מחאת המילואימניקים מתרחבת: 43 מתנדבי מילואים מיחידה מובחרת, בהם קצינים ונגדים, שיגרו מכתב חריף לרמטכ"ל הרצי הלוי ובו הביעו חשש ודאגה בנוגע לחקיקת המהפכה המשפטית, אותה כינו "קיצונית". במכתב לרב-אלוף הלוי הבהירו: "לא נוכל להמשיך להתנדב במילואים אם היא תעבור". מתנדבי המילואים הדגישו כי כעת, כאשר החקיקה טרם הושלמה, הם ימשיכו להגיע לשירות - במקביל למאבק "על הדמוקרטיה בחיים האזרחיים".
בין היתר כתבו הלוחמים לרמטכ"ל: "בחרנו מתוך כבוד והערכה רבה ליחידה, מפקדיה, לוחמיה, ותומכי הלחימה שלה, שלא לגרור את שם היחידה לתוך השיח הציבורי. אנו כותבים מכתב זה בלב כבד ומתוך כאב ופחד גדול. מדינת ישראל דוהרת, בהובלת גורמים קיצוניים, לעבר חקיקה אנטי-דמוקרטית, שתשלול זכויות אדם יסודיות, תרסק את מערכת המשפט ותייצר משטר בו לממשלה יש כוח בלתי מוגבל ובלתי מבוקר לפגוע בחלקים גדולים מהעם".
2 צפייה בגלריה
הרצי הלוי
הרצי הלוי
עוד כאב ראש לרמטכ"ל. אזהרת יוצאי היחידה המובחרת להרצי הלוי
(צילום: דובר צה"ל)
לדברי 43 החתומים על המכתב, "מצב הדברים הקשה והקיצוני הנוכחי מעלה בתוכנו סימן שאלה משמעותי - האם חצינו את הקו האדום שלאחריו לא נוכל עוד להתנדב לשירות מילואים, לא נוכל להתנדב עוד עבור שלטון קיצוני שבז לנו, מסית נגדנו, וקורע את העם".
בנוסף התייחסו הלוחמים להסתה, כלשונם, נגד אנשי המילואים שהביעו את דעתם נגד המהפכה - גם מצד שרים בממשלה. "לצידו של תהליך קשה זה, אנחנו עדים מדי יום לגל של הסתה פרועה, דה-לגיטימציה וביזוי של מחצית מהעם - ובתוכו גם לוחמות, לוחמים, משרתי ומשרתות המילואים, מצד חברי הקואליציה והממשלה. במהלך החודש האחרון קראו לנו בכירים בממשלה 'פריווילגים', 'אנרכיסטים', 'קסבה של טרור' ו'נפולת של נמושות'".
עוד התייחסו 43 יוצאי היחידה גם להשוואה שביצע ראש הממשלה בנימין נתניהו - שהשווה את מעשי הפורעים בחווארה למעשי המפגינים בתל אביב. "השוו אותנו לשורפי בתים והאשימו אותנו בבגידה", הם כתבו להלוי, "אנחנו אומרים בלב כבד, כי ככל שהחקיקה הקיצונית תעבור במתכונתה הנוכחית, ללא שיח ופשרות, מדינת ישראל כבר לא תהיה מדינה דמוקרטית. לא תהיה מדינת ישראל עבורה נלחמנו. במצב דברים זה - לא נוכל להמשיך ולהתנדב לשירות מילואים. לא נשרת דיקטטורה".
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט ומפקדי שירות המילואים
יואב גלנט ומפקדי שירות המילואים
פגישת גלנט והרמטכ"ל עם אנשי המילואים, אמש
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
נזכיר כי בימים האחרונים נדרשו הרמטכ"ל הלוי ושר הביטחון יואב גלנט לסוגיית משרתי המילואים. אתמול הם נפגשו עם קציני מילואים בלשכת שר הביטחון בקריה, ושמעו מהם דברים נוקבים. הלוי אמר כי סרבנות היא "קו אדום" ושיש להשאיר את צה"ל מחוץ לוויכוח הפוליטי. במקביל גם היום נערכו שיחות עם טייסי מילואים שהביעו חשש מההתקדמות בחקיקה.
החתומים על מכתב יוצאי היחידה המובחרת מצטרפים כאמור לטייסים מטייסת 69 וכן למובילי מחאת המילואימניקים שמזהירים מפני השלכות המהפכה המשפטית. "החלטנו לצאת עם המכתב מכיוון שלפני הכול אנחנו אזרחים. זה הרבה מעל לפוליטיקה, מדובר בפירוק הסולדריות. לצערנו הרב, אנו מרגישים כי אנו עומדים בפני הקרב הכי חשוב בחיינו. הקרב על הבית".
לדבריהם, "שום אויב מבחוץ לא יוכל לנו, אולם יש מי שיצאו לקרב כנגד ערכי היסוד של מדינת ישראל ומולם אנו משמיעים את קולנו. חונכנו לזהות להוביל ולחתור למגע אל מול סכנה וזה מה שאנחנו עושים כעת".