ההקלטות מבית הספר

הקלטות של עובדת בבית ספר לילדים ונערים על הרצף האוטיסטי בנצרת עוררו חלחלה בקרב הוריהם, שדרשו הבוקר (יום שני) לטפל במעשים בחומרה. עשרות הורים הגיעו לבית הספר, וטענו שילדיהם עוברים שם אלימות מילולית וצעקות - לדבריהם מחלק ההקלטות ניתן להבין שהם גם הותקפו פיזית. המשטרה קיבלה את תלונות ההורים כבר לפני שבועיים, וזימנה כמה אנשים לחקירה - אך טרם עצרה חשודים.
1 צפייה בגלריה
סמים בבית ספר, אילוסטרציה
סמים בבית ספר, אילוסטרציה
ארכיון
(צילום: shutterstock)
בהקלטות מבית הספר, שבו לומדים תלמידים מגיל 6 עד 21, ניתן לשמוע בין היתר את העובדת צועקת על ילדה, דורשת ממנה "לא להוציא הגה מהפה" ואומרת "שאלוהים ייקח אותך" ו"את ממש חזירה".
בהקלטה אחרת נשמעת העובדת אומרת "מי מתחצף עכשיו? אם תמשיכי להתחצף אדרוך לך על הבטן". על ילד אחר אמרה: "הוא רוצה לבכות, חושב שהפחיד אותי. לך, רק חסר לנו מחלות".
אמא לאחד הילדים בבית הספר אמרה כי "אסור לשתוק על דברים כאלה. שלחתי את הילד שלי לשם לא כדי שיקבל צעקות. חייבים לחקור את הנושאים ולהדיח את העובדים שמסכנים את הילדים". אם אחרת אמרה כי "נדהמתי מההקלטות, אני חוששת על הילד שלי ודורשת הסבר להתנהגות האלימה הזו. הילדים האלו צריכים יחס טוב וללמוד כדי שיתקדמו, ולא שיפקירו אותם".
הורים אחרים אמרו כי הם שוקלים לפתוח בשביתה עד לבירור הפרטים במלואים. "כולם מודאגים וחייבים לנקוט צעדים למאבק, אחרת הילדים יישארו באווירה הזו", אמרו.