ברקע מלחמת חרבות ברזל, כתב אישום חמור הוגש הבוקר (יום ראשון) בבית המשפט המחוזי בלוד נגד מחמוד בן רפיק מסראווה (19), תושב טייבה שמואשם בסיוע לאויב במלחמה, חברות בארגון טרור, אימונים והדרכות למטרות טרור, עסקה בנשק למטרות טרור, מעשה טרור בכוונה מחמירה וירי בנשק חם.
לפי כתב האישום, החל מ-2022, פועל במחנה הפליטים נור א-שמס ביהודה ושומרון ארגון טרור בשם "גדוד נור א-שמס", שבו חמושים מבצעים פיגועי ירי נגד צה"ל ומטרות ישראליות, בתמיכה וארגון של ארגוני הטרור בעזה ובחו"ל. הארגון מבצר את המחנה באמצעים ממולכדים, מניח מטענים נגד צה"ל ועוד. מסראווה, שמשפחתו קיבלה אזרחות במסגרת הליך איחוד משפחות, שוהה במחנה מעת לעת ויש לו שם קרובי משפחה. באישום נטען כי ב-2022 הוא הצטרף לארגון וניצל את היותו אזרח ישראלי בעל חופש תנועה לקידום פעילות טרור.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
מסראווה נעצר בתום חקירה מואצת של המשטרה ושב"כ. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עוד תואר כי מסראווה נשא כלי נשק לפחות 21 פעמים על גופו, בהם אקדחים ורובים, והעבירם ממקום למקום. הוא התאמן עם אחרים בירי לקראת הוצאה לפועל של פעולות, השתתף ארבע פעמים ביצירת מטענים שיועדו לשימוש נגד כוחות צה"ל, ובשני מקרים היה מעורב בפיגועים כאשר השליך מטעני צד על רכבי צה"ל שפעלו במחנה, יחד עם פעילים נוספים. בנוסף מסראווה ביצע אימוני ירי יחד עם פעילי הארגון, התבקש להשיג ציוד צבאי עבורם ומסר להם אמצעי לחימה, תוך סיוע לפעילי טרור מבוקשים והזהרתם מכניסת כוחות צה"ל לאזור, וכן סייר עמם במקומות מהם בוצעו פיגועי ירי ואף היה מודע לכוונות למימוש פיגועי ירי נוספים נגד חיילי צה"ל.
בכתב האישום נכתב עוד כי עקב היותו ישראלי, מסראווה התבקש על ידי מפקד הארגון לתצפת על מחסום "תאנים", הסמוך למחנה, ולעדכן על מיקומי הכוחות. הוא אף צילם את המחסום ושמר על מסגד שבו שהה מפקד הגדוד, סאמר מחמוד ג'אבר. עוד הואשם כי סיפק מזון לפעילי הארגון בעת שהסתתרו, ובמקרה אחד אף דאג ללינה עבור מפקד הארגון אצל בן דודו. "עשה בכוונה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל וחבר בארגון טרור", נכתב באישום שהגישה פרקליטות מחוז מרכז.
מהמשטרה ושב"כ נמסר כי כתב אישום נגד מסראווה מגיע לאחר חקירה מואצת שניהלו חוקרי השב"כ וימ"ר מחוז מרכז בשבועות האחרונים, המתמקדת בעבירות ביטחוניות חמורות שנחשפו במהלך חקירה אחרת שעניינה פיגוע ביזה והצתת חנות בטייבה על רקע לאומני, סמוך לפרוץ מלחמת חרבות ברזל.
במסגרת החקירה חשפו החוקרים סרטונים, תמונות והתכתבויות בטלפון הסלולרי של מסראווה, שבהם הוא נראה אוחז בסוגים שונים של נשקים, מכין מטעני צינור יחד עם פעילי טרור תושבי ויורה בכלי נשק מסוגים שונים.
מהמשטרה ושב"כ נמסר: "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול יחדיו בנחישות לאיתור וסיכול של פעילות טרור, תוך מימוש של כל אמצעים העומדים לרשותם, על מנת למצות את הדין עם המעורבים בפעילות ביטחונית, המסכנת את ביטחון מדינת ישראל, כוחות הביטחון ואזרחיה".