נתניהו בסבב ראיונות בארה"ב

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הלילה (בין שישי לשבת) לרשת החדשות האמריקנית "פוקס ניוז", שעות לאחר נאומו בכינוס עצרת האו"ם, ואמר כי "אנחנו מתקרבים לשלום בכל יום". לדבריו, "יש חלון הזדמנויות - החודשים הבאים. אם לא נעשה זאת, זה יידחה בכמה שנים. כששלושה מנהיגים ושלוש מדינות - ארה"ב, סעודיה וישראל - להוטים להשיג תוצאה, הסיכויים להצלחה גוברים".
6 צפייה בגלריה
נתניהו השיב לשאלות בנוגע לסעודיה, אך התחמק מחלקן בנוגע לתוכנית הגרעין
נתניהו השיב לשאלות בנוגע לסעודיה, אך התחמק מחלקן בנוגע לתוכנית הגרעין
נתניהו השיב לשאלות בנוגע לסעודיה, אך התחמק מחלקן בנוגע לתוכנית הגרעין
(צילום: AP, רויטרס / Brendan McDermid)
נתניהו ל-CNN: "העשרת אורניום סעודית? מסובך"
(צילום: CNN)

נתניהו, שימריא הלילה חזרה לישראל, הוסיף כי "הפלסטינים צריכים להיות חלק מהתהליך", וכי "הם יכולים להרוויח מכך". כשנשאל על אי-הסכמות בממשלה בדרך להסכם, הבהיר כי לא יסכן את ביטחונה של ישראל והוסיף: "הקואליציה שלי היא לא הנושא, אלא מה אני חושב שחשוב לנו. הם הצטרפו לליכוד - לא הליכוד אליהם. אני חושב שכולם יעלו על הסירה של הסכם מתבשל", אמר.
בריאיון נוסף לתקשורת האמריקנית, נתניהו התחמק מלהשיב על השאלה האם יסכים להעשרת אורניום על אדמת סעודיה, בצל החששות בישראל בנושא וההתנגדות במערכת הביטחון. "יש שם בעיות גדולות. זו סוגיה מסובכת", אמר נתניהו בריאיון לרשת CNN - ימים לאחר שדווח כי הוא הורה לגורמי הביטחון והגרעין הבכירים בישראל לשתף פעולה עם ארה"ב בכל הנוגע למו"מ סביב הגעה לפשרה שתאפשר לסעודיה להפוך למדינה השנייה שתעשיר אורניום במזרח התיכון.
ראש הממשלה סירב שוב להתחייב שיציית לפסיקת בג"ץ. "אני חושב שאנחנו צריכים לפעול לפי פסיקת בית המשפט - ובית המשפט העליון צריך לפעול לפי חוקי היסוד שהכנסת מחוקקת", אמר נתניהו. "אני מקווה שלא נגיע לשם. אני מקווה ששני הצדדים יעשו את הדבר ההכרחי".

שוב מהומות בגבול רצועת עזה

היום בשעות אחר הצהריים שוב התפרעו עשרות פלסטינים בגבול רצועת עזה, הבעירו צמיגים וזרקו מטען חבלה במעבר קרני הישן שנמצא ליד נחל עוז. כוחות הביטחון הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. מלבד המהומות, הפלסטינים פרסמו ברשתות תיעוד של הפרחת בלוני תבערה לעבר העוטף - אך עד כה לא נצפו שריפות באזור.
נזכיר כי אתמול, לראשונה זה שנתיים, פרצו סמוך לגדר הגבול עם רצועת עזה חמש שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. בתגובה, צה"ל תקף עמדות ריקות של חמאס.
6 צפייה בגלריה
מחבלים מתפרעים ברצועת עזה
מחבלים מתפרעים ברצועת עזה
עשרות פלסטינים התפרעו בגבול רצועת עזה

צה"ל הרחיק טרקטור לבנוני מהגבול

כוח צה"ל השליך היום שני רימוני הלם לעבר טרקטור לבנוני שחצה בכמה מטרים את קו הגבול בהר דב. בצד הלבנוני היו חיילי צבא לבנון ופקחי יוניפי"ל. בצה"ל מסרו כי אף לבנוני לא חצה את הגבול, והמקרה הסתיים תוך דקות וללא נפגעים. על פי דיווח של כתב אל-מנאר בדרום לבנון צה"ל השליך את רימוני הגז לעבר כוח של צבא לבנון שליווה דחפור לבנוני שפעל לטענתו לפינוי הריסות באזור חוות שבעא. בתגובה צבא לבנון השליך רימוני עשן לעבר כוח צה"ל - ובוצע ירי הדדי של רימונים.
6 צפייה בגלריה
תיעוד: צה"ל משליך רימוני עשן אל עבר כוחות של  צבא לבנון בדרום עזה
תיעוד: צה"ל משליך רימוני עשן אל עבר כוחות של  צבא לבנון בדרום עזה
צה"ל השליך רימוני הלם לעבר טרקטור לבנוני שחצה את הגבול

