הרשויות בווסט פאלם ביץ' שבפלורידה מדווחות על נס שאירע השבוע בשחקים, כאשר נוסע של מטוס קל הצליח להשתלט על המטוס אחרי שהטייס חדל לתפקד מסיבה בריאותית כלשהי – והנחית אותו אף שאין לו שום ניסיון קודם בהטסת מטוסים. את ההנחתה ביצע בסיועו של פקח טיסה קר רוח ברשת הקשר.
"יש לי כאן מצב רציני", נשמע הנוסע, דארן האריסון, אומר לפקחים ברשת הקשר במהלך הטיסה שלשום אחר הצהריים (לפי השעון המקומי). "הטייס שלי נהיה פתאום מבולבל. אין לי מושג איך להטיס את המטוס". פקח בשדה התעופה הסמוך ענה לו ושאל אם הוא יודע היכן נמצא כעת המטוס החד-מנועי, מסוג ססנה 280, שהמריא מאיי בהאמה. "אין לי מושג. אני יכול לראות מולי את החוף של פלורידה, ואין לי מושג", השיב האריסון.
הפקח רוברט מורגן, בעל ניסיון של 20 שנה בתחום, נטל את השליטה באירוע לידיו, וביקש מהנוסע, בצורה רגועה למדי, לנסות לטוס לאורך החוף, צפונה או דרומה, עד שהצוות על הקרקע יצליח לאתר את מיקומו (המערכות של מטוסי הססנה 280 מאפשרות לשלוט במטוס גם ממושב הנוסע). בחלוף כמה דקות זיהו הפקחים את המטוס: באותה העת הוא עשה את דרכו צפונה, לבוקה רטון.
בשלב הזה נעשה לפתע קשה לשמוע את הנוסע האריסון, ולכך הוא התבקש למסור את מספר הטלפון הסלולרי שלו, כך שאפשר יהיה לשוחח איתו באופן ברור יותר. מורגן סיפר לערוץ הטלוויזיה המקומי WPBF כי הוא עצמו מעולם לא הטיס מטוס מהסוג שבו מצא עצמו האריסון, ולכן הוא מיהר להצטייד בתמונה המתעדת את המערכות הקיימות בו, ובעזרתה הדריך אותו. האריסון העיד כי הוא יודע דבר או שניים על תחום התעופה וכי הזדמן לו בעבר לראות טייסים מטיסים מטוסים, אך הוא עצמו מעולם לא עשה זאת.
"ידעתי שהמטוס טס כמו כל מטוס אחר, פשוט הייתי צריך להשאיר אותו רגוע, לכוון אותו לעבר המסלול ולהסביר לו כיצד להנמיך טוס לקראת הנחיתה", שִחזר מורגן. הנוסע צלח את המשימה, וברשת הקשר נשמע מורגן מכריז: "כל הכבוד לטייס החדש!". לרשת CNN והשלוחה שלה WPBF סיפר הפקח כי הרגיש נפלא שהוא יכול לעזור למישהו: "הרגשתי שאני נמצא במקום הנכון בזמן הנכון. אחרי הנחיתה הרגשתי שאני עומד לבכות, כי הצטבר אצלי כל כך הרבה אדרנלין".
כשהכול הסתיים בשלום פגש מורגן את האריסון, וקיבל ממנו חיבוק ואמירת תודה: "זה היה רגע מרגש מאוד. הוא אמר שהוא רק רוצה ללכת הביתה אל אשתו ההרה, ואז הרגשתי אפילו טוב יותר. בעיניי, הוא הגיבור. אני רק עשיתי את העבודה שלי".
לפי אנשי מקצוע, כדי לרכוש את המיומנות להנחית את המטוס כפי שעשה הנוסע האריסון נדרשות בדרך כלל כ-20 שעות למידה עם מדריך טיסה.