פרסום ראשון: המשטרה עצרה את אולג סרנקוב (41) ממושב נווה ימין בחשד שרצח באכזריות את יאיר בוזגלו, בן ה-34 שבחודש שעבר נמצא מת בדירתו במושב בדרום השרון, כשהוא כפות בידיו וברגליו. החשוד יובא מחר להארכת מעצר חמישית מאז שנעצר, כשהרקע לאירוע עדיין לא ברור.
זירת הרצח במושב נווה ימין, בחודש שעבר
(צילום: רענן בן צור)

1 צפייה בגלריה
זירת הרצח במושב נווה ימין
זירת הרצח במושב נווה ימין
בוזגלו וזירת הרצח. במשטרה מעריכים שנרצח יומיים לפני שגופתו אותרה
(צילום: רענן בן צור)
במשטרה מעריכים שגופתו של בוזגלו נמצאה כיומיים לאחר שנרצח בדירתו במושב. ב-27 במאי, לאחר שבוזגלו לא ענה לשיחות חבריו, הם הגיעו לביתו ושם נגלה לעיניהם מחזה קשה. בוזגלו שכב על רצפת הדירה כשפניו למטה, ידיו ורגליו קשורות מאחור ועל גופו חבלות קשות.
לזירה הגיעו כוחות משטרה והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית של משטרת מחוז מרכז. במהלך החקירה, תפסו החוקרים מצלמות אבטחה שבה ראו תיעוד של סרנקוב יוצא מדירתו ומגיע לפארק ברחוב התע"ש. בסריקות בפארק, אותרה שקית ובה ממצאים רבים, בהם סכין, כפפות, נעליים ובגדים - כשהכול מגואל בדם הקורבן. הממצאים נלקחו למעבדות, וכשהגיעו מאוחר יותר התוצאות - התברר כי בכפפות ובממצאים נוספים נמצא DNA של החשוד. בנוסף, התברר כי יש התאמה של סוליות הנעליים של החשוד לסימני טביעות נעליים בביתו של בוזגלו.
 על סמך התיעוד של המצלמות, סרנקוב נעצר עוד באותו היום, ולחוקרים התברר שהוא הלך לעבודה באופן שגרתי לאחר הרצח, שם גם נעצר. המשטרה מייחסת לו חשד לעבירות רצח לאחר תכנון, השמדת ראיות והחזקה ושימוש בסמים.
סרנקוב, המוכר למשטרה, התגורר במושב נווה ימין, בסמוך לבוזגלו. בחקירותיו הוא הכחיש בתוקף את המיוחס לו, וטען כי ההיכרות ביניהם הייתה שטחית, וכי הם ביקרו אחד את השני מדי פעם, וגם יצאו לבלות ביום שישי שלפני הרצח. גם לאחר שהחוקרים הטיחו בו את ממצא בדיקות ה-DNA וטביעות הנעליים בזירה, הוא המשיך להכחיש ולא השיב לגבי הממצאים.
מעצרו של סרנקוב הוארך ארבע פעמים. באחד מהדיונים טען נציג המשטרה כי "מדובר ברצח אכזרי ואלים. הקורבן נמצא כפות, עם ידיים ורגליים מאחורי הגב". בדיון הארכת המעצר האחרונה קבע השופט גיל גבאי כי "החקירה בעניינו של החשוד התקדמה, החשד נגדו התחזק בצורה משמעותית. כמפורט במהלך הדיון נמצאו ממצאים פורנזיים אשר קושרים את החשוד לאירוע".
מחר, כאמור, יובא סרנקוב שוב להארכת מעצר. המשטרה תצטרך להציג בדיון אישור מהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, להארכת המעצר מעבר ל-30 ימי המעצר שבהם החשוד עצור.
עו"ד ליה פלוסעו"ד ליה פלוסצילום: מוטי קמחי
עורכת הדין ד"ר ליה פלוס, שמייצגת את משפחתו של בוזגלו, אמרה: "לפני כחודש ימים, עם היוודע הידיעה המזעזעת בדבר הירצחו של יאיר האהוב, חרב עולמה של המשפחה הגרעינית והמורחבת כאחד. המשפחה לא יודעת את נפשה והיא עוברת לילות ללא שינה, וימיהם של כל בני המשפחה ספוגים באבל בלתי נתפס. אל הטרגדיה והאסון, מתווספת ההמתנה הממושכת לסיום תוצאות החקירה ולהגשת כתב אישום כנגד הרוצח המתועב, והיעדר קבלת תשובות והסברים לא נותנת להם מנוח.
"העובדה שבן למשפחה נורמטיבית, שהיה אדם טוב לב, אוהב ואהוב על הבריות, שלמד ועבד והתנהל בחייו בכבוד כלפי מי שנפגש איתו, נרצח ללא כל תכלית וחייו נגדעו, מעצימה את הסבל העצום וההתמודדות קשה מנשוא. המשפחה סומכת ידיה על עבודת המשטרה והפרקליטות בחתירה לאמת ולא תנוח ולא תרפה, עד אשר ימוצה הדין במלוא החומרה עם הרוצח שגדע את חייו של יאיר והפך במעשיו הנפשעים גם את חייהם לבלהות".