עמוד האינסטגרם שמשפיל בני נוער

הורים במודיעין נחשפו לעמוד אינסטגרם שבו אמירות פוגעניות וקשות כלפי ילדי העיר - כולל פרסום שמותיהם. הם פנו לראש העיר חיים ביבס שיפעל לסגירת העמוד, ובתגובה פנתה העירייה למשטרה ולחברת מטא שמחזיקה באינסטגרם כדי שתטפל בנושא. המפעילים האנונימיים של העמוד, שמכיל את שם העיר מודיעין, ביקשו מהילדים לשלוח הודעות על ילדים אחרים - והבטיחו לפרסמן באנונימיות. בתגובה התפרסמו שם פוסטים פוגעניים עם הקנטות משפילות, כשבין השאר כונתה ילדה אחת "לסבית" ועל אחר נאמר שהוא חייב "להפסיק להטריד בנות". על אחרת נכתב כי היא "שכבה עם כל מודיעין", ונערה אחרת ספגה עלבון שהיא "עושה סמים וירדה למישהו בכיתה י"ב".
6 צפייה בגלריה
עמוד האינסטגרם המפרסם תכנים פוגעניים נגד ילדות וילדים
עמוד האינסטגרם המפרסם תכנים פוגעניים נגד ילדות וילדים
תיעודים מתוך עמוד האינסטגרם שנחשף

צעיר נדרס למוות בנגב, החשד: קרוב משפחה פגע בו בכוונה

מוחמד אבו אל-קיעאן (18) נדרס למוות ביישוב חורה שבנגב ביום שישי בערב. לפנות בוקר נעצר קרוב משפחתו בחשד לדריסה. יחד איתו נעצרו שני חשודים נוספים, בשנות ה-20 לחייהם, שניסו לפי החשד לשבש את החקירה בעניין. במשטרה פתחו בחקירה אמש, ובין השאר נבדק חשד כי נדרס באופן מכוון. מהמשטרה נמסר הבוקר כי "שוטרי ולוחמי מחוז הדרום עצרו שלושה חשודים בגין מעורבות באירוע וניסיון שיבוש החקירה".

הסיר מועמדות לראשות מועצה בגלל איומים

עבד אלחמיד חיר אללה, חבר מועצת טורעאן מטעם חד"ש הודיע שירוץ לראשות המועצה שבגליל התחתון בבחירות בחודש הבא, אלא שאז הוא קיבל איומים חמורים על חייו - והחליט להסיר את התמודדותו לראשות המועצה. יומיים אחרי שהכריז על ריצה לראשות המועצה, באמצע הלילה, רכב ובו שני אנשים לפחות עצר בכניסה לביתו - ורעול פנים שיצא ממנו הניח על רכבו בקבוק עם חומר דליק, כדור ומצית. לאחר מכן, החשודים נמלטו מהמקום.

קייב הפציצה את מפקדת הצי הרוסי

אוקראינה תקפה אתמול את המפקדה של הצי הרוסי בים השחור, בנמל העיר סבסטופול שבחצי האי קרים. טיל אחד לפחות פגע במפקדה, ובמקום פרצה שריפה גדולה. לפי הרשויות בסבסטופול, עוד חמישה טילים שנורו למפקדה יורטו על-ידי מערכת ההגנה האווירית. ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה, קירילו בודנוב, אמר בראיון ל-Voice of America כי תשעה נהרגו ועוד 16 נפצעו במתקפה האווירית. לדבריו, בין הפצועים יש שני גנרלים. הבכיר האוקראיני סירב לומר אם במתקפה בסבסטופול נעשה שימוש בטילים מתוצרת המערב.
6 צפייה בגלריה
תיעוד תקיפה של אוקראינה מפקדה של הצי הרוסי סבסטופול חצי האי קרים
תיעוד תקיפה של אוקראינה מפקדה של הצי הרוסי סבסטופול חצי האי קרים
תיעוד: תקיפת המפקדה של הצי הרוסי
בתוך כך, רשת NBC דיווחה אתמול כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוושינגטון תספק לקייב טילי ATACMS ארוכי טווח. הדיווח מסתמך על שלושה גורמים אמריקנים רשמיים ומקור נוסף בקונגרס. קייב ביקשה את הטילים - שמסוגלים לתקוף מטרות במרחק של יותר מ-300 ק"מ - כדי לתקוף קווי אספקה, בסיסי חיל אוויר ואת מערך הרכבות בשטחים שכבשה רוסיה.

תיעוד מהגליל: נחש מקיא נחש שבלע

ונסיים בסרטון מדהים מכפר מנדא שבגליל, שם תיעדו עוברי אורח נחש תלום קשקשים מקיא בשלמותו נחש זעמן שחור אותו בלע. צפו בסרטון כאן.
6 צפייה בגלריה
תלום קשקשים מקיא זעמן שחור
תלום קשקשים מקיא זעמן שחור
(צילום: האני מוראד וחוסין זידאן)