(צילום: חגי דקל)

יו"ר הרוח הציונית ושרת הפנים איילת שקד התייחסה להרכב הממשלה בבחירות הקרובות, ואמרה הבוקר (ראשון) לאולפן ynet: "מחנה 'רק לא ביבי' יודע שאין לו ממשלה. הם יודעים את זה היטב, הם פשוט לא אומרים לציבור הבוחרים שלהם את האמת בפנים". לדבריה, "אני רוצה להקים ממשלה רחבה, לרוח הציונית יש את היכולת להושיב את גנץ ונתניהו באותה ממשלה".
היא הוסיפה: "אם הרוח הציונית לא תהיה על המפה, תקום ממשלת שמאל עם הרשימה המשותפת. אני אומרת לאנשים - בואו, תתעוררו. אי אפשר לשעבד את המדינה לעוד מערכת בחירות. בסוף אנחנו המפלגה שמציעה את הפתרון היחידי המתקבל על הדעת".
2 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
"אי אפשר לשעבד את המדינה לעוד מערכת בחירות". שקד
(צילום: קובי קואנקס)
אבל למה צריך אתכם לצורך העניין הזה? "כרגע המפלגות הגדולות מתבצרות בעמדתן ולא מוכנות להקים ממשלה ביחד. בסוף צריך גננת שתגיד להן 'אוקיי, בואו, שבו ביחד - כי אין ברירה אחרת'".
מה יהיה ההרכב של הממשלה הזו? "בגדול - במרכז הכובד שלה צריכות להיות מפלגות הימין, וצריך לצרף מפלגה משמעותית מהמרכז-שמאל".
מי יעמוד בראשות ממשלה כזאת? "הם יחליטו ביניהם על רוטציה, אין מה לעשות".
הליכוד ירכיב את הממשלה, ויתנו לגנץ רוטציה - זה מה שאת אומרת. "אי אפשר להמשיך עם החרמות האלה, זה מדרדר את המדינה - פשוט ככה. חמש מערכות הבחירות האחרונות עלו לנו כבר כמעט 15 מיליארד שקל - זה סכום אסטרונומי".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, בני גנץ
בנימין נתניהו, בני גנץ
"אי אפשר להמשיך עם החרמות האלה". נתניהו וגנץ
(צילום: הדר יואביאן)
שקד הדגישה כי "לאור הניסיון של הממשלה האחרונה, אי אפשר להישען על מפלגה לא ציונית. זאת אומרת, היא לא יכולה להיות חלק מ-61 האצבעות שמרכיבות ממשלה".
זה נכון גם לגבי בן גביר בצד השני שמשלים את ה-61? "המטרה שלנו היא להקים ממשלה רחבה".
אבל אם יש לך את המפתח בארבעת המנדטים לתת את ה-61 לנתניהו עם בן גביר וסמוטריץ'. "אנחנו נגיד לנתניהו 'הגיע זמן אחדות'. זאת הברירה שאנחנו נשים על השולחן, והיא הכי נכונה למדינת ישראל. עברה עלינו שנה מאוד קשה, עם ישראל צריך עכשיו להבין שחייבים לחבר את הכוחות המרכזיים ולהקים ממשלה ביחד".
אפרופו חיבורים - המקום השלישי במפלגה שלך עדיין פתוח. היום תודיעי על הצטרפותו של אמיתי פורת? "אני לא נכנסת לשמות. ככל הנראה אודיע היום על מצטרף או מצטרפת נוספים לרוח הציונית - דמות משמעותית".
שקד סיכמה כי "לאורך כל השנים דחפתי להקים ממשלת ימין. זה מה שניסינו לעשות, לא הצלחנו. אחרי חוסר היציבות בפוליטיקה, אחרי הפילוג ואחרי השנה האחרונה - הדבר הנכון לעשות הוא להקים ממשלה רחבה, ולנסות לחבר כמה שיותר חלקים שיעבדו ביחד".
לדבריה, "אני אומרת למצביעי ימינה - תשפטו אותנו על המעשים ותסתכלו על העובדות. הממשלה הזו הייתה ימנית יותר מממשלות נתניהו".