קמפיין ההסתדרות הציונית

ההסתדרות תעלה הערב (רביעי) קמפיין ארצי חריג וחדש בסימן "הכוח שלנו הוא באחדות שלנו". הקמפיין קורא לאחדות בעם ולהידברות בין הצדדים, על רקע מה שבהסתדרות מגדירים כ"המשבר החברתי הגדול ביותר מאז קום המדינה" בצל המשך קידום המהפכה המשפטית.
המהלך שתוכנן בהסתדרות בשבועות האחרונים מגיע על רקע התגברות השיח האלים והעמקת השסע בין חלקי החברה הישראלית בעקבות השינויים המתוכננים במערכת המשפט.
בסרטון הקמפיין מופיעים רגעים היסטוריים ומעצבים מחיי האומה והמדינה: מעמד הכרזת המדינה, העלייה לישראל, מבצע יונתן לשחרור חטופי המטוס באוגנדה, הזכייה הראשונה באירוויזיון, ניצחונה של מכבי תל אביב על צסק"א מוסקבה ורגעים מרגשים נוספים.
הסרטון מסתיים בתמונות של הפגנות וחילוקי דעות, שלפי ההסבר של יוזמי הקמפיין, "גם בצילם הצלחנו להישאר מאוחדים ולשמור על הבית". הקריאה המרכזית: לשמור על אחדות ושיח מכבד לצד המחלוקת שקיימת. המדינה היא הבית שלנו, ואנחנו צריכים לשמור עליו, כי כוחנו באחדותנו. המעבר בין הסמלים והתמונות מלווה בקולו של שלומי שבת על רקע השיר ״ארץ ארץ״ של שייקה פייקוב ז״ל.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: ״בימים אלו מנשבות רוחות של פילוג ושנאה שטרם ידענו. אני קורא למנהיגים ולכל הצדדים מכל הקשת הפוליטית – הרגיעו את שיח. תכנסו להידברות וקיימו שיח מכבד שבאמצעותו תגיעו להסכמות רחבות. קיים קונצנזוס רחב באשר ליכולת ההשפעה של ההסתדרות. אמשיך לנצל את יכולת ההשפעה הזו כדי להוביל לפשרה על פי מתווה הנשיא וכדי להתחיל את תהליך הריפוי של החברה הישראלית מהקיטוב הקיצוני ומהשיח האלים שמפלגים את עם ישראל. אין לנו ארץ אחרת. כוחנו באחדותנו".
יו"ר אגף ההסברה, הדוברות והפרסום בהסתדרות, יניב לוי, אשר מוביל את הקמפיין, הוסיף: ״כאבא לילדים קטנים אני מוטרד וכאוב. חייבים לשנות את השיח. השיח מפורר אותנו מדי יום - לכן בחרנו להזכיר לכל הצדדים איזה דרך עברנו מיום מהקמת המדינה וכמה הדרך היתה ועודנה קשה. אין לנו בית אחר וחשוב לזכור שהוא של כולנו״.