שר הבריאות מכריז על פתיחת המרפאה החדשה
(צילום: ניצן דרור)

שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע על הקמת מרפאה ייחודית חדשה לקהילה הגאה בבית החולים שיבא בתל השומר, שתרכז את שירותי הרפואה הייעודיים לחברי הקהילה. המרפאה תכלול שירות ייעוץ במרכז לבריאות מינית, רפואה למתבגרים ונוער, ושירותים עבור המועמדים לוועדה להתאמה מגדרית. כמו כן יינתנו במרכז טיפולי פוריות, ליווי תהליכי היריון ופונדקאות, טיפולי התאמת מבנה פנים וקול, ייעוץ עבור נשאי מחלות מין ושירות לבני הגיל השלישי בסביבה רפואית רגישה ומכבדת.
הורוביץ, שהשתתף הערב (חמישי) בכנס "בריאות שווה", אמר כי לראשונה מינה משרדו ממונה לתחום הלהט"ב, ולצד זאת הוכפלו מספר ימי הניתוחים להתאמה מגדרית בבית החולים שיבא שהוסיף יום נוסף לצורך הניתוחים. "יש מנתחת נוספת שנמצאת בהכשרה כדי לקצר את התורים עוד יותר", אמר השר. "אנחנו לא עוצרים, ורוצים ליישם את כל המסקנות לקידום האוכלוסייה הטרנסית".
1 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
"זו שעת כושר". שר הבריאות ניצן הורוביץ
(צילום: ניצן דרור)
השר הוסיף כי "זו שעת כושר. שנים ישבו פה שרים שלא העזו להגיד את המילה הומו ולא ידעו מה זה טרנסג'נדר. הקהילה הגאה לא רק שלא קיבלה עדיפות - היא הודרה והופלתה בכוונת מכוון מתוך אג'נדה שמרנית וחשוכה. אם לא נתקן עכשיו ומהר, מי יודע מתי תהיה לנו עוד הזדמנות לצעדים כאלה למען השוויון. עם המהלכים שאחנו עושים הפכה מערכת הבריאות הישראלית למובילה עולמית בסובלנות, קבלה ויחס ללהט"ב - וזו גאווה גדולה".
הורוביץ ציין כי מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, ד"ר בועז לב, עומד בראש ועדה לשיפור הטיפול עבור הטרנסג'נדרים, וכי בקרוב יופצו הנחיות חדשות למערכת הבריאות בכל הנוגע לטיפול בקהילה הגאה. "נצא למהלך ארצי של הכשרות מיוחדות לצוותים רפואיים למפגש עם הקהילה הגאה, כדי שכל אחד שנכנס למרפאה או בית חולים ירגיש שמקבלים אותו כמו שהוא וירגיש שווה. בסוף הכול זה עניין של יחס. בלי היחס הבסיסי והמכבד אי אפשר לתת טיפול רפואי מיטבי".
דבריו של הורוביץ נאמרו לאחר שבשבועות האחרונים הביעו בקהילה הטרנסית חשש מאי יישום הבטחותיו של השר מחודש אוגוסט וביתר שאת מפאת החשש מפני התפרקות הממשלה. במקביל, כפי שפורסם ב-ynet, פנו לשר בחודש האחרון כמאה נשים מהקהילה הלהט"בית בדרישה לשורת תהליכים בהליכי ההריון של זוגות נשים ובהם, בין היתר, התרת נשיאת עוברים המורכבים מהביצית של אחת מבנות הזוג על ידי בת הזוג השנייה.