מושלת מדינת ניו יורק, קתי הוקול, הודיעה היום (רביעי) כי כוחות המשמר הלאומי ומשטרת המדינה יישלחו לרכבת התחתית בעיר ניו יורק, בעקבות סדרת תקריות אלימות.
בהודעת לשכתה של המושלת הדמוקרטית נמסר כי 750 מאנשי המשמר הלאומי ו-250 שוטרים ממדינת ניו יורק יסייעו למשטרה העירונית, ויתגברו את האבטחה ברכבת התחתית של המטרופולין הגדול בארה"ב. הם יסייעו ל-NYPD בסיורים ברכבות, בבדיקת התיקים של הנוסעים ובאכיפת יוזמה חדשה, שתאסור על נוסעים שהורשעו בתקיפה ברכבת להשתמש בה בעתיד.
2 צפייה בגלריה
שוטרים בתחנת הרכבת בברוקלין  אחרי האירוע
שוטרים בתחנת הרכבת בברוקלין  אחרי האירוע
הפשיעה האלימה מזנקת בתחתית של ניו יורק
(צילום: רויטרס )
בשבועות האחרונים נרשמו ברכבת התחתית של ניו יורק כמה אירועי ירי קטלניים, דקירות ומקרים שבהם נוסעים הושלכו על פסי הרכבת. בחודש ינואר זינקה הפשיעה האלימה ברכבת התחתית של ניו יורק ב-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בתגובה לאלימות הודיעה עיריית ניו יורק על תגבור משמעותי של כמות השוטרים החמושים במערך הרכבות העירוני. בחודש שעבר הודיעה העירייה כי 1,000 שוטרים יתגברו את הכוח הקיים.
2 צפייה בגלריה
מושלת מדינת ניו יורק קאת׳י הוקול
מושלת מדינת ניו יורק קאת׳י הוקול
המושלת הוקול
(צילום: REUTERS/Lindsay DeDario)
כעת החליטה מדינת ניו יורק להקצות כוחות שיסייעו לעיר להתמודד עם הפשיעה האלימה ברכבת. תגבור הכוחות נועד בעיקר כדי לסייע ל-NYPD לחפש נשק בתיקים של הנוסעים. לפי AP המשטרה העירונית עורכת כבר תקופה ארוכה בדיקות רנדומליות של תיקי הנוסעים בכניסה לתחנות. הנוסעים רשאים לסרב לבדיקה, אך אז נדרשים לעזוב את התחנה.
ב-12 בפברואר אדם נורה למוות ועוד חמישה נפצעו בירי באחת מתחנות הרכבת התחתית בניו יורק. בהמשך מסרו הרשויות כי הירי היה במהלך עימות בין כנופיות של צעירים.