הפלסטינים מדווחים כי צה"ל דורש מתושבי מזרח חאן יונס שבדרום הרצועה להתפנות מבתיהם. עד כה צה"ל קרא רק לתושבים בצפון הרצועה – שם נמצאת העיר עזה – להתפנות.
בכרוזים שהצניח אמש (רביעי) צה"ל במזרח חאן יונס שבקרבת הגבול, נדרשים תושבי השכונות קרארה, בני סהילא, עבסאן וחזאעה לעזוב את הבתים. בצה"ל ציינו בכרוזים שכוחותיו יפעלו באזור נגד חמאס.
2 צפייה בגלריה
כרוזים שצה"ל שלח לתושבי שכונות מזרחיות בנפת חאן יונס
כרוזים שצה"ל שלח לתושבי שכונות מזרחיות בנפת חאן יונס
כרוזים שהצניח צה"ל במזרח חאן יונס
הכותרת
כאב של לוחמים: היחידות ביקשו קב"ן ביום הראשון למלחמה
25:36
"פעילות חמאס וארגוני הטרור מחייבת את צה"ל לפעול נגדם במקום מגוריכם, צה"ל אינו מעוניין לפגוע בכם או במשפחות שלכם", נכתב בכרוזים שהוצנחו במזרח חאן יונס. "למען שלומכם, עליכם להתפנות ממקום מגוריכם בהקדם ולפנות למקומות המקלט הידועים".
"כל מי שיימצא סמוך לטרוריסטים או למתקנים שלהם חושף את חייו לסכנה, כל בית שישתמשו בו לצורכי טרור יופצץ. הפעילות לפי צה"ל תמנע את הסכנה מכם, האזרחים".
גלנט בשיחה עם לוחמי מילואים
(צילום: אלעד מלכה)

שר הביטחון יואב גלנט ביקר אתמול ביחידת המילואים של בית הספר לנהיגה מבצעית, ושוחח עם לוחמים שפעלו בימים האחרונים ברצועת עזה. גלנט אמר ללוחמים: "מה שעשינו עכשיו בחלק מהעיר עזה, תיקחו אותו ותעתיקו אותו – שלושה, ארבעה וחמישה שלבים ברחבי רצועת עזה. בסופו של עניין, אנחנו לא יכולים לחיות עם האיום הזה לידנו".
"ברצועת עזה לא יהיה איום. לא יהיה איום צבאי על מדינת ישראל, חמאס יחדל מלתפקד כגוף צבאי-שלטוני עם יכולות, ותהיה לנו יכולת מלאה לפעול מתי שאנחנו רוצים אם הולך ונוצר איום".
פורסם לראשונה: 20:58, 15.11.23