3 צפייה בגלריה
בר האילקה
בר האילקה
זירת הפיגוע ברחוב דיזינגוף ומיטל מזרחי שנפצעה בו אנושות
(צילום: יאיר שגיא, תמי בר שי)
בפיגוע בבר "האילקה" שברחוב דיזינגוף בתל אביב בחודש אפריל האחרון נרצחו שלושה בני אדם ונפצעו 13 נוספים. בין הפצועים הייתה גם מיטל מזרחי בת ה-28, שנפצעה באורח אנוש מכדור בצוואר. מזרחי הייתה מאושפזת תקופה ארוכה בבית החולים איכילוב בת"א, שם המשיכה גם למחלקת השיקום, ממנה שוחררה לפני ארבעה חודשים - הבוקר (ראשון) החליטה להיחשף לראשונה ובאווירת חג החנוכה, היא מודה על הנס ועל היציאה מחושך לאור.
מיטל, שישבה בבר יחד עם בעלה, שחזרה כיצד "הכדור שפגע בי יצא מהצוואר, במרחק סנטימטר אחד בלבד מהעורק הראשי. כמעט מתתי במקום". לדבריה, "עד היום המחשבות מלוות אותי. האם זה מקריות? גורל? שמירה מלמעלה? איך מאותו אקדח נרצחו כמה כיסאות לידי שלושה בחורים צעירים?". עם זאת, היא שיתפה כי "האירוע שקרה לי הוא קשה ומזעזע אבל גם גרם להרבה דברים טובים. זה איחד וקירב את המשפחה שלי, גרם לי להעיז ולהגשים את החלומות שלי והראה לי כמה אני חזקה - הרבה יותר ממה שחשבתי".
3 צפייה בגלריה
"מאותו אקדח נרצחו 3 בחורים צעירים". תומר מורד, איתם מגיני וברק לופן
"מאותו אקדח נרצחו 3 בחורים צעירים". תומר מורד, איתם מגיני וברק לופן
"מאותו אקדח נרצחו 3 בחורים צעירים". תומר מורד, איתם מגיני וברק לופן
מיד לאחר הפיגוע, מיטל הובהלה למחלקת טיפול נמרץ ולאחר מכן למחלקת טראומה. "הרופאים נלחמו על חיי", סיפרה. בבית החולים, היא התעוררה לסיוט: "מלצאת לשתות דרינק, מצאתי את עצמי בבית חולים, בין ארבע קירות, לא יכולה לזוז, כאובה מאוד ועם שברים בחלק העליון של הגוף, נקב בריאה ויד אחת לא מתפקדת".
אולם, למרות הקושי מיטל לא ויתרה. "באחד מהלילות הראשונים, כשנשארנו רק אני ובעלי, אז דיברנו ועיכלנו את הטירוף שקרה לנו. הבטחתי לו שאני לא הולכת לוותר ואני נלחמת עד הסוף", אמרה מיטל. "כשעברתי למחלקת השיקום באיכילוב, הייתי חייבת משמעות ובחרתי להאמין שהכל קורה מסיבה, החיים שלי ניתנו לי מחדש ואני חייבת לקחת את זה בשתי ידיים. הבנתי שלבכות על מר גורלי לא יקדם אותי לשום מקום. יש לי אפשרות להשתקם ואני במירוץ נגד הזמן. וכך היה".
3 צפייה בגלריה
הזירה בתל אביב
הזירה בתל אביב
"כשנשארנו רק אני ובעלי, אז דיברנו ועיכלנו את הטירוף שקרה לנו". זירת הפיגוע בתל אביב
(צילום: אטילה שומפלבי)
מיטל כאמור סיימה את השיקום והשתחררה מבית החולים, ועל החיים שאחרי סיפרה כי "יש צלקות פיזיות ונפשיות שנשארו איתי וההתמודדות עם החרדה היא יום-יומית", אך גם כי התחילה לחזור לחיים רגילים. "יצאתי לעצמאות ופתחתי משרד לאדריכלות ועיצוב פנים. הבנתי שאם הצלחתי להתמודד עם מה שקרה לי אני יכולה להתמודד עם הכול. החלטתי ללכת אחר החלום ולהגשים אותו", שיתפה בהתרגשות.
בפיגוע נרצחו תומר מורד ואיתם מגיני, שהיו סטודנטים באוניברסיטת תל אביב וחברי ילדות, וברק לופן בן ה-35 מגבעת שמואל שהיה ספורטאי ומאמן בתחום חתירת קיאקים.
תיעוד זירת הפיגוע
(צילום: טל שחר)

מסע הירי של המחבל רעד חאזם ממחנה הפליטים בג'נין החל ברחוב דיזנגוף בסביבות השעה 21:00. עדי ראייה סיפרו כי לאחר מכן המחבל קפץ מעל חומה והמשיך לכיוון רחוב הירשנברג. ההערכה היא כי הכיר את האזור, ולכן ידע לפנות לרחוב הצר הזה. השכנים ראו אדם חמוש באקדח יורה לעבר גבר שטייל עם כלבו, וסיפרו כי לא פגע בו אלא ברכב סמוך. במצוד אחריו השתתפו מאות שוטרים וגם חיילים מיחידות מובחרות כמו סיירת מטכ"ל. הוא אותר בסופו של דבר ביפו - וחוסל בקרב יריות.
סמוך לשעה 05:30, שני לוחמים מהיחידה המבצעית של שב"כ שנכנסו לאחד המסגדים באזור כיכר השעון ביפו הבחינו בחשוד במרחק של 20-10 מטרים מהם, קראו לו לעצור - וכשהסתובב לעברם הבינו שמדובר במחבל. חאזם הרים את ידיו - ונמלט לעבר מכונית חונה כדי לתפוס מחסה, תוך כדי שירה לעברם כ-10 כדורים. שני הלוחמים השיבו אש מדויקת, וחיסלו אותו במקום. לפי החשד, המחבל היה ביפו עוד לפני הפיגוע, התפלל - ויצא לרצוח לפני שנמלט בחזרה למסגדים.