חברת הכנסת שרן השכל מתקווה חדשה אמרה הבוקר (יום חמישי) כי אסור למחנה הממלכתי לפרוש מהממשלה בזמן המלחמה, בניגוד לעמדות שהשמיעו חברי כנסת אחרים בסיעה - שמורכבת מהמפלגות תקווה חדשה בראשות גדעון סער וכחול לבן בראשות בני גנץ.
(צילום: ירון ברנר)

1 צפייה בגלריה
בני גנץ וגדעון סער
בני גנץ וגדעון סער
"עמדתנו לא השתנתה". סער וגנץ
(צילום: יואב דודקביץ )
"הצבנו לעצמנו שתי מטרות למלחמה - מיטוט שלטון חמאס ושחרור החטופים", אמרה השכל ב-ynet live. "לא נפרוש לפני שהמטרות האלה הושגו. אני לא מעלה על דעתי לפרוש באמצע המלחמה".
השכל, שדיברה בדרכה חזרה ארצה ממשימת הסברה באיחוד האירופי, הסבירה כי "הביקורת שלי ושל חבריי לגבי הממשלה ברורה, אנחנו לא מתומכיה - להיפך. אבל נכנסו לממשלה בשביל המאמץ המלחמתי, כדי להביא צד מקצועי וערכי ולוודא שמדינת ישראל מנצחת".
גם אם זה ייקח שנה, עד ששתי המטרות יושגו לא תפרשו? "קשה לנבא את העתיד, יש מיליון תרחישים שיכולים לקרות. יש קווים שאנחנו יודעים שאיתם לא נוכל לחיות. נניח אם רוטמן יחזיר לשולחן את הרפורמה המשפטית באמצע המלחמה, ברור מה תהיה תגובתנו.
"נכנסנו לא כדי לתמוך בממשלה הזו אלא כדי לאחד כוחות, כי האחדות היא משמעותית גם כסמל וגם כחלק מאוד מקצועי במלחמה", הוסיפה השכל. "המלחמה מתנהלת בצורה מקצועית ויש הישגים רבים. אנחנו דואגים לכוחותינו ולחטופים ורוצים להחזיר את כולם, ובתקופה כזו אני לא מדמיינת אפשרות שנפרוש באמצע המלחמה".
מאחורי הקלעים מדברים על דיל בין גדעון סער לנתניהו. את רואה את עצמך חוזרת לליכוד? "עמדותיי ברורות, אני הבעתי אותן. פרשתי מהליכוד בגלל תפיסתי, במטרה להחליף את ההנהגה. אני לא נכנסת לפוליטיקה עכשיו, למרות שאני יודעת שיש אחרים שכן, אבל אומרת בצורה ברורה - אין שום דיל. זה קשקוש אחד גדול. כל כמה חודשים שואלים אותי את זה, ועמדתנו לא השתנתה. אנחנו בתוך מלחמה והמטרה כרגע היא לנצח, שיתוף הפעולה הוא ענייני ומקצועי בלבד".
הכותרת
הפיראטים של הים האדום
24:30
בניגוד להשכל, חלק מחברי המחנה הממלכתי סבורים שנתניהו כבר "בשלב הקמפיין", כלשונם, והמחנה הממלכתי רק יינזק אם יישאר לצידו. המתח בין גנץ לנתניהו הגיע לשיאו עם אישור התקציב בקריאה ראשונה בכנסת, וסירובם של ראש הממשלה ושר האוצר להסיט חלק ניכר מהכספים הקואליציוניים לטובת המלחמה.
אתמול, במהלך ישיבת הסיעה של המחנה הממלכתי, התפתח דיון סביב השאלה מה תעשה המשך החברות בממשלה. בעוד השרים לשעבר מיכאל ביטון ואורית פרקש הכהן סבורים שהפרק מוצה, חלק מחברי תקווה חדשה - בהם זאב אלקין - אמרו כי הם סבורים שאין לעזוב בשלב כה קריטי של המלחמה. לאחר שנשמעו דעות של מרבית חברי הסיעה, ביקש גנץ לסכם את הדיון ואמר להם: "אני לא עושה שיקול פוליטי, אני עושה מה שטוב לישראל. אני לא קם ועוזב כשזה לא טוב לישראל, ובכל מקרה, כשאתה עושה את מה שנכון לישראל העם תומך בך פוליטית".