות נושא עיכוב התחמושת לישראל. השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי נפגשו עם היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ייק סאליבן ועם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן על רקע המשבר. הצוותים צפויים לטוס לוושינגטון בהמשך, אך הצעד האמריקני היווה מחאה ברורה מצד וושיגנטון.
האמריקנים זעמו על כך שנתניהו האשים את הבית הלבן בעיכוב משלוחי נשק לישראל - והבהירו מצידם כי מדובר במשלוח אחד בלבד. בישראל, מנגד, האשימו אז כי מדובר בעיכובים נוספים, וב"וול סטריט ג'ורנל" פורסם לאחר מכן כי הממשל מעכב במכוון גם את אישור עסקת מטוסי ה-F-15.
בסרטון המדובר אמר נתניהו כי "אני מעריך מאוד את התמיכה שארה"ב העניקה לישראל מתחילת המלחמה, אבל גם אמרתי לבלינקן שלא יעלה על הדעת שבחודשים האחרונים הממשל מונע מישראל נשק ותחמושת". לאחר מכן, בטקס האזכרה הממלכתי לחללי אלטלנה, אמר כי "דרושים לנו לא קריאות להרמת ידיים. רק חוזק, אומץ ואחדות. בכוחות אלה נמוטט את שלטון החמאס, נחזיר את חטופינו החיים והחללים הביתה ונשיב את אחינו ואחיותינו המפונים לבתיהם".