לאחר 172 ימים שבהם שבת רעב, העציר המנהלי חליל עוואוודה, המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי, הודיע על שבירת השביתה בעקבות סיכום על שחרורו ממעצר ב-2 באוקטובר. גורם ישראלי ציין כי אם לא יעלה עד אז מידע שמצביע על מסוכנות - מעצרו לא יוארך. כמו כן, מצרים פרסה חסות על העציר והחליטה לערוב שלא יחזור לפעילות טרור.
2 צפייה בגלריה
המכתב שכתב חליל עוואוודה
המכתב שכתב חליל עוואוודה
חליל עוואוודה ומכתב ההתחייבות
בסרטון שפרסם אמש (רביעי) הודיע עוואוודה, המאושפז במצב קשה, כי הוא יישאר בבית החולים לצורך טיפול רפואי עד שיתחזק ויעמוד על רגליו. "תודה לאל, הגיעה היום הידיעה המשמחת על שחרורי", אמר עוואוודה שהוסיף כי "זהו ניצחון מוחץ שמצטרף לניצחונות רבים שהשיגו מכובדי העם הפלסטיני - ואני מודה לכל מי שהגיע ותמך בי".
עורכת דינו של עוואוודה מסרה כי הפרקליטות הצבאית התחייבה בפניה שלא להאריך את מעצרו. עם זאת, עוואוודה נדרש לחתום על התחייבות שלא ישוב לעסוק בטרור או יבצע עבירות ש"מסכנות את ביטחון האזור", לשון המכתב. "מובן לי כי אם אפר את התחייבותי, גורמי הביטחון יוכלו לנקוט את כל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותם".
2 צפייה בגלריה
חליל עוואודה
חליל עוואודה
התחייב שלא לשוב לפעילות טרור
אתמול נערכה מחוץ לבית החולים אסף הרופא עצרת מחאה על המשך מעצרו של איש הג'יהאד האיסלאמי - שבשל היותו עציר מנהלי נסיבות מעצרו אינן נחשפות בפניו - בנוכחות השייח ראאד סלאח ואנשי ציבור ערביים. אחד המפגינים נעצר. עבד אל-לטיף אל-קאנוע, מדוברי חמאס, אמר כי "ניצחונו של עואוודה מאשש מחדש את יכולתם של האסירים לאיתנות אגדית, את סירובם להשתחוות להחלטות הלא צודקות של האויב, ושינצחו בכל קרב שהם ינהלו עם הכובש".
אל הברכות הצטרפה גם חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת, שאמרה כי "אחרי מאבק עיקש שלטונות הכיבוש ישחררו את השבוי חליל עוואוודה", אמרה תומא-סלימאן. הח"כית תקפה גם את שופטי בג"ץ שסירבו לשחררו למרות מצבו הבריאותי ואמרה כי "זוהי עוד הוכחה שהרצון והשאיפה לחירות תמיד יהיו חזקים יותר מכל דיכוי של הכובש".
פורסם לראשונה: 22:26, 31.08.22