מי שחושב שלפוליטיקה הישראלית אין עוד לאן להידרדר יוכל אולי לשאוב תקווה – או ייאוש, תלוי איך מסתכלים על זה – מהסיפור הבא: חברת בית המחוקקים של מדינת ורמונט נאלצה השבוע להתנצל ולהודות בבושת פנים כי היא זו שבמשך חמישה חודשים הגיחה שוב ושוב ושפכה בסתר כוסות מים לתוך תיק הצד של מחוקק אחר בבית, הדמוקרטי ג'ים קרול, שמצדו לא ידע מי מתנכל לו ומדוע.
מוריסי שופכת מים, בתיעוד מהמצלמה הנסתרת:

המחוקקת הרפובליקנית, מארי מוריסי, עלתה ביום שני השבוע לדוכן הנואמים והתנצלה בפני קרול, עמיתיה ותושבי ורמונט, אבל נקטה את הצעדה רק אחרי שמעשיה תועדו במצלמה נסתרת וזהותה נחשפה. "אני באמת מתביישת במעשיי", אמרה מדוכן הנואמים, והבטיחה לפעול להחזיר את הפעילות הסדירה במקום למסלולה.
מוריסי בת ה-67 מכהנת כחברה בבית המחוקקים כבר כמעט 28 שנה, וזו לה הקדנציה ה-13. קרול בן ה-62 נמצא כעת מצדו בעיצומה של הכהונה השנייה שלו. שניהם מייצגים את בנינגטון, עיירה בת כ-15 אלף תושבים, והם מכירים מילדות ואף נהגו לפקוד את אותה הכנסייה.
2 צפייה בגלריה
מארי מוריסי חברת בית המחוקקים של ורמונט שופכת מים לתיק של המחוקק ג'ים קרול
מארי מוריסי חברת בית המחוקקים של ורמונט שופכת מים לתיק של המחוקק ג'ים קרול
"במשך שבועות לא ידעתי מי עושה את זה". מוריסי נתפסת על חם
ראשיתה של הפרשה המוזרה בינואר השנה: קרול מספר כי בתקופה ההיא מצא את תיק הנשיאה שהוא נוהג לתלות במסדרון, מול חדר ישיבות, ספוג במים לפחות פעמיים בשבוע. בחודש פברואר, אחרי שחזר ממוסד לגמילה בעקבות מעצרו נוהג תחת השפעת חומרים, החלה התדירות גוברת, והוא מצא את התיק שלו ספוג מים כמעט מדי יום: "במשך שבועות לא ידעתי מי עושה את זה ולמה. הסתובבתי כאן, מוכה פרנויה ופחד מעמיתיי המחוקקים, מנסה לחשוב בכל הכוח 'מה לעזאזל עשיתי או אמרתי שעושים לי את זה?'".
בשלב מסוים החל קרול לחשוד שמוריסי היא האחראית, משום שלטענתו היא הציקה לו לעתים קרובות ושיגרה לעברו הערות נבזיות. הוא החליט לעשות מעשה, והציב מצלמה נסתרת בעלות 23 דולר מאחורי צעיף על הקיר שממול למתלה. עד מהרה הצעד הצדיק את עצמו: ב-23 וב-26 באפריל תועדה קרול מגיחה לפתע מול המצלמה, ושופכת מים מכוס לתוך התיק.
2 צפייה בגלריה
מארי מוריסי חברת בית המחוקקים של ורמונט שופכת מים לתיק של המחוקק ג'ים קרול
מארי מוריסי חברת בית המחוקקים של ורמונט שופכת מים לתיק של המחוקק ג'ים קרול
מוריסי וקרול. "זה היה מייסר, זה היה חסר רחמים"
קרול הציג את הסרטון ליו"ר בית המחוקקים, הדמוקרטית ג'יל קרווינסקי, וזו עימתה את מוריסי עם הצילומים. בתחילה ניסתה מוריסי להכחיש את המיוחס לה, בהמשך טענה ששפכה את המים משום שראתה חרק, ולבסוף נאלצה להודות בהטרדה הסדרתית. "אני לא יודעת למה עשיתי את זה", הצהירה.
המחוקקת הרפובליקנית התנצלה בפני קרול, ולאחר מכן מסרה הודעת התנצלות גם מדוכן הנואמים בבית המחוקקים. הוא אמר בתגובה כי שמע כנות-כוונות בקולה, אך הוסיף שהוא בעצמו חייב להיות כן: "עברתי את זה במשך חמישה חודשים, ולמוריסי הייתה אפשרות לבחור בכל פעם שהיא עשתה את זה. זה היה מייסר. זה היה חסר רחמים, זה ממש הטריף אותי".